Συνήγορος του καταναλωτή: Προσοχή στα e-shop «φαντάσματα» – Τα βήματα για να πάρετε πίσω τα χρήματά σας

Για τους κινδύνους που ελλοχεύουν πίσω από τα e-shop αλλά και για τρόπους αποφυγής τους μίλησε ο Λευτέρης Ζαγορίτης, Συνήγορος του καταναλωτή στην εκπομπή της ΕΡΤ …από τις έξι. Τους προηγούμενους μήνες υπήρξε μεγάλη έξαρση στις σχετιζόμενες με το  ηλεκτρονικό εμπόριο απάτες, καθώς πολλά e-shop έπαιρναν τα χρήματα, τα οποία προκαταβάλλαν οι καταναλωτές και δεν παρέδιδαν ποτέ τα εμπορεύματα και στη συνέχεια δεν επέστρεφαν και τα χρήματα πίσω.

Σύμφωνα με τον ίδιο υπήρξαν χιλιάδες τέτοιες αναφορές και βέβαια ο αριθμός των εξαπατημένων είναι πολλαπλάσιος από τον αριθμό των ανθρώπων που τελικά το καταγγέλλουν στο συνήγορο του καταναλωτή.

Οι συμβουλές που έδωσε στους καταναλωτές για την ασφαλέστερη συναλλαγή με e-shop είναι:

  • Να μην συνδιαλλάσσονται με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα , το οποίο δίνει ως μόνη επιλογή πληρωμής την προκαταβολή των χρημάτων
  • Ο καλύτερος τρόπος και ο πιο ασφαλής είναι η αντικαταβολή, να πληρώνουν όταν παραλαμβάνουν το εμπόρευμα, έχοντας δώσει ίσως και μια μικρή προκαταβολή
  • Να μην παρασύρονται από προϊόντα «κράχτες», με  πολύ φθηνές τιμές –δηλαδή- καθώς κανείς δεν χαρίζει στην εποχή μας
  • Να ελέγχουν το ηλεκτρονικό κατάστημα (αν είναι παλιό ή καινούριο, τα σχόλια που έχουν αφήσει όσοι έχουν κάνει συναλλαγές με το συγκεκριμένο κατάστημα) και,
  • Να κρατούν παραστατικά για τις αγορές τους

«Αν κάποιος εξαπατηθεί το αναφέρει σε εμάς και εμείς διαβιβάζουμε την αναφορά και τα παράπονα του καταναλωτή στο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα και πολλές φορές μετά την παρέμβαση μας λύνεται η διαφορά και είτε παραδίδεται το προϊόν είτε επιστρέφονται τα χρήματα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχαμε προβλήματα όχι μόνο εξαιτίας κακών επαγγελματιών αλλά και εκ του γεγονότος ότι δεν ερχόντουσαν τα προϊόντα από το εξωτερικό, ιδίως από Κίνα, οι μεταφορές ήταν προβληματικές για την παράδοση των προϊόντων. Εμείς έχουμε κάνει περίπου 10 αναφορές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών αλλά και στη  Γενική Γραμματεία Προστασίας καταναλωτή προκειμένου να επιβληθούν πρόστιμα και να ασκηθούν ποινικές διώξεις. Κάποια από αυτά τα καταστήματα κατέβασαν τα ρολά, δεν επικοινωνούν, ούτε απαντούν με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην έχουν πάρει τα χρήματα τους πίσω», ανέφερε ο κ. Ζαγορίτης.

Συνεχίζοντας είπε πως «το πιο σύνηθες πεδίο  δραστηριοποίησης  e-shop «φαντάσματων» είναι οι ηλεκτρονικές συσκευές υψηλής αξίας, με τις ζημίες για κάθε καταναλωτή να κυμαίνονται γύρω στα 550€ κατά μέσο όρο. Σε γενικές γραμμές κυρίως σε αυτά τα προϊόντα (Η.Υ, λάπτοπ, κινητά) υπήρξε έξαρση στις απάτες, η οποία κράτησε μέχρι το Μάιο καθώς κατά τη διάρκεια του lockdown είχαν αυξηθεί κατακόρυφα οι ηλεκτρονικές αγορές. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουν επιβληθεί μεγάλα πρόστιμα, της τάξεων των 200.000€ – 300.000€ αλλά το πρόβλημα είναι ότι οι καταναλωτές δεν έχουν πάρει πίσω τα χρήματα τους και βέβαια κάποιος που έχει κλείσει το κατάστημα δεν θα πληρώσει και το πρόστιμο».

ΠΗΓΗ:ΕΡΤ

Μοιράσου το άρθρο:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ