«Όχι» εκπτώσεις στις εκπτώσεις

Η πιο ισχυρή εκπτωτική μέρα του έτους είναι η σημερινή, με τους καταναλωτές να προσέρχονται μαζικά στα εμπορικά καταστήματα για έκτακτες ή και προγραμματισμένες αγορές, σε τιμές ελκυστικές.

Αυτή φαίνεται να είναι, εξάλλου, και η λογική της Black Friday, ενός θεσμού που μας έρχεται από το εξωτερικό και που γρήγορα αγκάλιασε η αγορά, αρχικά επιμένοντας σε επιθετικές προσφορές, με αποτέλεσμα τα πρώτα χρόνια οι καταναλωτές να σχηματίζουν ουρές έξω από τα καταστήματα προκειμένου να προλάβουν αγορές με θεαματικές εκπτώσεις.

Γρήγορα όμως ο θεσμός άρχισε να εκφυλίζεται, με τα εμπορικά καταστήματα να ρίχνουν τα ποσοστά εκπτώσεων και ταυτόχρονα να διευρύνουν τη χρονική διάρκεια μιας αυστηρά εικοσιτετράωρης εκπτωτικής πρακτικής.

Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τη Cyber Monday, όπου πολλά καταστήματα μπήκαν στη διαδικασία των προσφορών και εκπτώσεων για διαστήματα σαφώς μεγαλύτερα του 24ώρου.

Στο μεταξύ, ξεχάστηκε ότι τόσο η Black Friday όσο και η Cyber Monday λειτουργούν επί της ουσίας ως ημέρες ξεστοκαρίσματος για τους εμπόρους. Ξεχάστηκε, δηλαδή, ότι σε μία μόνο μέρα το εμπόριο θα έπρεπε να εισπράττει ίσως και περισσότερα απ’ όσα θα εισέπραττε τις πιο εμπορικές ημέρες των Χριστουγέννων, αδειάζοντας τις αποθήκες του.

Είναι καιρός λοιπόν το εμπόριο να αλλάξει στάση, ανεβάζοντας τα ποσοστά των εκπτώσεων εκεί που πραγματικά ταιριάζουν την ημέρα της Black Friday, ώστε να φέρει μαζικά τους καταναλωτές στα καταστήματα. Διότι, Black Friday και Cyber Monday με… εκπτώσεις στις εκπτώσεις, μόνο εκπτώσεις τζίρου φέρνει. Πολύ δε περισσότερο όταν ζούμε μέρες υπερπληθωρισμού.