Σκληρή επίθεση επιτροπής της κυβέρνησης των ΗΠΑ στο YouTube Kids

0
28

Επιτροπή της κυβέρνησης των ΗΠΑ χαρακτήρισε το YouTube Kids ως έναν «σκουπιδότοπο ανούσιου, καταναλωτικού περιεχομένου».

Σε επιστολή προς τη διευθύνουσα σύμβουλο του YouTube, Σούζαν Βότσικι, η υποεπιτροπή οικονομικής και καταναλωτικής πολιτικής υποστήριξε πως η πλατφόρμα ήταν γεμάτη «ακατάλληλο…πολύ εμπορικό περιεχόμενο».

Η Google λάνσαρε το YouTube Kids το 2015, ως ένα «ασφαλές μέρος» για να μπορούν να βλέπουν τα παιδιά κατάλληλο περιεχόμενο.

Το YouTube έχει πει πως εργάστηκε σκληρά για να παρέχει πλούσιο και χρήσιμο περιεχόμενο για τα παιδιά.

Όπως αναφέρει το BBC, σε σχετική ανακοίνωση εκπρόσωπος του YouTube είπε πως «τα τελευταία χρόνια εργαστήκαμε σκληρά για να παρέχουμε σε παιδιά και οικογένειες συστήματα προστασίας και ελέγχου ώστε να βλέπουν κατάλληλο για την ηλικία τους περιεχόμενο. Κάναμε σημαντικές επενδύσεις στην εφαρμογή YouTube Kids για να είναι ασφαλέστερη και να παρέχει περισσότερο εκπαιδευτικό και εμπλουτιστικό περιεχόμενο για παιδιά, με βάση αρχές που αναπτύχθηκαν με ειδικούς και γονείς. Επιπρόσθετα στο YouTube δεν δείχνουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις δίπλα σε περιεχόμενο “made for kids” και εφαρμόζουμε επιπλέον λειτουργίες προστασίας για να διασφαλίσουμε πως συστήνουμε περιεχόμενο κατάλληλο για τις ηλικίες αυτές για παιδιά και γονείς».

Το 2019 η Google είχε συμφωνήσει να καταβάλει 170 εκατ. δολάρια σε έναν συμβιβασμό με την FTC για τη συλλογή και πώληση δεδομένων παιδιών χωρίς γονική συναίνεση. Το YouTube δεσμεύτηκε για συστήματα προστασίας και την απομάκρυνση των εξατομικευμένων διαφημίσεων.

Σύμφωνα με την επιστολή κάποια βίντεο φαίνονταν να «περνούν λαθραία κρυμμένο μάρκετινγκ και διαφημίσεις με τοποθετήσεις προϊόντων από influencers παιδιών».

Στην επιστολή αναφέρεται πως μια ερευνητική ομάδα βρήκε ότι μόνο το 4% των βίντεο είχαν υψηλή εκπαιδευτική αξία. Πολλά από τα υπόλοιπα ήταν περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας, όπως unboxing παιχνιδιών και βίντεο με παίξιμο βιντεοπαιχνιδιών.

Επίσης, έλεγε πως μία μητέρα ανέφερε βίντεο που περιείχε συμβουλές για αυτοκτονία. Μετά την αναφορά του βίντεο, η επιστολή γράφει πως το YouTube άργησε οκτώ μήνες να το κατεβάσει.

Στην επιστολή ζητείται από το YouTube να παρέχει έγγραφα με πληροφορίες για τα κορυφαία 200 κανάλια και τον χρόνο που περνούν τα παιδιά παρακολουθώντας τα, εξηγήσεις για το πώς επιλέγονται επί πληρωμή διαφημίσεις για να προβάλλονται στα παιδιά, εξηγήσεις για το πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος προτάσεων, αριθμό βίντεο που κατέβηκαν ως ακατάλληλα το 2016-2020 και αριθμό καναλιών που μπλοκαρίστηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.