Βασίλης Μυριανθόπουλος: Μήνυμα κατά του ντόπινγκ από το «σανίδι» (audio)

0
18

Ο σκηνοθέτης του θεατρικού έργου «RED SPEEDO», Βασίλης Μυριανθόπουλος μίλησε στο «Πρώτο Πρόγραμμα» και στην εκπομπή «Πρώτο και στα Σπορ» στον Τάσο Επιτρόπου για τη νέα του θεατρική παράσταση.

Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος  γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε θέατρο, ζωγραφική και χορό, ενώ εργάζεται ως σκηνοθέτης, ηθοποιός, χορευτής και χορογράφος και έχει καταξιωθεί στο χώρο του θεάτρου. Έχει συμμετάσχει στη φιλμογραφία των ταινιών «ΜΟΛΙΣ ΧΩΡΙΣΑ» (2007), «ΣΟΥΛΑ ΕΛΑ ΞΑΝΑ» (2009) και «ΑΠΟΨΕ ΤΡΩΜΕ ΣΤΗΣ ΙΟΚΑΣΤΗΣ» (2015) με σημαντικές διακρίσεις, οι οποίες ξεπερνούν τα σύνορα της χώρας μας.
Όσον αφορά για το «RED SPEEDO», πρόκειται για ένα θεατρικό έργο, το οποίο κάνει μια αγωνιώδη, βουτιά στα σκοτεινά και επικίνδυνα νερά του ντόπινγκ. Ο Δημήτρης Λιακόπουλος, ο Ανδρέας Βούλγαρης, ο Βασίλης Μυριανθόπουλος και η Βαρβάρα Λάρμου απαρτίζουν την ομάδα των ηθοποιών.
Το «Red Speedo», παρουσιάστηκε στην OFF BROADWAY θεατρική σκηνή της Νέας Υόρκης το 2016 και κέρδισε το βραβείο OBIE και Outer Critics Circle Award.
Οι παραστάσεις λαμβάνουν χώρα στο Ίδρυμα Κακογιάννη.
Πιο αναλυτικά μίλησε:
Για το έργο: «Το θεατρικό έργο του συγγραφέα Λούκας Χναθ γράφτηκε πριν από 5 χρόνια και πρωτοανέβηκε στην Αμερική και μετά στη Νέα Ζηλανδία. Ασχολείται με το ντόπινγκ και πιο συγκεκριμένα με έναν κολυμβητή, ο οποίος προσπαθεί να μπει στην Ολυμπιακή Ομάδα του υγρού στίβου για τους επερχόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο συγκεκριμένος αθλητής κάνει χρήση και δεν το γνωρίζει κανείς από το κοντινό του περιβάλλον, εκτός από την πρώην σύντροφο του και τη φυσικοθεραπεύτρια του, η οποία τον οδήγησε σε αυτό, καθώς συνειδητοποίησε ότι η φύση του έχει ορισμένο ταβάνι και ως εκ τούτου ήθελε να το ξεπεράσει. Μία μέρα πριν από τα προκριματικά γίνεται γνωστό και ξεσπάει σκάνδαλο. Μέσα σε αυτό το σκάνδαλο εμπλέκεται ο προπονητής και ο αδερφός του, ο οποίος είναι δικηγόρος και μάνατζερ του.
Το έργο βγάζει το ψυχισμό και την πορεία του αθλητή μέσα σε αυτά τα δεδομένα. Το έργο αποτελείται από 5 σκηνές πυγμαχίας, στις οποίες κανείς δεν γνωρίζει τον εκάστοτε νικητή. Όταν χτυπάει το καμπανάκι, ο νικητής της προηγούμενης σκηνής έχει αναιρεθεί. Η νίκη δεν είναι ξεκάθαρη. Ο ήρωας ξεκινάει με μία μεθόδευση χειραγώγησης και ψέματος προς τους κοντινούς του, ώστε να μην επηρεαστεί και να συνεχίσει να κάνει το δικό του. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στην πραγματική ζωή, μιας και πληθαίνουν τα παραδείγματα αθλητών, οι οποίοι με απώτερο σκοπό να γίνουν πρωταθλητές, οδηγούνται στο ντόπινγκ, ρισκάροντας τη ζωή τους. Οι γύρω του δεν τον βλέπουν πια ως άνθρωπο, αλλά ως προϊόν, καθώς αναμένουν να αποκομίσουν από αυτόν τη φήμη και τα λεφτά που ονειρεύονται.
Στο σημείο, κατά το οποίο θα αλλάξει τη γνώμη του, δεν θα διαφοροποιηθεί και η πεποίθηση του, σύμφωνα με την οποία όλα όσα έχει κάνει είναι ηθικά. Το θεωρεί φυσιολογικό να ντοπαριστεί κάποιος, για να βελτιωθεί».
Για τα «μηνύματα»: «Ένας θεατής βλέπει τις δικαιολογίες του πρωταγωνιστή και καταλαβαίνει το λόγο, για τον οποίο αισθάνεται έτσι. Από την άλλη, στο ερώτημα αν είναι σωστά όλα αυτά, την απάντηση πρέπει να δώσει αποκλειστικά ο ίδιος ο αθλητής, ώστε να αντιληφθεί το λάθος του. Το έργο στέλνει μήνυμα στους αθλητές, οι οποίοι θέλουν νε ξεπεράσουν τη φύση τους, κάνοντας χρήση ντοπαρισμένων ουσιών.
Παράλληλα, πρέπει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα συνδυάζεται αθλητισμός με τέχνη, ενώ ταυτόχρονα για να έχουμε πιο ολοκληρωμένη και σφαιρική εικόνα, ήρθαμε σε επαφή με την ομοσπονδία και με προπονητές. Ο αθλητισμός στην Ελλάδα είναι σε καλό επίπεδο».
Για το ντόπινγκ: «Αρχικά, ο χρήστης δεν καταλαβαίνει ότι κάνει κάτι κακό. Σιγά-σιγά μπαίνει όλο και πιο βαθιά στο νόημα και ίσως με το πέρασμα του χρόνου καταλάβει ότι για το χρυσό μετάλλιο πρέπει να περάσει από πολύ μαύρο. Σε αυτό το σημείο, λοιπόν, διερωτάται αν άξιζε τον κόπο αυτή η ενέργεια. Είναι ένα καταστροφικό μονοπάτι, στο τέλος του οποίου και όταν φυσικά έχει επέλθει η επιτυχία δημιουργείται το εξής ερώτημα: Ο νικητής είμαι εγώ ή ένα κατασκεύασμα; Δυστυχώς, δεν μπορεί να γνωρίζει την απόλυτη αλήθεια«.
Για το αν καταφέρνει το έργο μέσα σε 80 λεπτά να περάσει το μήνυμα: «Ναι-ναι το καταφέρνουμε» (γέλια).
Για τις παραστάσεις: «Εμείς παίζουμε κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή μέχρι τις 20 Μαΐου στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Οι παραστάσεις ξεκινάνε στις 21:30 σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, ο οποίος μοιάζει αρκετά με αποδυτήρια. Οι θεατές αισθάνονται ότι βλέπουν κινηματογράφο και θεωρώ ότι απολαμβάνουν τη ζωντάνια και την παραστατικότητα. Τέλος, είναι εύκολα αντιληπτό ότι το θέμα του έργου είναι εξαιρετικά επίκαιρο και καθημερινό».

ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑThe post Βασίλης Μυριανθόπουλος: Μήνυμα κατά του ντόπινγκ από το «σανίδι» (audio) appeared first on sports.ert.gr.

2018-04-27 08:00:06

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ