Ακόμη και κατά την διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος το παρασκήνιο στην F1 είναι έντονο. Ιδίως σε ότι αφορά την πρωταθλήτρια Red Bull και το φετινό της μονοθέσιο, την RB20. Στις 31 Ιουλίου, η FIA προχώρησε σε μία μικρή αλλαγή στο άρθρο 11.2.1 των τεχνικών της κανονισμών για την F1.

Από τον προηγούμενο μηνά, λοιπόν, το προαναφερθέν άρθρο έχει ως εξής: «Το σύστημα φρένων πρέπει να είναι σχεδιασμένο με τέτοιον τρόπο ώστε σε κάθε κύκλωμά του, κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, οι δυνάμεις που ασκούνται στα τακάκια να είναι της ίδιας εκτάσεως και απολύτως αντίθετες μεταξύ τους για κάθε δισκόφρενο. Οποιοδήποτε σύστημα ή μηχανισμός ο οποίος έχει τη δυνατότητα συστηματική ή ηθελημένα να προκαλεί ασύμμετρες δυνάμεις φρεναρίσματος σε έναν από τους δύο άξονες απαγορεύεται».



Σε πλάγια γραφή είναι το κομμάτι το οποίο προσέθεσαν οι άνθρωποι της ομοσπονδίας στο τέλος του προηγούμενου μήνα. Η αλλαγή αυτή επισημάνθηκε πρώτη φορά από το racingnews365.com και οδήγησε τον γνωστό Αυστραλό δημοσιογράφο, Πίτερ Ουίνσδορ, σε μία αρκετά ενδιαφέρουσα θεωρία.

Ο Ουίνσδορ θεωρεί ότι η Red Bull είχε αναπτύξει ένα σύστημα για τον πίσω άξονα το οποίο βοηθούσε πολύ στην οδηγισμότητα της RB20. Σύμφωνα με τον Αυστραλό το σύστημα αυτό περιείχε μία απλή βαλβίδα στο κύκλωμα πέδησης για τον πίσω άξονα, η οποία μετατοπιζόταν οριζοντίως από τις δυνάμεις G που αναπτύσσονταν σε κάθε στροφή.



Η βαλβίδα αυτή -σύμφωνα πάντα με τον Ουίνσδορ και τον τεχνικό του συνεργάτη Γκρεγκ Σκάρμπορο- δεν ελεγχόταν από τους οδηγούς ή κάποιο άλλο ηλεκτρονικό σύστημα. Ωστόσο λόγω της μετατόπισής της προκαλούσε ασύμμετρο φρενάρισμα φορτίζοντας περισσότερο τον εσωτερικό πίσω τροχό σε κάθε φάση του turn-in.

Το GP Αυστραλίας πρόδωσε την Red Bull;

Τα οφέλη μίας τέτοιας λύσης -η οποία θυμίζει το τρίτο πεντάλ της McLaren στα τέλη του 1997- είναι προφανή. Σύμφωνα με τους δύο άνδρες η Red Bull είχε αυτό το σύστημα μέχρι και το GP Κίνας. Μετά από αυτόν τον αγώνα η FIA ανάγκασε την αυστριακή ομάδα να το καταργήσει.



Ο Ουίνσδορ πιστεύει ότι οι υποψίες των ανθρώπων της FIA είχαν προκληθεί από την βλάβη στην RB20 του Φερστάπεν κατά το αυστραλιανό GP. Υπενθυμίζουμε ότι τότε ο Φερστάπεν είχε εγκαταλείψει με πρόβλημα στο πίσω δεξιά δισκόφρενο το οποίο είχε εκραγεί, μάλιστα, καθώς ο Ολλανδός έμπαινε στα pits.



Σύμφωνα με τον Ουίνσδορ μία άλλη ένδειξη της ύπαρξης του εν λόγω συστήματος είναι η απόδοση του Πέρεζ. Ο Τσέκο είχε ξεκινήσει πολύ δυνατά την σεζόν του, ωστόσο από το Μαϊάμι και μετά τα αποτελέσματά του πήγαν από το κακό στο χειρότερο. Επιπλέον, παράπονα για την συμπεριφορά της RB20 είχε εκφράσει και ο Φερστάπεν από το Μαϊάμι και μετά.

Θεωρία συνομωσίας;

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια επίσημη επιβεβαίωση είτε από την FIA είτε από την Red Bull για το τι συνέβη ακριβώς. Το όλο σενάριο μπορεί σε πρώτη ανάγνωση να φαντάζει εύλογο. Ωστόσο υπάρχουν κάποια κενά στην θεωρία των Ουίνσδορ-Σκάρμπορο.

Όπως το γιατί η αλλαγή στην διατύπωση του άρθρου 11.2.1 έγινε τον Ιούλιο και όχι τον Απρίλιο, όταν -υποτίθεται- η FIA ανακάλυψε το «μαγικό» σύστημα της Red Bull. Άραγε οι άνθρωποι της ομοσπονδίας απλώς συνέστησαν ανεπίσημα στην Red Bull να καταργήσει το εν λόγω σύστημα; Το σίγουρο είναι, πάντως, ότι δεν υπήρξε κάποια επίσημη καταγγελία από τις ανταγωνίστριες της Red Bull.

Πάντως, ο μηχανικός της Red Bull Κάλουμ Νίκολας θεωρεί ότι η θεωρία του Ουίνσδορ είναι πλήρως αβάσιμη. «Ναι…Τρίχες…Καμία έκπληξη» σχολίασε ο Νίκολας στο σχετικό tweet του Ουίνσδορ. Μένει να φανεί το εάν θα υπάρξει συνέχεια στο θέμα με την επανέναρξη της σεζόν αυτήν την εβδομάδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ