Υπέγραψε νομοσχέδιο που αποτρέπει την απεργία στους σιδηροδρόμους

Ο πρόεδρος Joe Biden υπέγραψε νομοσχέδιο που καθιστά παράνομη την απεργία στους σιδηροδρόμους, εμποδίζοντας τους εργαζόμενους να αποχωρήσουν από την εργασία τους εβδομάδες πριν από την περίοδο των εορτών.

“Το νομοσχέδιο που πρόκειται να υπογράψω τερματίζει μια δύσκολη σιδηροδρομική διαμάχη και βοηθά το έθνος μας να αποφύγει αυτό που, χωρίς αμφιβολία, θα ήταν μια οικονομική καταστροφή σε μια πολύ κακή στιγμή του ημερολογίου”, δήλωσε ο Μπάιντεν το πρωί της Παρασκευής πριν υπογράψει το νομοσχέδιο.

Αφού η κυβέρνησή του βοήθησε στις διαπραγματεύσεις επί μήνες και οι πλευρές κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία τον Σεπτέμβριο, οι συνομιλίες τελικά κατέληξαν σε αδιέξοδο και οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους απείλησαν με απεργία. Ο Μπάιντεν ζήτησε τότε από το Κογκρέσο να παρέμβει και η Γερουσία ενέκρινε την Πέμπτη νομοσχέδιο που καθιστά παράνομη την απεργία.

Εργαζόμενοι και εταιρείες είχαν προθεσμία μέχρι τις 9/12 για να καταλήξουν σε συμφωνία

Η αρχική συμφωνία που επιτεύχθηκε με τη μεσολάβηση της κυβέρνησης Μπάιντεν έγινε δεκτή από όλα τα συνδικάτα των σιδηροδρομικών, εκτός από τέσσερα, τα οποία ζητούσαν εγγυημένες ημέρες άδειας ασθενείας με αποδοχές. Τα αντιτιθέμενα συνδικάτα, ωστόσο, εκπροσωπούν την πλειονότητα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους. Οι εργαζόμενοι και οι εταιρείες είχαν περιθώριο μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου να καταλήξουν σε συμφωνία προτού ορκιστούν σε απεργία, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κλάδου, θα κόστιζε στην οικονομία των ΗΠΑ 2 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα.

“Το σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας μας είναι κυριολεκτικά η ραχοκοκαλιά της εφοδιαστικής μας αλυσίδας”, δήλωσε την Παρασκευή ο Μπάιντεν. “Τόσα πολλά από αυτά στα οποία βασιζόμαστε παραδίδονται μέσω του σιδηροδρόμου, από το καθαρό νερό μέχρι τα τρόφιμα και το φυσικό αέριο και κάθε άλλο αγαθό. Ένα κλείσιμο των σιδηροδρόμων θα είχε καταστρέψει την οικονομία μας. Χωρίς τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, πολλές από τις βιομηχανίες μας θα είχαν κυριολεκτικά κλείσει”.

Μια απεργία των σιδηροδρομικών τόσο κοντά στην περίοδο των διακοπών – και σε μια περίοδο υψηλού πληθωρισμού – θα μπορούσε ενδεχομένως να καταστρέψει την οικονομία. Ο Μπάιντεν ήταν ανένδοτος στο να στείλει το Κογκρέσο τη νομοθεσία στο γραφείο του μέχρι το Σάββατο. Χωρίς συμφωνία, η σιδηροδρομική διακίνηση ορισμένων αγαθών επρόκειτο να περιοριστεί ήδη από αυτό το Σαββατοκύριακο, ως προετοιμασία για την απεργία.

Ο Μπάιντεν κατά την υπογραφή του νομοσχεδίου την Παρασκευή δήλωσε ότι οι οικονομικοί του σύμβουλοι του είπαν ότι έως και 765.000 Αμερικανοί, “πολλοί από τους οποίους είναι οι ίδιοι μέλη συνδικάτων”, θα είχαν χάσει τη δουλειά τους.

Οι σιδηροδρομικοί μεταφορείς αρχίζουν να προετοιμάζονται για μια απεργία επτά ημέρες νωρίτερα, σύμφωνα με τα ομοσπονδιακά μέτρα ασφαλείας. Οι μεταφορείς αρχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στη διασφάλιση και τη μετακίνηση ευαίσθητων υλικών, όπως το χλώριο για το πόσιμο νερό και τα επικίνδυνα υλικά.

Ενενήντα έξι ώρες πριν από την ημερομηνία απεργίας, οι χημικές ουσίες δεν μεταφέρονται πλέον. Το Αμερικανικό Συμβούλιο Χημείας διαπίστωσε πτώση 1.975 φορτίων χημικών κατά την εβδομάδα της 10ης Σεπτεμβρίου, όταν οι σιδηροδρομικές εταιρείες σταμάτησαν να δέχονται αποστολές λόγω της προηγούμενης απειλής απεργίας των σιδηροδρομικών εταιρειών.

Οι τέσσερις μεγάλοι σιδηρόδρομοι διακινούν επίσης τυπικά περισσότερο από το 80% των γεωργικών εμπορευματικών μεταφορών, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Σιτηρών και Ζωοτροφών.

Το Κογκρέσο έχει την εξουσία να ρυθμίζει το διακρατικό εμπόριο βάσει του άρθρου 1, παράγραφος 8 του Συντάγματος και το Ανώτατο Δικαστήριο έχει αποφανθεί ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την εξουσία για να παρέμβει σε διαμάχες των σιδηροδρομικών εργατών που έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν το εμπόριο πέρα από τα σύνορα των πολιτειών. Ένας νόμος ηλικίας σχεδόν ενός αιώνα, ο νόμος περί σιδηροδρομικής εργασίας του 1926, δίνει στον πρόεδρο την εξουσία να παρεμβαίνει επίσης σε περιπτώσεις όπου μια σιδηροδρομική απεργία θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τις βασικές μεταφορές. Ο νόμος έχει επικαλεστεί 18 φορές από τότε που υπογράφηκε ως νόμος.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC