«Λουκέτο» στη Χαλυβουργική λόγω χρεών στη ΔΕΗ (video)

0
14

Τίτλοι τέλους μετά απο 93 χρόνια για την ιστορική βιομηχανία «Χαλυβουργική» λόγω χρεών προς τη ΔΕΗ που ξεπερνούσαν τα 30 εκατομμύρια ευρώ.

Πλέον το εργοστάσιο προστέθηκε και τυπικά στη λίστα των βιομηχανικών «λουκέτων” που μετρά η χώρα κατά την περίοδο της κρίσης, έστω και εάν η αφορμή για τους τίτλους τέλους δόθηκε από την ενδοοικογενειακή διαμάχη μεταξύ του ιδιοκτήτη της Χαλυβουργικής Κ. Αγγελόπουλου και των δύο υιών του, που έκλεισε οριστικά την κάνουλα των κεφαλαιακών ενέσεων που συντηρούσαν στην εντατική τη βιομηχανία που στις δεκαετίες του ’60 και του ’70 έχτισε τη μεταπολεμική Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις τελευταίες διαθέσιμες οικονομικές καταστάσεις του 2015, ο τζίρος της εταιρίας διαμορφώθηκε στα 16,8 εκατ. ευρώ ενώ τα βαραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα δάνεια ήταν 408 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 71 εκατ. ήταν ληξιπρόθεσμα. Σε αυτά προστίθενται ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 31,8 εκατ. ευρώ από κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για τις οποίες η ΔΕΗ προσχώρησε σε άρση της εκπροσώπησης, ενώ θα ακολουθήσουν νομικές ενέργειες για την ανάκτηση των οφειλών.
Τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών με τη μεσολάβηση και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που ζήτησε στις 20 Νοεμβρίου περίοδο χάριτος ενός Χαλυβουργικήμήνα λόγω της δικαστικής διαμάχης για τη διαχείριση της εταιρείας.
Η ΔΕΗ έθεσε προθεσμία μέχρι χθες, Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου εκφράζοντας την ελπίδα, ότι «εφόσον επιδειχθεί η επιβαλλόμενη υπευθυνότητα εκ μέρους της ιδιοκτησίας της Χαλυβουργικής μπορεί να βρεθεί λύση».
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά από τη διοίκηση της ΔΕΗ, η πρόταση που υπεβλήθη από την πλευρά της εταιρίας και κρίθηκε ανεπαρκής, προέβλεπε την καταβολή 500.000 ευρώ.
Η Χαλυβουργική ξεκίνησε ως εργοστάσιο παραγωγής ειδών συρματουργίας, στην οδό Πειραιώς 197, με την επωνυμία Ελληνικά Συρματουργεία Θ.Α. Αγγελόπουλος & Υιοί. Το 1951 οι δραστηριότητες μεταφέρθηκαν στην Ελευσίνα, όπου το 1953 άρχισε η λειτουργία ηλεκτρικών κλιβάνων των 20 τόννων και το 1961 θεμελιώθηκε η πρώτη υψικάμινος στη χώρα.
Το 2001 ξεκίνησε επενδυτικό πρόγραμμα ριζικού εκσυγχρονισμού των παραγωγικών μονάδων, ύψους 250 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε το 2006. Η Χαλυβουργική είχε σημαντική συμμετοχή σε έργα υποδομής όπως οι μεγάλοι οδικοί άξονες, Π.Α.Θ.Ε., Αυτοκινητόδρομος Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), Ολυμπία οδός, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65), το Μετρό Αθηνών, κ.α. και παλαιότερα το λιμάνι της Πάτρας, το Ολυμπιακό Στάδιο, το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, η Γέφυρα της Χαλκίδας, η Εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου, ο Διεθνής Αερολιμένας Ελευθέριος Βενιζέλος, η Εγνατία Οδός, η Αττική Οδός, η γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, το Ολυμπιακό Χωριό καθώς και άλλα Ολυμπιακά έργα. Επίσης ήταν ο κύριος προμηθευτής Χάλυβα Οπλισμού Σκυροδέματος σε μεγάλα ιδιωτικά έργα της τελευταίας δεκαετίας όπως τα Costa Navarino Resort, McArthurGlen Athens, Karela Office Park, Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, κ.α.
Αντιδράσεις κομμάτων
Δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία το «λουκέτο» στη Χαλυβουργική, επισημαίνει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του, καθώς -όπως τονίζει- «είναι το αποτέλεσμα του ανταγωνισμού ανάμεσα στους επιχειρηματικούς ομίλους, που οδηγεί βιομηχανίες στρατηγικής σημασίας να κλείνουν, ενώ θα μπορούσαν να στηρίξουν την ανάπτυξη προς όφελος του λαού, στο πλαίσιο μιας οικονομίας που θα υπηρετούσε τις λαϊκές ανάγκες».
Και καλεί την κυβέρνηση να διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων στη Χαλυβουργική, τα μισθολογικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα.
Το κατέβασμα του διακόπτη ρεύματος στη Χαλυβουργική επικυρώνει το τέλος της βαριάς βιομηχανίας στη χώρας μας, την μετατροπή αυτών σε «εμπορευματικά κέντρα» και εντείνει την ανασφάλεια των εργαζομένων. Αντί για σταθεροποίηση και ανάπτυξη με το «τέλος των μνημονίων», η χώρα βυθίζεται ακόμη περισσότερο στην αποβιομηχάνιση, την παραγωγική συρρίκνωση, την ανεργία. Αυτό επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Κινήματος Αλλαγής για την Χαλυβουργική. Το Κίνημα Αλλαγής καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει να πριμοδοτεί την μείωση της ανεργίας μέσα από τα 4ωρα και τις ελαστικές θέσεις εργασίας που αποτελούν το 55% των νέων θέσεων εργασίας, υπογραμμίζοντας πως οι ανάγκες της οικογένειας απαιτούν σταθερή απασχόληση και πλήρη αμοιβή, ενώ η μερική απασχόληση πρέπει να είναι επιλογή του εργαζομένου και μόνο προσωρινή-μεταβατική λύση στην ανεργία.www.ert.gr

2018-12-18 13:17:17

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ