Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως η Honda δεν ήταν ποτέ η εταιρεία που ακολουθούσε τον εύκολο δρόμο ή βιαζόταν να συντονιστεί με τις τάσεις κάθε εποχής. Λειτουργούσε πάντα με βάση μια φιλοσοφία που σε μεγάλο βαθμό συσχετιζόταν με την εμμονή στη μηχανολογική αρτιότητα. Αυτή η ιδιαίτερη στάση διατηρείται και στο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης.

Το Honda e ήταν ένα πανέξυπνο και γοητευτικά χαριτωμένο supermini που εξέφραζε την άποψη της Honda για το πόσο προοδευτική και λειτουργική θα έπρεπε να είναι η ηλεκτροκίνηση στα πρώτα της βήματα. Και ίσως να είχε κερδίσει το στοίχημα αν το κόστος του δεν ήταν τόσο υψηλό για την κατηγορία και για τις χρηστικές δυνατότητες που προσέφερε.



Εντέλει το Honda e λειτούργησε απλώς ως δήλωση της φιλοσοφίας της Honda, κάνοντας ωστόσο σαφή την ανάγκη για μια οικονομικά και εμπορικά πιο βιώσιμη προσέγγιση. Και αυτό ακριβώς έγινε στο e:Ny1.

Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό Honda μπαίνει απευθείας στο παιχνίδι της πιο mainstream κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV, έχει ένα ισορροπημένο πακέτο τεχνικών προδιαγραφών και δεν αναλώνεται σε φανταχτερά αλλά κοστοβόρα γκάτζετ όπως οι καθρέφτες-κάμερες του Honda e.

Είναι τόσο εύστοχα τοποθετημένο ώστε να φέρνει στο τραπέζι τη σύγκριση με δυνατούς παίκτες της κατηγορίας όπως το Hyundai Kona Electric, που έχει καθιερωθεί ως μία από τις πιο ισορροπημένες προτάσεις ενσωματώνοντας την καινοτομία της ηλεκτροκίνησης σε ένα πακέτο με ρεαλιστικό χαρακτήρα και παραδοσιακή πρακτικότητα.



Αν μάλιστα εξαιρέσουμε το γεγονός πως το Honda πλησιάζει πιο πολύ στα τετραγωνισμένα αισθητικά πρότυπα των SUV ενώ το Hyundai σε αυτά των crossover, η αλήθεια είναι πως οι ομοιότητες ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι αρκετά έντονες.

Δεν ξέρουμε πόσο δόκιμη μπορεί να θεωρηθεί η επιλογή μιας ονομασίας που θυμίζει κάτι μεταξύ κωδικού και εξίσωσης, όμως η εικόνα του e:Ny1 κάνει σαφές ότι μιλάμε για το ηλεκτρικό alter ego του HR-V, όπως άλλωστε συμβαίνει και στην περίπτωση του Kona. H Honda αναφέρει πως το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της βασίζεται στη νέα πλατφόρμα e:N Architecture F, η οποία θα αποτελέσει τη βάση και για άλλα μεσαία προσθιοκίνητα ηλεκτρικά μοντέλα.



Ουσιαστικά πρόκειται για μια ειδικά τροποποιημένη έκδοση της αρχιτεκτονικής των θερμικών υβριδικών μοντέλων με κάποιες πρόσθετες ενισχύσεις στο εμπρός τμήμα και κατάλληλη προετοιμασία του πατώματος για τη μεγαλύτερη μπαταρία. Δεν προσφέρει λοιπόν έναν πολύ μικρό κύκλο στροφής -όπως κάποιες πλατφόρμες αποκλειστικά ηλεκτρικών πισωκίνητων μοντέλων-, ενώ ο χώρος αποσκευών των 361 lt είναι απλά επαρκής.

Ωστόσο η έξυπνη χωροταξική εκμετάλλευση του μεταξονίου των 2.607 mm χαρίζει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με ιδιαίτερα άφθονο χώρο για τα πόδια αλλά και το κεφάλι (ακόμα και χωρίς να αφαιρεθούν τα δύσχρηστα αποσπώμενα σκίαστρα της πανοραμικής οροφής) των πίσω επιβατών.



Από τη μεριά του το λίγο πιο κοντό σε μήκος Kona, που βασίζεται επίσης σε πλατφόρμα η οποία υποστηρίζει και θερμικές εκδόσεις, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.660 mm) και καλύτερες χωροταξικές επιδόσεις.

Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγαλύτερος, στα 466 lt, και συνοδεύεται από έναν πρόσθετο χώρο 27 lt κάτω από το καπό, ενώ το σαλόνι είναι αντίστοιχα ευρύχωρο με αυτό του Honda, προσφέροντας μάλιστα περισσότερο πλάτος για τους εμπρός και πίσω επιβάτες αλλά και αρκετά μεγαλύτερους και πιο πρακτικούς βοηθητικούς χώρους, ειδικά στην κεντρική κονσόλα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.



Η πρακτικότητα του Kona τονίζεται και από το πλεονέκτημα της τεχνολογίας V2L, η οποία επιτρέπει την παροχή ρεύματος για τη λειτουργία ή τη φόρτιση διάφορων συσκευών από την πρίζα που υπάρχει στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Πάντως το σαλόνι του Honda έχει μια πιο ποιοτική αύρα με ευχάριστα στην αφή υλικά και την κλασική ιαπωνική αίσθηση της αντοχής στον χρόνο, τη στιγμή που το εσωτερικό του Kona δείχνει καλοφτιαγμένο και προσεγμένο στη λεπτομέρεια έχοντας όμως τα σκληρά πλαστικά ως βασικό πρωταγωνιστή.



Σε ό,τι αφορά την αποτύπωση του ψηφιακού περιβάλλοντος στο εσωτερικό, το Kona ακολουθεί τη γνώριμη στα σύγχρονα Hyundai συνταγή με τις δύο οθόνες 12,3’’ στη λογική μιας ενιαίας κυρτής πανοραμικής διάταξης. Μάλιστα η πιο φρέσκια έκδοση του λειτουργικού συστήματος εκτός από βελτιωμένα γραφικά προσφέρει και μια πιο εύχρηστη δομή πλοήγησης στο αρκετά σύνθετο μενού, που σίγουρα απαιτεί κάποιο διάστημα εξοικείωσης.

Ευχάριστη έκπληξη ωστόσο σε επίπεδο εργονομίας αποτελεί  ο μεγάλος αριθμός φυσικών διακοπτών για τον έλεγχο των λειτουργιών του συστήματος πολυμέσων αλλά και του κλιματισμού. Από την άλλη πλευρά, ο εναρμονισμός του e:Ny1 με τη λογική του πλήρως ψηφιακού ελέγχου δεν μπορούμε να πούμε ότι αφήνει κενά σε επίπεδο εργονομίας.



Το ψηφιακό περιβάλλον της Honda στην κάθετη κεντρική οθόνη 15,1’’ είναι εξαιρετικά εύχρηστο και έξυπνα δομημένο. Η οθόνη είναι ουσιαστικά χωρισμένη σε τρεις ζώνες: την επάνω ζώνη, που φιλοξενεί τις απεικονίσεις για την πλοήγηση, την κάμερα υποβοήθησης, αλλά και την αναπαραγωγή smartphone, τη μεσαία ζώνη, που περιέχει τις εφαρμογές και τις ρυθμίσεις των κύριων λειτουργιών του αυτοκινήτου καθώς και τις ενδείξεις της ηλεκτρικής μονάδας, και την κάτω ζώνη, που είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στον χειρισμό του κλιματισμού.

Το πλεονέκτημα της συγκεκριμένης διάταξης είναι ότι επιτρέπει την πλοήγηση ή τον χειρισμό σε μια ζώνη χωρίς να διακόπτεται η λειτουργία των άλλων δύο. Ετσι, για παράδειγμα, δεν είναι απαραίτητο να βγεις από το περιβάλλον του Apple Car Play ή του Android Auto για να ρυθμίσεις το ράδιο, να επιλέξεις κάποια πηγή ήχου, να δεις τα δεδομένα της μπαταρίας και της φόρτισης ή να αλλάξεις τον κλιματισμό. Κάτι ιδιαίτερα πρακτικό και παρ’ όλα αυτά εξαιρετικά σπάνιο να βρεις, ακόμα και σε πολύ ακριβότερα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Παρά τις διαφορές σε αισθητική προσέγγιση και χρηστικό ύφος, τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα βρίσκονται πολύ κοντά σε επίπεδο προδιαγραφών. Είναι και τα δύο προσθιοκίνητα, με μονό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει κάτι παραπάνω από 200 PS και μπαταρία με συνολική χωρητικότητα της τάξης των 68 kWh.



Κατά τη γνώμη μας πρόκειται για εύστοχα ισορροπημένες προδιαγραφές που ταιριάζουν γάντι σε κάθε B-SUV με κατά κύριο λόγο οικογενειακό χαρακτήρα. Τα λιγότερα από 8’’ που χρειάζονται αμφότερα για το 0-100 km/h είναι ενδεικτικά της πληρότητας των επιδόσεων, ενώ την ίδια στιγμή η ευκολία διατήρησης της κατανάλωσης αρκετά χαμηλότερα από τις 20 kWh/100 km σε πραγματικές μεικτές συνθήκες συνεπάγεται αυτονομία που ξεπερνά χωρίς άγχος τα 300 km. Βέβαια οι ομοιότητες των προδιαγραφών δεν σημαίνουν ταύτιση.

Το e:Ny1, για παράδειγμα, αν και υπολείπεται ελαφρά σε απόλυτη ισχύ (204 PS έναντι 218 του Kona) πλαισιώνει τη γνωστή ηλεκτρική αμεσότητα με περισσότερο νεύρο σε σχέση με το Kona, κάτι που πιθανότατα αποτελεί εξαργύρωση της πιο πλούσιας ροπής (310 Nm έναντι 255 του Kona).



Από την άλλη πλευρά το Kona διαθέτει έναν ιδιαίτερα εύχρηστο μηχανισμό επιλογής του βαθμού ανάκτησης μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Από εκεί μπορείς να επιλέξεις από ελάχιστη πέδηση ανάκτησης έως λειτουργία one-Pedal ή ακόμα και αυτόματη ενεργή ρύθμιση με βάση τη χαρτογράφηση του δρόμου και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Με αντίστοιχο τρόπο μπορείς και στο Honda να μεταβάλλεις την ένταση της πέδησης, αλλά μόνο στιγμιαία, καθώς η ρύθμιση επιστρέφει στον προεπιλεγμένο -αρκετά διακριτικό- βαθμό ανάκτησης μόλις το αυτοκίνητο επιταχύνει.



Αυτό σημαίνει πως στο e:Ny1 μετά από λίγο διάστημα παύεις να ασχολείσαι με τα paddles αφού διαπιστώνεις πως εντέλει το πολύ καλό σε αίσθηση και γραμμικό σε απόκριση πεντάλ του φρένου είναι πρακτικά το καλύτερο χειριστήριο για να ρυθμίσεις το φρενάρισμα του αυτοκινήτου.

Πιθανότατα το περισσότερο λειτουργικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας του Kona έχει μερίδιο ευθύνης στη χαμηλότερη μέση κατανάλωση, η οποία στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στις 17,2 kWh/100 km όταν η αντίστοιχη επίδοση του e:Ny1 ήταν 18,6 kWh/100 km.



Εάν σε αυτό προσθέσουμε και τη μεγαλύτερη ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας του Kona, καταλήγουμε σε ένα πλεονέκτημα της τάξης των 50-60 km σε αυτονομία. Μάλιστα το κορεάτικο μοντέλο υποστηρίζει και ελαφρά υψηλότερη ισχύ ταχυφόρτισης DC (Kona: 100 kW, e:Ny1: 87 kW), κάτι που εν δυνάμει σημαίνει λιγότερο χρόνο αναμονής για φόρτιση σε ένα ταξίδι.

Το Kona υπογραμμίζει τον πρακτικό και οικογενειακό χαρακτήρα μέσα από το κατάλληλα ισορροπημένο οδηγικό προφίλ. Δεν σου ξυπνά οδηγικές ανησυχίες, όμως αποδεικνύεται ευχάριστο και εύστοχο σε όλες τις συνθήκες. Είναι άνετο και ευκολοδήγητο μέσα στην πόλη, ξεκούραστο και ευθύβολο στο ταξίδι, αλλά και αποτελεσματικό σε κάθε επαρχιακή διαδρομή.



Η τονισμένη υποβοήθηση θολώνει κάπως την καλή εικόνα του τιμονιού, όμως από εκεί και πέρα το ζύγισμα του Kona κερδίζει τις εντυπώσεις με την ισορροπία πρόσφυσης και ελέγχου. Ως πιο δυνατό στοιχείο θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε τη ρύθμιση της ανάρτησης που χαρίζει μια λειτουργία με βάθος, η οποία συνδυάζει τα συμπαγή και ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης με μια άνετη αλλά πλαισιωμένη με ακρίβεια απόσβεση.

Ομως αυτό το χαρακτηριστικό ξεχωρίζει και στην περίπτωση του e:Ny1, που αρχικά σε ξεγελά με την πιο ψηλή θέση οδήγησης, όμως τελικά έχει πτυχές που προσδίδουν στη συνολική οδηγική εικόνα περισσότερη ζωντάνια.



Οπως, για παράδειγμα, το πιο σαφές και λίγο πιο γρήγορο τιμόνι που χαρίζει ένα πιο ζωηρό turn-in, αλλά και οι ελάχιστα πιο σφιχτές ρυθμίσεις που χαρίζουν στον έλεγχο την αίσθηση χαμηλότερου βάρους από τα πραγματικά 1.733 kg. Αντικειμενικά λοιπόν δεν είναι εύκολο να εντοπίσεις κάποιο ξεκάθαρο πλεονέκτημα σε επίπεδο αποτελεσματικότητας, καθώς και τα δύο αυτοκίνητα είναι αντίστοιχα ισορροπημένα και ουσιαστικά, απλώς το οδηγικό ύφος του Honda έχει λίγο πιο έντονα στοιχεία.

Φτάνοντας στο διά ταύτα, βλέπουμε ότι παρά τις επιμέρους διαφορές τα δύο αυτοκίνητα είναι κοντά τόσο σε φιλοσοφία όσο και σε προδιαγραφές. Κάτι που επιβεβαιώνει πως η Honda με το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της προσβλέπει στην εξαργύρωση της εμπορικής δυναμικής της ηλεκτροκίνησης.



Απέναντι σε ένα μοντέλο όπως το Kona Electric που έχει γίνει σημείο αναφοράς της κατηγορίας για την πληρότητα και τη ρεαλιστική προσέγγιση των πρακτικών αναγκών της καθημερινότητας, το Honda e:Ny1 αντιπαραθέτει ένα πακέτο με αντίστοιχα ισορροπημένα χαρακτηριστικά πρακτικότητας και τεχνολογίας που πλαισιώνονται από την ιδιαίτερη φιλοσοφία της Honda. Είναι ξεκάθαρα μια αξιόλογη και ελκυστική πρόταση, όμως δεν καταφέρνει να ανατρέψει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Kona, που είναι και η επιλογή μας σε αυτή την αναμέτρηση.

Το Kona Electric διατηρεί το σημαντικό χρηστικό πλεονέκτημα της χωροταξικής αφθονίας που συνοδεύεται από έξυπνες τεχνολογίες, όπως το V2L, και προσφέρει ένα πιο δυνατό πακέτο ηλεκτροκίνησης με καλύτερη ενεργειακή διαχείριση και μεγαλύτερη αυτονομία. Ολα τα παραπάνω συνδυάζονται και με ένα σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα (της τάξης των 7.000 ευρώ έναντι του e:Ny1), το οποίο επισφραγίζει την παρουσία του Kona Electric μεταξύ του συνόλου των ηλεκτρικών B-SUV ως μια πρόταση με αντικειμενικά πολλά δυνατά στοιχεία.

KEY TECH



Tο Kona Electric είναι συμβατό με τεχνολογία επικοινωνίας κοντινού πεδίου (NFC) η οποία επιτρέπει τη χρήση ενός smartphone ως ηλεκτρονικό κλειδί μέσω του Digital Key 2 Touch. Η λειτουργία είναι ανάλογη με αυτή που ισχύει στις άυλες χρηματικές συναλλαγές σε POS. Ο χρήστης μπορεί να κλειδώσει, να ξεκλειδώσει και να εκκινεί το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα το ψηφιακό κλειδί μπορεί να αποθηκεύσει το προφίλ του οδηγού με επιθυμητές ρυθμίσεις (όπως για παράδειγμα τη θέση οδήγησης) και να τις ενεργοποιεί όταν αυτός μπαίνει στο αυτοκίνητο.

Ως το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα e:N Architecture F, τo e:Ny1 φέρει τεχνολογικά στοιχεία που θα δούμε και σε μελλοντικά μοντέλα της Honda. Μεταξύ αυτών είναι η 3-σε-1 ηλεκτρική μονάδα ισχύος, η οποία φιλοξενεί στην ίδια δομή τον ηλεκτροκινητήρα, τη μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται μια ιδιαίτερα συμπαγής σε διαστάσεις κατασκευή ενώ την ίδια στιγμή το συνολικό βάρος είναι μόλις 77,4 kg. Η μονάδα συνοδεύεται από ένα προηγμένο σύστημα ψύξης με υδρόψυκτο κύκλωμα που εξασφαλίζει τη σταθερότητα της απόδοσης ακόμα και σε συνθήκες παρατεταμένης πίεσης.

TECΗ



HONDA e:Ny1: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.387/1.790/1.584 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.607 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 361 lt



HYUNDAI KONA ELECTRIC: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.355/1.825/1.580 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 466 + 27 lt



ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
HONDA 204 PS, 310 Nm
HYUNDAI 218 PS, 255 Nm

ΒΑΡΟΣ
HONDA 1.733 kg
HYUNDAI 1.773 kg

0-100 km/h
HONDA 7,6”
HYUNDAI 7,8”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (kWh/100 km)
HONDA TEST 18,6 kWh/100 km ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 18,2 kWh/100 km
HYUNDAI TEST 17,2 kWh/100 km ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 14,7-16,6 kWh/100 km

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
HONDA: 160 km/h
HYUNDAI: 172 km/h

ΜΠΑΤΑΡΙΑ
HONDA: 68,8 kWh (ωφέλιμο: 61,9)
HYUNDAI: 68,5 kWh (ωφέλιμο:65,4)

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
HONDA: 332 km (εργασιακή: 412)
HYUNDAI: 380 km (εργοστασιακή: 454-514)

ΦΟΡΤΙΣΗ
HONDA: AC: 11 kW, DC: 78 kW\
HYUNDAI: AC: 11 kW, DC: 100 kW

TIMH
HONDA: ΑΠΟ €53.900 (χωρίς υπολογισμό επιδότησης)      
HYUNDAI: ΑΠΟ €46.990 (χωρίς υπολογισμό επιδότησης)   

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ