Μια πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT) αποκαλύπτει μια έντονη περιβαλλοντική αντίθεση μεταξύ των διαφόρων τύπων οχημάτων, τονίζοντας ότι τα υβριδικά οχήματα μπορούν να παράγουν σημαντικά περισσότερες εκπομπές κατά τη διάρκεια της ζωής τους σε σύγκριση με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η μελέτη ανέλυσε τις εκπομπές του κύκλου ζωής των αυτοκινήτων με έτος κατασκευής το 2024, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η διαδικασία παραγωγής, η κατανάλωση καυσίμων, η χρήση του αυτοκινήτου και η διαδικασία ανακύκλωσης στο τέλος της ζωής του.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα εκπέμπουν 2,2 έως 2,5 φορές περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια της ζωής τους σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι επίσης δύο φορές πιο ρυπογόνα από τα ηλεκτρικά.
Η κατάσταση είναι ακόμη πιο έντονη με τα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οποία εκπέμπουν έως και 3,5 φορές περισσότερο από τα αμιγώς ηλεκτρικά υπό τυπικές συνθήκες φόρτισης στο δίκτυο.
Όταν τα ηλεκτρικά τροφοδοτούνται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το χάσμα των εκπομπών διευρύνεται δραματικά.
Τα υβριδικά SUV μπορούν να εκπέμπουν έως και 4,9 φορές περισσότερο και τα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως και 6,7 φορές περισσότερο από τα αντίστοιχα αμιγώς ηλεκτρικά.
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν είναι καθαρότερα μόνο κατά τη λειτουργία αλλά και σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους, ιδίως όταν φορτίζονται με ανανεώσιμη ενέργεια.
Συγκρίνοντας τα δεδομένα του 2024 με προηγούμενες μελέτες, τα ηλεκτρικά αποδεικνύονται τώρα κατά 66-74% καθαρότερα από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και έως και 85% καθαρότερα με ανανεώσιμη ενέργεια.
Η ICCT προβλέπει επίσης ότι μέχρι το 2030, τα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα μπορούσαν να εκπέμπουν 7,5 φορές περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου από τα ηλεκτρικά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ