Αγώνας για το LNG μεταξύ Ασίας και Ευρώπης

Μετά την αύξηση της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αερίου απο την ΕΕ , η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα προσπαθούν να εξασφαλίσουν τώρα μεγαλύτερες προμήθειες για τους χειμερινούς μήνες υπό τον φόβο μήπως ξεμείνουν από αέριο.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Ενέργειας των ΗΠΑ, τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους η χώρα εξήγαγε το 74 % του LNG της στην Ευρώπη, έναντι 34% πέρυσι. Η Ασία ήταν ο κύριος προορισμός το 2020 και το 2021.

Οι αναλυτές βλέπουν τώρα «μια μάλλον μεγάλη δραστηριότητα» από ιαπωνικές και νοτιοκορεατικές εταιρείες για τις λεγόμενες « αγορές strip » LNG τους μήνες Νοέμβριο, Δεκέμβριο και Ιανουάριο.

Σύμφωνα με τους Financial Times, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, αντίστοιχα, δεύτερη και τρίτη χώρα με τη μεγαλύτερη εισαγωγή  υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο, προσπαθούν να εξασφαλίσουν επάρκεια σε  LNG.

«Βλέπουμε κάποιου είδους κούρσα για την εξασφάλιση φορτίων LNG μέχρι το τέλος αυτού και του επόμενου έτους”, δήλωσε στους Financial Times ο διευθύνων σύμβουλος μιας ασιατικής εταιρείας φυσικού αερίου, προσθέτοντας ότι η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη. Η αγορά εκτιμά ότι τους επόμενους μήνες έως τις αρχές του 2023, θα εξελίσσεται ένας αγώνας ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ασία για την εξασφάλιση LNG δια της θαλάσσης με γιγάντια δεξαμενόπλοια.

Η Ασία ήταν ο προτιμώμενος προορισμός για το LNG μέχρι στιγμής , με την Κίνα , την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να είναι οι τρεις μεγαλύτεροι εισαγωγείς στον κόσμο. Η τιμή αναφοράς στην Ασία έχει συχνά υπερβεί την ευρωπαϊκή.

Η Ευρώπη επιδιώκει να αντικαταστήσει το φυσικό αέριο που προμηθεύεται από τη Ρωσία και η ζήτηση για LNG να απογειώνει τις τιμές του φυσικού αερίου στην ΕΕ. Οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν ήδη αυξηθεί πέντε φορές σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, επηρεάζοντας αναπόφευκτα τις τσέπες των καταναλωτών.

Η Ευρώπη βλέπει ότι από τα τέλη Ιουλίου, η ροή ρωσικού φυσικού αερίου από τον κύριο ευρωπαϊκό αγωγό Nord Stream 1 έχει μειωθεί στο 20% της χωρητικότητας και εκφράζονται φόβοι για περαιτέρω περικοπές.

Εάν η τιμή συνεχίσει να αυξάνεται και οι προμήθειες να μειώνονται, η Ευρώπη θα μπορούσε να αναγκαστεί να μειώσει την κατανάλωση για να μειώσει την εγχώρια ζήτηση, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σε αέριο.