Ολοένα και πιο άδειο το καλάθι της νοικοκυράς



Σύμφωνα με έρευνα του ΕΕΑ, πάνω από το 83% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει μειώσει την αγορά καταναλωτικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων και βασικά αγαθά. Κάτι που σημαίνει ότι η ελληνική κοινωνία φτωχοποιείται συνεχώς, επισημαίνει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιώργος Χατζηθεοδοσίου.Όπως υπογραμμίζει, «σχεδόν έναν χρόνο τώρα, παρατηρούμε συνεχείς αυξήσεις όχι μόνο στην ενέργεια αλλά στο σύνολο των προϊόντων και των υπηρεσιών, κάτι που αποδεικνύεται και από τα επίσημα στοιχεία της Eurostat και της ΕΛ.ΣΤΑΤ. όλο αυτό το διάστημα. Τα διαδοχικά άλματα του πληθωρισμού μειώνουν όλο και περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, κάτι που προκαλεί ασφυκτικές πιέσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Για το θέμα της ενέργειας περιμένουμε εξελίξεις και από τις Βρυξέλλες. Όμως, η ακρίβεια δεν είναι μόνο στο φυσικό αέριο ή στα καύσιμα. Είναι και στην αγορά αγαθών που δεν πρέπει να λείπουν από κανένα σπίτι. Και το ράλι της ανόδου των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί, μη επιτρέποντας να γεμίζει το καλάθι της νοικοκυράς, αποφέροντας παράλληλα περισσότερα κέρδη σε πολύ συγκεκριμένες μεγάλες επιχειρήσεις, όπως τα σούπερ μάρκετ».

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ υπογραμμίζει: «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου κέρδισαν πολλά χρήματα κατά την περίοδο της πανδημίας, ενώ ενισχύθηκαν και πολύ από τις επιστρεπτέες προκαταβολές. Ουσιαστικά έξι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου έχουν το 85% του τζίρου στα τρόφιμα. Βλέπουμε, δηλαδή, τον σχηματισμό ενός ολιγοπωλίου, που βέβαια λειτουργεί σε βάρος των καταναλωτών. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις οφείλουν να συγκρατήσουν τις τιμές για να αντέξουν τα νοικοκυριά και η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ενώ και η Πολιτεία πρέπει να κινηθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου. Έγινε ένα πρώτο βήμα μετά τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του κλάδου, όμως εκτιμώ ότι δεν θα είναι αρκετό.