Ο ήχος του κινητήρα και της εξάτμισης σε μια μοτοσικλέτα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Είναι ένα αποτύπωμα που εκτός από την ταυτότητα που δίνει στη μοτοσικλέτα, ανεβάζει τη διάθεση του αναβάτη, τον πoρώνει και του θυμίζει τη μαγεία του να οδηγείς μια μοτοσικλέτα.
Υπάρχουν αρκετές μοτοσικλέτες με πολύ όμορφο ήχο. Συνήθως αυτό εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα, τη διάταξή του και το πόσο θέλει το εργοστάσιο να αφήσει τη μελωδία να φτάσει στα αφτιά του αναβάτη. Μάλιστα, κάποια εργοστάσια έχουν συνδέσει τα μοντέλα τους με έναν χαρακτηριστικό ήχο ξεκαθαρίζοντας την ταυτότητα των μοντέλων.
Το newmoto μάζεψε τις 10 πιο χαρακτηριστικές μοτοσικλέτες με τον απόλυτο ήχο και σας τις παρουσιάζει.
Aprilia RSV4
Η Aprilia έχει έναν ιδιαίτερο εκπρόσωπο σε αυτήν τη λίστα. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτήν η RSV4 με τον τετρακύλινδρος V4 κινητήρα. Η superbike της Aprilia έχε σχεδιαστεί ακολουθώντας το αγωνιστικό προφίλ της εταιρείας με έντονα στοιχεία από το WSBK.
Αυτό σημαίνει ότι έγινε τεράστια προσπάθεια για να τιθασευτεί ο ήχος της μοτοσικλέτας, χωρίς όμως να χαθεί η μαγεία του V4. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένα σύστημα εξάτμισης στα όρια του νόμου με πολύ έντονο αποτύπωμα και δυνατό μπάσο. Το θαύμα των Ιταλών είναι ότι ο ήχος της μοτοσικλέτας διαφέρει στο φάσμα των στροφών, κάτι που την κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι και ξεδιπλώνονται οι 214 ίπποι της.
BMW R 1300 GS
Αν κλείσει κάποιος τα μάτια και ακούσει τον ήχο ενός boxer κινητήρα χωρίς να τον δει θα τον καταλάβει αμέσως. Η BMW Motorrad έχει παίξει σωστά τα χαρτιά της εδώ και δεκαετίες διατηρώντας στην γκάμα της τον θρυλικό boxer κινητήρα.
Στην περίπτωση του νέου R 1300 GS ο ήχος του μεγάλου boxer είναι πιο εθιστικός από ποτέ διατηρώντας αυτό το βαθύ μπάσο στις χαμηλές στροφές που μετατρέπεται σε συμφωνία από τούμπες και κοντραμπάσο όσο ανεβαίνουν οι στροφές.
Ducati Panigale V4R
Αν υπάρχει μια μοτοσικλέτα που ο ήχος της θα σε τρομοκρατήσει αυτή είναι η Ducati Panigale V4R. Η μοναδική superbike των 51.000 ευρώ είναι εξοπλισμένη με τον ημι-αγωνιστικό V4 κινητήρα Stradale ο οποίος αποδίδει 225 ίππους με έναν ήχο που πραγματικά ανασταίνει και νεκρούς.
Ουσιαστικά είναι όχι πιο κοντά μπορεί να αγοράσει κάποιος σε MotoGP μοτοσικλέτα και παράλληλα να απολαμβάνει ένα… soundtrack βγαλμένο από την κόλαση!
Ducati Hypermotard 698 Mono
Την μονοκύλινδρη σχολή μοτοσικλετών την έχουμε ξεχάσει, ωστόσο καλά που ήρθε η Ducati το 2024 να μας την θυμίσει για τα καλά. Οι Ιταλοί έκοψαν έναν L2 κινητήρα από τη Diavel 1260 και δημιούργησαν έναν πανίσχυρο και πανάλαφρο μονοκύλινδρο κινητήρα 78 ίππων.
Τον τοποθέτησαν στη συνέχεια σε ένα απίθανο supermoto μοντέλο και κάπως έτσι γεννήθηκε η Hypermotard 698 Mono. Η απόδοση της μοτοσικλέτας είναι ακραία, το ίδιο και ο μπάσος ήχος του μονοκύλινδρου που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητος.
Harley-Davidson Heritage Classic
Ακόμα ένας χαρακτηριστικός ήχος μοτοσικλετών είναι εκείνος της Harley-Davidson. Η εταιρεία από το Μιλγουόκι έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη κατηγορία μοτοσικλετών με τα cruiser και roadster μοντέλα της συνεχίζοντας ακάθεκτη την βαριά ιστορία των τσόπερ και custom.
Στην περίπτωση των Heritage μοντέλων της Harley-Davidson ο κινητήρας Milwaukee-Eight 114 παράγει έναν ήχο που κανείς δεν μπορεί να αναπαράγει. Θα μπορούσε να τον χαρακτηρίσει κανείς το Rock ‘n Roll της μοτοσικλέτας με τα ντραμς και τις κιθάρες να βαράνε αλύπητα τα αφτιά των παρατηρητών. Μοναδικές μοτοσικλέτες με αξεπέραστο ήχο.
Honda CBR1000RR-R
Η εκπροσώπηση των ιαπωνικών τετρακύλινδρων superbike μοτοσικλετών ξεκινάει από την Fireblade της Honda. Η CBR1000RR-R είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις κορυφαίες superbike όλων των εποχών και σίγουρα αυτός ο τετρακύλινδρος ήχος στις 13.000 σ.α.λ. είναι κάτι το μοναδικό.
Όταν ο τετρακύλινδρος χιλιάρης της Honda ξεπερνάει τις 10.000 σ.α.λ. ο ήχος γίνεται διαπεραστικός και θυμίζει δίχρονες αγωνιστικές μιας άλλης εποχής. Βέβαια στην περίπτωση της Honda δεν πρέπει να παραμελήσουμε το θαύμα της 6κύλινδρης Honda RC166 με έναν ήχο που δεν περιγράφεται. Πάρτε μια γεύση ΕΔΩ.
Kawasaki Ninja H2
Το τούρμπο σε μια μοτοσικλέτα είναι σίγουρα κάτι που δεν συναντάμε εύκολα, ιδιαίτερα σε μοτοσικλέτες παραγωγής. Η Κawasaki πριν από μερικά χρόνια τόλμησε να τοποθετήσει ένα στην Ninja H2 και να δημιουργήσει μια μοτοσικλέτα 240+ ίππων.
Εκτός όμως από την ακραία απόδοση, η μοτοσικλέτα είχε έναν αδιανόητο ήχο ο οποίος συνδυάζεται τον τετρακύλινδρο σε σειρά με την τουρμπίνα να στροβιλίζει από πίσω. Μιλάμε για ένα υπερηχητικό αποτέλεσμα το οποίο σε κάνει να ανατριχιάζεις.
KTM 1390 Super Duke R EVO
Η φετινή αναβάθμιση της κορυφαίας Duke από την KTM είχε ως αποτέλεσμα μιας ακόμα ακραίας hypernaked μοτοσικλέτας. Η KTM 1390 Super Duke R EVO είναι ένα πραγματικό θηρίο με μια οδηγική συμπεριφορά που υπόσχεται άυπνες νύχτες στους αναβάτες.
Από την άλλη, η μοτοσικλέτα συνοδεύεται από ένα ήχο μιας άλλης εποχής. Ο V2 κινητήρας των 1.350 κ.εκ. γυρίζει το χρόνο στην εποχή της Rotax με τους V2 κινητήρες της να βροντάνε, να φουσκώνουν και να «ξερνάνε» φωτιές τρομοκρατώντας άπαντες στο πέρασμά τους. Το ίδιο κάνει και η 1390 Super Duke της KTM η οποία έχει ακριβώς αυτόν τον ήχο που της αρμόζει.
Suter MMX 500
Σε μία λίστα που ασχολείται με ήχο μοτοσικλετών είναι αδιανόητο να μην συμπεριλάβουμε μια δίχρονη μοτοσικλέτα. Ένα από τα μοντέλα που ξεχωρίζουν σε αυτήν την κατηγορία – εκτός από τις αγωνιστικές του παρελθόντος – είναι η Suter MMX500. Πρόκειται για ένα superbike που κατασκεύασε ο Ελβετός σχεδιαστής για να τιμήσει τα GP500 του παρελθόντος.
Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για τον ήχο του V4 δίχρονου κινητήρα των 500 κ.εκ. με τους 170 ίππους. Μιλάμε για κάτι που σε κάνει να ανατριχιάζεις, μια στριγκλιά που είναι αδύνατο να ξεχάσεις αν την ακούσεις έστω μία φορά.
Triumph Street Triple 765 RS
Η σχολή των τρικύλινδρων κινητήρων σε μοτοσικλέτες εκπροσωπείται άψογα από την Triumph. Οι Βρετανοί έχοντας μεγάλη βοήθεια στο τεχνολογικό επίπεδο από τη συμμετοχή τους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2 κατάφεραν να εξελίξουν και να φέρουν τον κινητήρα 765 κ.εκ. στο ανώτερο επίπεδο.
Στην περίπτωση της Street Triple 765 RS η απόδοση συνοδεύεται από έναν μοναδικό ήχο που μόνο ο τρικύλινδρος μπορεί να προσφέρει. Βαθύς και μεστός στις χαμηλές στροφές, υψίσυχνος και εκκωφαντικός στις ψηλές στροφές με έναν ευχάριστο στροβιλισμό που νομίζεις ότι έχεις αεροπλάνο ανάμεσα στα πόδια σου.
Triumph Bonneville T100
Ο δικύλινδρος κινητήρας των κλασικών Triumph όπως τα Bonneville κρατάει τη δομή του από τη δεκαετία του 1940. Συνήθως είναι αερόψυκτοι με κάθετα τοποθετημένους τους κυλίνδρους και με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής που του δίνει έναν χαμηλόστροφο, χαλαρό δούλεμα.
Όποιος έχει οδηγήσει κάποιο Bonneville έχει αντιληφθεί τις αρετές του και τον born to be wild χαρακτήρα του. Κάθε πιστονιά την καταλαβαίνεις και ο βαρύς ήχος θυμίζει έντονα μια άλλη εποχή όπου η μοτοσικλέτα ήταν έρωτας και ελευθερία.
Yamaha YZR-R1M
H βασίλισσα του ήχου στον τομέα των superbike μοτοσικλετών είναι χωρίς αμφιβολία η Yamaha R1. Από το 2010 που η Yamaha αποφάσισε να δημιουργήσει τον crossplane κινητήρα με την αντίστροφή κίνηση του στροφάλου ο ήχος της μοτοσικλέτας έγινε διαστημικός. Μιλάμε για ότι πιο εθιστικό μπορεί να απολαύσει κανείς και αποκλείεται να μην ανοιγοκλείσεις το γκάζι εκατοντάδες φορές μόνο και μόνο για να ακούσεις αυτόν τον ήχο.
Η Yamaha R1 από το 2025 θα σταματήσει να πωλείται στην Ευρώπη για χρήση στο δρόμο και θα διατίθεται μόνο για χρήση στην πίστα. Ένας λόγος παραπάνω για να βάλετε στο γκαράζ σας αυτό το μοναδικό superbike και να τρελαίνεται τη γειτονιά όποτε κάποιος σας τσαντίζει.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ