Για κάθε κατασκευαστή που έχει την ευφυΐα, την ικανότητα ή ακόμα και τη διορατικότητα να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο, αργά ή γρήγορα, φτάνει η ώρα που καλείται να διαχειριστεί την καυτή πατάτα της διαδοχής. Και εκείνη τη στιγμή θα πρέπει να πάρει τη σωστή απόφαση για το αν θα προχωρήσει σε μια ριζική αλλαγή που μπορεί να ξαφνιάσει ευχάριστα αλλά ενέχει και το ρίσκο της αποτυχίας, ή αν θα ακολουθήσει το μονοπάτι της δοκιμασμένης συνταγής αποδεχόμενος τον κίνδυνο της επανάληψης.
Με τη δεύτερη γενιά του 3008, η Peugeot επαναπροσδιόρισε την ταυτότητα και τον χαρακτήρα του μεσαίου SUV της δηλώνοντας ταυτόχρονα μέσα από αυτό την αρχή του δικού της μετασχηματισμού. Κάνοντας ένα άλμα σε σχέση με την πρώτη γενιά, το 3008 αποτύπωσε τη στροφή της Peugeot προς ένα πιο εκφραστικό σχεδιαστικό ύφος και μια εμφανώς πιο premium προσέγγιση με έντονα ψηφιακά τεχνολογικά στοιχεία.
Σήμερα, το γεγονός πως το νέο 3008 συστήθηκε στο κοινό στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή που προστίθεται για πρώτη φορά στην γκάμα, είναι από μόνο του ενδεικτικό των μεγάλων αλλαγών που φέρνει. Ωστόσο, η Peugeot δεν έχει τραβήξει μια γραμμή σπάζοντας τους δεσμούς με το χθες αλλά, πολύ έξυπνα, γράφει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο χτίζοντας επάνω στην κληρονομιά και τη συνταγή επιτυχίας του απελθόντος μοντέλου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στρατηγικής είναι το εσωτερικό, στο οποίο η αισθητική πρωτοτυπία και ποιοτική υλοποίηση του προηγούμενου μοντέλου έχει εξελιχθεί στο απόλυτο, σε μια άκρως εντυπωσιακή έκφραση της νέας εποχής του i-Cockpit. Κεντρικό στοιχείο του νέου Panoramic i-Cockpit, που κάνει πρεμιέρα στο 3008, είναι η κυρτή οθόνη 21’’ που κυριολεκτικά μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το ταμπλό, το οποίο με τη σειρά του μοιάζει βγαλμένο από αρχιτεκτονικά σχέδια.
Το πάντρεμα κοίλων επιφανειών με αιχμηρές γωνίες και μεταβαλλόμενα σχήματα, ο έντονος κρυφός φωτισμός και ο συνδυασμός υφάσματος, αλουμινίου, γυαλιστερής λάκας και πολύ ποιοτικών μαλακών πλαστικών δίνει μια φουτουριστική και ταυτόχρονα ατμοσφαιρική και ζεστή αίσθηση που δεν συναντάς πουθενά αλλού στην κατηγορία. Η αισθητική πολυπλοκότητα θα μπορούσε να ελλοχεύει τον κίνδυνο εργονομικών ατοπημάτων, όμως η αλήθεια είναι πως η Peugeot έχει απομακρύνει ακόμα και ατέλειες που συνόδευαν το i-Cockpit έως τώρα.
Η ανυψωμένη θέση της πανοραμικής οθόνης, για παράδειγμα, έχει εξαλείψει τη δυσκολία ανάγνωσης των πληροφοριών που εμφανίζονται στο κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων. Αυτό σημαίνει ότι βρίσκεις πολύ εύκολα και την ιδανική ρύθμιση στην πολύ καλή θέση οδήγησης με την ψηλή, εποπτική ορατότητα και το εξαιρετικό σε στήριξη και άνεση κάθισμα – που συνόδευε τη δική μας έκδοση GT.
Η οθόνη έχει υψηλή ευκρίνεια και τα γραφικά έχουν την ποιότητα και τη λεπτομέρεια που αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο με premium πρόσημο, ενώ το νέο λειτουργικό της Peugeot είναι γρήγορο, εύχρηστο και προσφέρει ένα πλήρες πακέτο εφαρμογών και υπηρεσιών συνδεσιμότητας, καθώς και ασύρματη αναπαραγωγή τηλεφώνου.
Εξαιρετικά εύχρηστοι αποδεικνύονται και οι ψηφιακοί διακόπτες i-Toggles που φιλοξενούνται στη μικρότερη οθόνη αφής, στην κεντρική κονσόλα, και προσφέρουν τη δυνατότητα διαμόρφωσης συντομεύσεων για γρήγορη πρόσβαση σε έως δέκα διαφορετικές λειτουργίες, εξισορροπώντας την έλλειψη φυσικών διακοπτών.
Ακριβώς επάνω από τα i-Toggles βρίσκεται η κάπως κρυμμένη θέση επαγωγικής φόρτισης κινητού, ενώ η μεταφορά του επιλογέα μετάδοσης στο ταμπλό μοιάζει περισσότερο ως επιλογή για μεγαλύτερη σχεδιαστική ελευθερία στην αρκετά ογκώδη κεντρική κονσόλα. Ο όγκος της, ωστόσο, κρύβει αρκετά μεγάλους και εύχρηστους αποθηκευτικούς χώρους, όπως το βαθύ ντουλαπάκι στη δεξιά πλευρά της αψίδας σε σχήμα «Γ», στην οποία φιλοξενείται και ο επιλογέας των προγραμμάτων οδήγησης.
Ακόμα μεγαλύτερος και πιο βαθύς είναι ο χώρος κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, ο οποίος μάλιστα είναι και ψυχόμενος, επιτρέποντας την αποθήκευση τροφίμων ή αναψυκτικών σε κάποιο ταξίδι.
Η αύξηση του μήκους κατά 10 cm και του μεταξονίου κατά 5 cm σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει επιδράσει θετικά στην ευρυχωρία του εσωτερικού, που θα φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβάτες. Το 3008 δεν έχει γίνει πρωταθλητής σε χώρους, όμως ενήλικες μέσου σωματότυπου στο πίσω κάθισμα έχουν ικανοποιητικό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ το πορτμπαγκάζ διατηρεί την παραπάνω από αξιόλογη χωρητικότητα των 520 lt που είχε και το προηγούμενο 3008.
Αρχικά αυτό μπορεί να μην ακούγεται ως μια σημαντική εξέλιξη, όμως αποκτά ιδιαίτερη σημασία συνυπολογίζοντας πως η σιλουέτα του νέου 3008 έχει αντικαταστήσει τις αναλογίες ενός κλασικού SUV με το πιο δυναμικό αποτύπωμα ενός κουπέ SUV που η Peugeot αποκαλεί fastback. Εχουμε λοιπόν ένα πιο εκφραστικό και γοητευτικό ύφος που μπορεί να διευρύνει το κοινό του 3008 χωρίς όμως την παραμικρή υποχώρηση σε χρηστικότητα και πρακτικότητα.
Η νέα αισθητική προσέγγιση συστήνει και αρκετά στοιχεία της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Peugeot, ειδικά στο εμπρός μέρος. Η χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή με τις κάθετες «νυχιές» παραμένει, πλαισιώνοντας όμως μια εντελώς διαφοροποιημένη μάσκα που δείχνει χτισμένη γύρω από το έμβλημα της Peugeot και χωρίς κάποιο σαφές περίγραμμα να τη ξεχωρίζει από τον υπόλοιπο όγκο.
Νέο στοιχείο είναι και οι εξαιρετικά λεπτοί προβολείς που ενώνονται από μια μαύρη λωρίδα στην οποία φιλοξενείται και το λογότυπο 3008. Αντίστοιχα στο πίσω μέρος το σβήσιμο της οροφής είναι εξαιρετικά αρμονικό δίνοντας μια κομψή ισορροπία στη σιλουέτα. Το βλέμμα μαγνητίζουν τα τρισδιάστατα πίσω φώτα που συμπληρώνουν ιδανικά τη διαπεραστική εμφάνιση του 3008.
Κάτω από αυτή την εμφάνιση κρύβεται η εντελώς νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis που κάνει πρεμιέρα στο 3008 και θεωρείται πολύ σημαντική, καθώς θα αποτελέσει τη βάση για δεκάδες μελλοντικά μοντέλα του ομίλου. Η STLA εξελίχθηκε έχοντας ως προτεραιότητα την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης και στη συνέχεια έλαβε τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να φιλοξενήσει και θερμικά σύνολα με υβριδική τεχνολογία, όπως στην περίπτωση του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε.
Το 3008 Hybrid φορά το γνωστό πλέον υβριδικό σύνολο της Stellantis, το οποίο απαρτίζουν ο νέος 3κύλινδρος 1.2 PureTech και ένας ηλεκτροκινητήρας που είναι ενσωματωμένος στο επίσης νέο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6, που έχει εξελιχθεί με γνώμονα τη συγκεκριμένη χρήση. Η μέγιστη απόδοση του κινητήρα φτάνει τους 136 PS και τα 230 Nm ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας των 21 PS και 51 Nm επιτρέπει την ηλεκτρική κίνηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και υποβοηθά τον κινητήρα μειώνοντας το φορτίο ή ενισχύοντας την απόδοσή του όταν είναι αναγκαίο.
Ο κατά βάση ηλεκτρικός προσανατολισμός της STLA έχει οδηγήσει στην υιοθέτηση αρκετών δομικών ενισχύσεων οι οποίες χαρίζουν ιδιαίτερα υψηλή ακαμψία αλλά αναπόφευκτα έχουν αντίτιμο στο συνολικό βάρος. Ξεπερνώντας τα 1.600 kg, το 3008 Hybrid σίγουρα δεν είναι ελαφρύ ώστε να προσφέρει μια εύκολη αποστολή στον μικρό PureTech.
Με το 0-100 km/h να έρχεται σε 10,2” είναι σαφές ότι δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, όμως το συνολικό πακέτο επιδόσεων είναι απόλυτα ολοκληρωμένο για τα δεδομένα ενός οικογενειακού SUV, ακόμα και σε ένα ταξίδι με τέσσερις επιβάτες. Θα σταθούμε μάλιστα στην ευστροφία και τη γραμμικότητα του 1.2 PureΤech που δείχνει ευχάριστα γεμάτος ακόμα και στις πολύ χαμηλές στροφές χάρη στην αρωγή του ηλεκτροκινητήρα.
Πάντως, παρά την εξαιρετική ηχομόνωση που κρατά μακριά θορύβους από την αεροδυναμική και την κύλιση ακόμα και σε ταχύτητες ταξιδιού, ο ήχος του 3κύλινδρου PureTech περνά στην καμπίνα στις πιο υψηλές στροφές, χωρίς πάντως η χροιά του να ενοχλεί. Γρήγορη και βελούδινη είναι και η λειτουργία του κιβωτίου, με τον ηλεκτροκινητήρα να καλύπτει και εδώ πολύ αποτελεσματικά κάθε κενό μεταξύ των αλλαγών.
Ο εύρυθμος συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου χαρίζει μάλιστα μια ευχάριστα αέρινη αίσθηση που ταιριάζει απόλυτα με την εν γένει άνεση και ευκολία που μεταφέρει το 3008 στον οδηγό από την πρώτη στιγμή. Παρά το αυξημένο βάρος, το υβριδικό σύνολο τα καταφέρνει πολύ καλά και σε επίπεδο κατανάλωσης. Ταξιδεύοντας αρκετά και οδηγώντας σε επαρχιακές διαδρομές αλλά και στην πόλη η μέση κατανάλωση παγιώθηκε κοντά στα 7,3 lt/100 km, ενώ στο τυπικό δρομολόγιο σπίτι-γραφείο, όπου η ηλεκτρική κίνηση αυξάνεται, είδαμε την κατανάλωση να κυμαίνεται κοντά στα 6,5 lt/100 km.
Είναι σαφές πως η δυναμική του εισαγωγικού κινητήρα δεν είναι σε θέση να εξαντλήσει τις δυνατότητες της STLA που έχει εξελιχθεί με την προοπτική διαχείρισης πολύ υψηλότερων ιπποδυνάμεων. Η οδηγική πληρότητα αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο του 3008 και η νέα γενιά αποτυπώνει αυτή την κληρονομιά μέσα από ένα ακόμα πιο ώριμο και ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο χαρακτηριστικών σε κάθε σενάριο χρήσης.
Μέσα στην πόλη η ευκολία οδήγησης και χειρισμών τονίζεται από την εξαιρετική για το μέγεθος ευελιξία που χαρίζει ο πολύ μικρός κύκλος στροφής (10,6 m), αλλά και από την πολύ άνετη απόσβεση. Η άνεση βέβαια δεν είναι κάτι νέο για την Peugeot, όμως στο νέο 3008 αυτό το στοιχείο είναι εμπλουτισμένο με σαφώς πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά. Η κύλιση έχει αποκτήσει πιο συμπαγή απόχρωση. Ακόμα και σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες η λειτουργία της ανάρτησης δείχνει να έχει περισσότερο βάθος και συνοχή, παρά το γεγονός πως το 3008 Hybrid διαθέτει πίσω ημιάκαμπτο άξονα και όχι τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων του ηλεκτρικού E-3008.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και ξεκούραστο, δηλώνοντας έτοιμο να παίξει τον ρόλο δρομέα μεγάλων αποστάσεων, με το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης -και ειδικά το αναβαθμισμένο Drive Assist Plus- να κάνουν τη δουλειά του οδηγού πολύ πιο εύκολη. Η κατευθυντικότητα και η διαχείριση των δυναμικών φορτίων στις γρήγορες καμπές έχουν μια ευχάριστη διαφάνεια, η οποία δεν χάνεται όταν ο δρόμος στενέψει και αποκτήσει πιο ανάγλυφη χάραξη.
Το 3008 δεν καταθέτει κάποια σπορ διάθεση, ακόμα και αν έχεις επιλέξει το αντίστοιχο πρόγραμμα (από τα τρία διαθέσιμα: Eco, Normal και Sport), όμως χτίζει πολύ γρήγορα μια σχέση εμπιστοσύνης με τον οδηγό. Το τιμόνι δεν έχει την πληροφορία που θα δώσει μια ξεκάθαρη εικόνα για τα τεκταινόμενα στον εμπρός άξονα, όμως, είναι καλοζυγισμένο και αρκούντως ακριβές. Επίσης, το δάγκωμα των φρένων είναι δυνατό και η ανάρτηση προσφέρει τις σωστές δόσεις ενδοτικότητας και ελέγχου του αμαξώματος.
Με άλλα λόγια, το 3008 δεν θα σε προκαλέσει οδηγικά αλλά, αν το επιλέξεις, ανταποκρίνεται στην πίεση με απόλυτη συνοχή αξιοποιώντας την πλούσια πρόσφυση από τη γεωμετρία της ανάρτησης, την εξαιρετική σταθερότητα και σιγουριά του μπροστινού άξονα, αλλά και τη συνολική ισορροπία του πλαισίου που δίνει ομοιογένεια σε κάθε αντίδραση.
Δεν θα κρύψουμε πως το 3008 μάς άρεσε. Κερδίζει το στοίχημα της πρώτης εντύπωσης με μια εικόνα που συνδυάζει την κομψότητα με τον δυναμισμό και στη συνέχεια κλέβει την παράσταση με το εμπνευσμένο εσωτερικό. Το Panoramic i-Cockpit και το ευρύτερο σχεδιαστικό μοτίβο του σαλονιού όχι μόνο δηλώνουν την εκλέπτυνση και την premium ποιοτική ταυτότητα του 3008, αλλά δίνουν μαθήματα για το πώς η σύγχρονη τεχνολογική προσέγγιση μπορεί να απομακρυνθεί από την απρόσωπη ψυχρότητα που συναντάμε όλο και περισσότερο στις νέες προτάσεις.
Την ίδια στιγμή, το πιο δυναμικό ύφος του νέου 3008 έχει ενσωματωθεί περίφημα στην παράδοση που έχει δημιουργήσει το γαλλικό SUV σε επίπεδο πρακτικότητας, άνεσης και οδηγικής πληρότητας. Η συνταγή όχι μόνο βελτιώθηκε αλλά μετεξελίχθηκε σε μια ακόμα πιο ελκυστική και ολοκληρωμένη οντότητα.
Και μπορεί το ηλεκτρικό E-3008 να κηρύσσει την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου για το 3008, όμως η υβριδική έκδοση της δοκιμής μας ενσαρκώνει την πραγματιστική έκφραση που μέσα από ένα προηγμένο τεχνολογικό πρίσμα εστιάζει στις πρακτικές ανάγκες του σήμερα, προσφέροντας την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων, οικονομίας και χρηστικότητας.
ΚΕΥ TECH – Smart Hybrid
Το 48V υβριδικό σύστημα της Peugeot συνδυάζει πλεονεκτήματα που βρίσκουμε σε ήπια υβριδικές διατάξεις (όπως η κατασκευαστική απλότητα και το χαμηλό βάρος) με το ατού της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης της full hybrid τεχνολογίας. Σύμφωνα με την Peugeot, το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση χωρίς ρύπους για έως και το 50% των αποστάσεων που καλύπτονται σε αστική χρήση. Αυτό με τη σειρά του επιτρέπει βελτίωση της κατανάλωσης έως και 15% και μείωση των εκπομπών CO2 της τάξης των 20 gr/km συγκριτικά με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο χωρίς το υβριδικό σύστημα.
1. Ο νέος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech εξελίχθηκε με γνώμονα την ενσωμάτωση της υβριδικής τεχνολογίας. Λειτουργεί στον κύκλο Miller, ο οποίος προσφέρει βελτιστοποιημένη θερμική απόδοση, ενώ βασικά κατασκευαστικά χαρακτηριστικά είναι το turbo μεταβλητής γεωμετρίας, καθώς και η χρήση αλυσίδας χρονισμού για περισσότερη αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος συντήρησης.
2. Ειδικά σχεδιασμένο για τη συνεργασία με το 48V υβριδικό σύστημα είναι το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6 στο οποίο είναι ενσωματωμένος και ο ηλεκτροκινητήρας
3. Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη έχει μέγιστη απόδοση 21 PS και 51 Nm ροπής. Η ενσωμάτωσή του στο κιβώτιο κάνει δυνατή την αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου σε χαμηλές ταχύτητες και συνθήκες χαμηλού φορτίου. Παράλληλα, ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά τη λειτουργία του κινητήρα μειώνοντας το φορτίο και επομένως την κατανάλωση, ενώ βελτιώνει και την απόκριση στις χαμηλές στροφές καλύπτοντας την υστέρηση του turbo
4. H 48V μπαταρία ιόντων λιθίου έχει συνολική χωρητικότητα 0,9 kWh και ωφέλιμη 0,43 kWh. Είναι τοποθετημένη στο πάτωμα κάτω από τον συνοδηγό ώστε να μην κλέβει χώρο από την καμπίνα ή το πορτμπαγκάζ, ενώ παράλληλα επιτρέπει τη μείωση του μήκους των καλωδιώσεων και των απωλειών που προκύπτουν από αυτές
Tech – Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DSC6
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3, TURBO, 136 PS @ 5.500 rpm, 230 Nm @ 1.750 rpm (+ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 48V, 21 PS / 51 Nm)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 10,2’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 201 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7,3 lt/100 km
CO2: 123-127 g/km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.542/1.895/1.641 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.739 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.648 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 36.900 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ