Ζουμπουλάκης: Χριστιανισμός είναι η αγάπη, η αλληλεγγύη και η φροντίδα του άλλου (audio)

0
22

Όσο η μία ή η άλλη πλευρά σε αυτή τη σύγχρονη σύγκρουση μεταξύ αθεϊστών και πιστών ξεκινά ότι οι μεν ή οι δε διακατέχονται από αυταπάτες δεν μπορεί να υπάρξει πραγματικός και ουσιαστικός διάλογος σημειώνει ο κ. Σταύρος Ζουμπουλάκης, συγγραφέας, επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

Συνομιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα με την Κωνσταντίνα Δημητρούλη για το βιβλίο του Ντέιβιντ Μπέντλευ Χαρτ (Εκδόσεις Εν Πλω ) «Οι αυταπάτες των αθεϊστών», ο κ. Ζουμπουλάκης σημειώνει ότι εκείνο που πυροδότησε την σύγχρονη αυτή σύγκρουση, που παίρνει συχνά διαστάσεις πολεμικής σύγκρουσης, είναι η επανεμφάνιση της θρησκείας στη Δύση υπό την μορφή των πιστών του Ισλάμ.
Ο κ. Ζουμπουλάκης, που έχει μάλιστα συγγράψει και το επίμετρο του βιβλίου, υπογραμμίζει ότι αν και ο Δυτικός κόσμος έχει περάσει πλέον στην εποχή του μεταχριστιανισμού, κατανοώντας το βαθύ νόημα της αγάπης και της φροντίδας για τον άλλον, ωστόσο ο ίδιος εκφράζει τον προβληματισμό του και την αμφιβολία του στο αν μπορεί να υπάρξει και να εκφραστεί ο χριστιανισμός χωρίς τον λόγο της αγάπης. Τέλος επισημαίνει ότι σε καμία άλλη θρησκεία πέρα του χριστιανισμού δεν υπάρχει η ρητή διδασκαλία για την αγάπη όχι μόνο του φίλου αλλά και του εχθρού. Τέλος υπογραμμίζει ότι ο Χαρτ πρεσβεύει και αποδεικνύει μέσω συγκεκριμένων ιστορικών αναφορών ότι πράγματι η θρησκεία συχνά χρησιμοποιήθηκε ως όχημα και όχι ως αιτία για τους επονομαζόμενους θρησκευτικούς πολέμους σε μία προσπάθεια να απαντήσει σε ένα από τα βασικά επιχειρήματα των αθεϊστών ότι οι θρησκείες στάθηκαν πηγή βίας, πολέμων, καταπίεσης, φανατισμού και μισαλλοδοξίας. Το μήνυμα τέλος που στέλνει ο κ. Ζουμπουλάκης για τις Άγιες τούτες μέρες είναι να μην συγχέει ο άνθρωπος το Ευαγγέλιο με τα λόγια του τάδε ή του δείνα Επισκόπου.
Πηγή: Πρώτο Πρόγραμμαwww.ert.gr

2018-04-05 12:47:23

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ