Η παραμονή κατοικιδίων -στη συντριπτική πλειονότητα σκύλων- το καλοκαίρι μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να αποβεί μοιραία για την υγεία ή ακόμα και για τη ζωή τους.
Προκειμένου να αποφευχθεί κάτι τέτοιο κάποιοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η Tesla και η Rivian, έχουν ενσωματώσει στα συστήματα κλιματισμού των μοντέλων τους, που ελέγχονται και από το smartphone του ιδιοκτήτη του, μια «λειτουργία σκύλου».
Στην οποία ενεργοποιείται ο κλιματισμός σε σταθερή θερμοκρασία, αρκετά χαμηλή ώστε να διατηρήσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου δροσερό για τον καλύτερό μας φίλο.
Πρόσφατα, η ADAC, η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου και η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, δοκίμασε πόσο καλά λειτουργεί αυτό το νέο σύστημα, χρησιμοποιώντας ένα Tesla Model Y. Το στάθμευσε σε έναν κλιματικό θάλαμο με εξωτερική θερμοκρασία 35 βαθμούς Κελσίου, για να δει αν η «λειτουργία σκύλου» ψύχει επαρκώς το εσωτερικό του.
Το τεστ ολοκληρώθηκε με επιτυχία, καθώς οι αισθητήρες λειτούργησαν σωστά και αντιλήφθηκαν την παρουσία του ζώου μέσα στο αυτοκίνητο και σε συνδυασμό με την υψηλή εξωτερική θερμοκρασία, η λειτουργία ενεργοποιήθηκε και ο κλιματισμός ρυθμίστηκε αυτόματα στους 20 βαθμούς, διατηρώντας την καμπίνα δροσερή.
Ωστόσο, η ADAC διαπίστωσε ότι η προκαθορισμένη θερμοκρασία μπορεί να μην επιτευχθεί ομοιόμορφα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια, στα πίσω καθίσματα και στο ανοιχτό πορτμπαγκάζ του Model Y που πολλοί βάζουν το σκυλί τους, η θερμοκρασία κυμάνθηκε μεταξύ 25 και 29 βαθμών Κελσίου. Κάτι που πρέπει να ληφθεί φυσικά σοβαρά υπόψη.
Στην περίπτωση της Tesla, πάντως, αποδείχθηκε ότι η λειτουργία σκύλου μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι πάνω από το 20%. Εάν στην πορεία πέσει κάτω από αυτό η λειτουργία σκύλου δε θα διακοπεί, αλλά ο χρήστης θα λαμβάνεις τακτικές προειδοποιήσεις στο smartphone του.
Δεδομένου ότι δεν μπορούν να αποκλειστούν τεχνικά σφάλματα, υπάρχει κίνδυνος να αποτύχει το σύστημα κλιματισμού. Ως εκ τούτου, οι ιδιοκτήτες κατοικιδίων που τα αφήνουν στο αυτοκίνητα, θα πρέπει να παραμένουν πάντα σε κοντινή απόσταση, προκειμένου να μπορούν να επέμβουν αν χρειαστεί.
Σε κάθε περίπτωση, η ADAC προειδοποιεί, λέγοντας ότι η «λειτουργία σκύλου» δεν αποτελεί λύση, για να αφήνει κανείς τον τετράποδο φίλο του στο αυτοκίνητο, χωρίς δεύτερη σκέψη. Διότι ακόμα και με την πιο σύγχρονη και εξελιγμένη τεχνολογία, υπάρχει κίνδυνος κάτι να πάει στραβά.
Ειδικά όταν οι σκύλοι υπό συνθήκες καύσωνα μπορούν να πάθουν θερμοπληξία μέσα στο αυτοκίνητο σε διάστημα μόλις 6 λεπτών.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ