Δεν θα το κρύψουμε, είχαμε καιρό να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι ενός Renault και να μας ρωτούν για αυτό. Όπως δεν θα κρύψουμε πως κάτι τέτοιο μας εξέπληξε αφού το λευκό Austral που είχαμε στη διάθεσή μας δεν έχει κάποια σχεδιαστική υπερβολή που να προκαλεί την περιέργεια για να μάθει κανείς περισσότερο.

Ίσως, αυτό το στόχο να είχαν και οι Γάλλοι που σχεδίασαν ένα ελκυστικό σύνολο, τόσο όσο θα έπρεπε ώστε να τραβά τα βλέμματα. Ίσως, να είναι και το κενό που άφησε το Kadjar σε συνδυασμό με την αποχή της Renault από τις μεγαλύτερες κατηγορίες, πάνω από το Captur.

Όπως και να έχει το Austral έχει ένα μαεστρικά γοητευτικό σύνολο με τη φαρδιά μάσκα και το φωτεινό αποτύπωμα των προβολέων να έρχεται σε απόλυτη αρμονία με το πίσω μέρος και τα αλά Renault φωτιστικά σώματα. Και δίχως να υπάρχει κάτι το εξτρεμιστικό, το αμάξωμα του Austral καταφέρνει να δείχνει συνάμα κομψό και δυναμικό.

Με το μήκος στα 4,5 μέτρα το γαλλικό SUV είναι μακρύ όσο ένα Hyundai Tucson και περίπου 8,5 εκατοστά μακρύτερο από ένα Nissan Qashqai. Το πλάτος του είναι στα 1,82 μέτρα, το ύψος στα 1,64 μέτρα και σε συνδυασμό με τα 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος ο όγκος του Austral καταφέρνει να πείθει για την SUV ταυτότητά του και να γεμίζει για τα καλά το μάτι.

Και αν η εξωτερική εμφάνιση ικανοποιεί τα γούστα σας, τότε η εικόνα που επικρατεί στο εσωτερικό θα υπερκαλύψει τις απαιτήσεις σας. Ναι, μεν, υπάρχει η κλασική διάταξη με τις δύο οθόνες, αλλά έχει πολύ ενδιαφέρον η εκτέλεση της Renault με την κεντρική οθόνη του OpenR να έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Το κρύσταλλο είναι υψηλής αντοχής Gorilla Glass (σαν του smartphone σας) με διαγώνιο στις 12 ίντσες (στη βασική έκδοση εξοπλισμού που συνδυάζεται αποκλειστικά με τον κινητήρα των 1.200 κυβικών και των 131 ίππων είναι στις 9 ίντσες) και πέρα από τα ευδιάκριτα γραφικά έχει πολύ καλή ανταπόκριση στην αφή και είναι και γρήγορη.

Στη βάση της υπάρχει μία σειρά από διακόπτες για εύκολη πρόσβαση στο μενού του κλιματισμού, ενώ η ένταση του ηχοσυστήματος ρυθμίζεται και αυτή απτικά από την οθόνη. Αν προτιμάτε υπάρχει και το παραδοσιακό χειριστήριο της Renault πίσω από το τιμόνι, το οποίο όταν το συνηθίσεις θα το χρησιμοποιείς συνεχώς. Στο ίδιο σημείο, δεξιά της κολόνας, υπάρχουν ακόμη δύο μοχλοί. Και στην περίπτωση που αναζητούσατε τον επιλογέα κίνησης να πούμε πως η Renault επέλεξε να τον μεταφέρει στην κολόνα, ώστε να απελευθερώσει χώρο από την κεντρική κονσόλα.









Κάτι ανάλογο δηλαδή με την Mercedes, αλλά θα ήταν καλύτερα αν ο μοχλός για τους υαλοκαθαριστήρες είχε τοποθετηθεί από την άλλη μεριά, μαζί με τα φλας. Ο μοχλός για την επιλογή της κίνησης μπορεί να βρίσκεται ψηλότερα, αλλά μέχρι να τον συνηθίσεις, θα υπάρξουν αρκετές φορές που αντί να βάλεις όπισθεν… θα ενεργοποιείς τους υαλοκαθαριστήρες. Αυτό, βέβαια, είναι κάτι που μετά από μερικές μέρες αποτελεί παρελθόν.









Πάντως, η γενικότερη αύρα του Austral δείχνει αρκετά… μελλοντική. Ειδικότερα το βράδυ ο κρυφός φωτισμός δημιουργεί ένα lounge περιβάλλον με τις ελαφρώς κεκλιμένες/ κυρτωμένες επιφάνειές των οθονών να προσφέρουν άμεση πληροφόρηση. Τουλάχιστον έτσι όπως θέλουν οι Γάλλοι μέσα από τα τέσσερα προφίλ οδήγησης που προσφέρουν και τα τυποποιημένα θέματα του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών.









Από εκεί και πέρα, υπάρχει το εφέ της κεντρικής κονσόλας με την συρόμενη επιφάνεια που χρησιμεύει τόσο ως ασύρματη θέση για τη φόρτιση smartphone (το μοντέλο της δοκιμής μας δεν διέθετε), όσο και για να καλύπτει μία βαθιά και πρακτική θήκη. Λίγο πιο μπροστά υπάρχουν δύο βολικές ποτηροθήκες και δύο θύρες Type-C.

Σχετικά με την ποιότητα των πλαστικών είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει σε Renault, με μαλακά υλικά και όπου υπάρχουν σκληρά με προσεγμένο φινίρισμα. Στον τομέα των χώρων το Austral θα καλύψει και εδώ με το παραπάνω τις απαιτήσεις ενός οικογενειάρχη.

Τα καθίσματα είναι άνετα, οι αποστάσεις για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών μεγάλες και το πορτμπαγκάζ των 500 λίτρων να είναι σχεδόν τετραγωνισμένο για λόγους πρακτικότητας, η οποία θα μπορούσε να είναι η βέλτιστη σε πλάτος αν δεν υπήρχαν τα πλαϊνά τμήματα.









Περνώντας στην γκάμα των κινητήρων να πούμε πως το νέο Austral έχει στη βάση του την έκδοση Mild Hybrid Advanced. Με έναν ολοκαίνουργιο turbo τρικύλινδρο κινητήρα στα 1.199 κ.εκ. που αποδίδει 131 ίππους και έχει 48V υβριδική υποβοήθηση. Η Renault κάνει λόγο για νούμερα… diesel (δεν υπάρχει τέτοια έκδοση, μήτε τετρακίνητη) δίνοντας μία μέση κατανάλωση στα 5,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπή CO2 στα 118 γρ./χλμ.

Από την άλλη, η E-Tech Full Hybrid έχει τον ίδιο 1.200άρη με τη διαφορά πως συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 50 kW και μία μπαταρία 2 kWh. Στη χώρα μας είναι διαθέσιμη η κορυφαία με τους 200 ίππους και το πολύ ενδιαφέρον έχει να κάνει με το κιβώτιο που διαθέτει δύο σχέσεις στην ηλεκτρική λειτουργία του συστήματος και τέσσερις για τη συμβατική με τον βενζινοκινητήρα (συνολικά μιλάμε για ένα multi-mode κιβώτιο με 15 συνδυασμούς).

Ας εστιάσουμε όμως στις Mild Hybrid εκδόσεις με τον κινητήρα βενζίνης των 1.333 κ.εκ. που έχει 12V υβριδική υποβοήθηση και μια μικρή μπαταρία 0,15 kWh. Πρόκειται για το γνωστό μηχανικό σύνολο των 158 ίππων (αυτό με τους 140 δεν θα εισαχθεί) που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Mercedes και που πέρα από τα μοντέλα της τελευταίας το συναντάμε και στο νέο Nissan Qashqai.

Το Austral της δοκιμής μας με τους 158 ίππους ενδεχομένως να είναι η έκδοση που θα προτιμήσουν οι περισσότεροι. Αφενός επειδή η Full Hybrid είναι κατιτίς ακριβότερη, αφετέρου επειδή η Mild Hybrid Advanced, σε μερικούς ίσως να πέφτει «μικρή» (τόσο σε ισχύ, όσο και στη διαφορά τιμής). Μπορεί να σπάει τη… σαραντάρα αλλά έχει πλούσιο εξοπλισμό και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο.

Άλλωστε, οι επιδόσεις που προσφέρει το «160άρι» Austral είναι ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., τελική περιορισμένη στα 175 χλμ./ώρα) για τη μετακίνηση μίας οικογένειας. Και στο Austral το μοτέρ σε κερδίζει με τη στρωτή λειτουργία του, η οποία είναι αρκετά ήσυχη με την πολύ καλή ηχομόνωση να καλύπτει τα ντεσιμπέλ ακόμη και στις υψηλές σ.α.λ.

Ταυτόχρονα, είναι και οικονομική αφού δίχως να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός με το γκάζι, στην πόλη η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 8-9 λίτρα, ενώ στον ανοιχτό δρόμο στα περίπου 6,5-7,5.

Όσο για το αυτόματο CVT κιβώτιο με τις 7 σχέσεις/ διαβαθμίσεις, έχει πολύ καλή κλιμάκωση για να βοηθά το μοτέρ και αλλάζει τις σχέσεις γρήγορα και σωστά δίχως άγαρμπες μεταβάσεις. Μάλιστα, η λειτουργία του προσομοιώνει εντυπωσιακά τον τρόπο που λειτουργεί ένα κανονικό αυτόματο (με μετατροπέα ροπής).

Το μόνο που ίσως να παρατηρήσεις είναι πως στο σπορ προφίλ κάποιες φορές τα κατεβάσματα να αργούν ή το κιβώτιο να κράτα περισσότερο την επιλεγμένη σχέση, κάτι που είναι λογικό δεδομένου της χωρητικότητας του μοτέρ (αλλά και της CVT λειτουργίας). Άλλωστε, για αυτό υπάρχει και η χειροκίνητη αλλαγή από τα μικρά paddles στο τιμόνι, τα οποία μάλλον σπάνια θα αναζητήσει ο οδηγός ενός Austral.

Η πίσω ανάρτηση του Austral έχει ημιάκαμπτο άξονα (πολλαπλοί σύνδεσμοι υπάρχουν μόνο στην έκδοση των 200 ίππων) και οι Γάλλοι μας έχουν δείξει εδώ και καιρό πως ξέρουν καλύτερα από το καθένα την ιδανική ρύθμιση μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Προσέξτε κάτι όμως, το Austral δεν έχει τη ρύθμιση ενός Citroen C5 Aircross, ενώ δεν είναι τόσο μαλακό όσο ένα Nissan Qashqai. Διαφοροποιείται αρκετά έχοντας ένα πιο σπορ προσανατολισμό, με ένα πιο σφιχτό συνδυασμό ελατηρίων αμορτισέρ που, ωστόσο, δεν επηρεάζουν την προσφερόμενη άνεση.

Τι σημαίνει αυτό; Πως το Austral είναι ένα SUV με φιλτραρισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά που σε κάνουν να νιώθεις πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο μικρότερου όγκου. Στις στροφές το αμάξωμα δεν παίρνει σοβαρές κλίσεις, στην ευθεία η σταθερότητα είναι εντυπωσιακή, το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και γενικότερα το στήσιμο του Austral είναι ιδανικό κάνοντας τα περισσότερα SUV του ανταγωνισμού να μοιάζουν βαρετά.

Και με την άνεση τι γίνεται; Αν σκεφτεί κανείς πως το μοντέλο της δοκιμής μας έχει 19άρες ζάντες με 55άρι προφίλ, μπορείς να πεις πως τα επίπεδα είναι τουλάχιστον ικανοποιητικά σε μία καλής ποιότητας άσφαλτο. Άλλωστε, έχοντας οδηγήσει πολλά νέα μοντέλα στο εξωτερικό, όπως και το νέο Austral, αυτό που αποδεικνύεται στην πράξη είναι πως η άνεση που προσδοκά κανείς επισκιάζεται μόνο από τα χιλιομπαλωμένα και κακής ποιότητας οδοστρώματα πάνω από τα οποία περνούμε όλοι μας κάθε μέρα.

Συμπερασματικά, το Austral αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στις τελικές επιλογές του υποψήφιου αγοραστή. Είναι ένα SUV με ελκυστική εμφάνιση, με high-tech αύρα στο εσωτερικό και με πολύ καλούς χώρους.

Το βασικότερο για μένα είναι πως τα οδηγικά του χαρακτηριστικά είναι αυτά που πρέπει για να σου υπενθυμίζουν δύο πράγματα: πόσο ευχάριστο μπορεί να είναι στην καθημερινότητα του ένα μεγάλο SUV και πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι από τα άλλα του ανταγωνισμού. Σαν ένα είδος diversity που θέλει τα SUV να είναι ενδιαφέροντα από κάθε άποψη

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Renault Austral 1.3 Mild Hybrid 160
Κινητήρας: 1.333 cc
Ισχύς: 158 PS/ 5.250-5.500 rpm
Ροπή: 270 Nm/ 1.800-3.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 διαβαθμίσεων, τύπου CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής (/100 km): 6,2/ 8,0 lt
Εκπομπές CO2: 140 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.510 x 1.843 x 1.618 mm
Μεταξόνιο: 2.667 mm
Βάρος: 1.464 kg
Χώρος αποσκευών: 500-575 lt
Τιμή από 38.950 ευρώ









ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ