Η ναυαρχίδα της Triumph στην κατηγορία των Mega Adventure μοτοσικλετών είναι η Tiger 1200. Η premium τρικύλινδρη μοτοσικλέτα είναι για τους Βρετανούς κάτι σαν το τοτέμ τους καθώς πάνω σε αυτήν – από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε – εφαρμόζει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες που εξελίσσει ανά περιόδους.

Είδαμε στην πρώτη γενιά της μοτοσικλέτας να χρησιμοποιείται η διάταξη T-Plane στον στρόφαλο, αργότερα τοποθετήθηκαν ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες και ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, στη συνέχεια είχαμε σύστημα ραντάρ πίσω με προειδοποίηση τυφλού σημείου και πιο πρόσφατα ένα εξελιγμένο σύστημα συνδεσιμότητας μέσω της οθόνης TFT 7 ιντσών.



Για το 2024 η Triumph προχώρησε σε αναβαθμίσεις στο κορυφαίο της Tiger 1200 βάζοντας στο παιχνίδι ακόμα περισσότερα στοιχεία εργονομίας και φιλικότητας στην απόδοση. Σχεδιαστικά η μοτοσικλέτα δεν έχει αλλαγές, παρά μόνο κάποιες νέες χρωματικές αναβαθμίσεις.

Εργονομικά τεχνάσματα

Στην ουσία όμως, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της νέας μοτοσικλέτας είναι η εργονομία. Το νέο Tiger 1200 GT Pro (και οι υπόλοιπες εκδόσεις) έχει ψηλότερα τοποθετημένα τα μαρσπιέ για καλύτερη απόσταση από το έδαφος στις στροφές. Το τιμόνι από την άλλη, πλέον σε όλες τις εκδόσεις (GT και Rally) προέρχονται από τις εκδόσεις Explorer με μεγαλύτερα καβαλέτα και καλύτερο σύστημα απόσβεσης των κραδασμών.



Όλα αυτά στην πράξη έχουν δημιουργήσει μια πιο άνετη και χρηστική θέση οδήγησης. Το μεγαλύτερο επίτευγμα όμως είναι ότι ο αναβάτης πλέον έχει καλύτερο έλεγχο της μοτοσικλέτας και νιώθει πιο σίγουρος κυρίως όταν κινείται στην πόλη και με χαμηλές ταχύτητες.

Σε αυτή την αναβάθμιση της εμπιστοσύνης στην οδήγηση στην πόλη έχει συμβάλει τα μέγιστα και ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα της Triumph. Οι Βρετανοί έχουν τοποθετήσει το σύστημα Active Preload Reduction, το οποίο μέσω των ηλεκτρονικών αναρτήσεων φροντίζει να χαμηλώσει τη μοτοσικλέτα κατά 20 χιλ. στη διαδικασία του παρκαρίσματος ή στις μικρές μανούβρες. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί όποτε θελήσει ο αναβάτης.



Κατά τα άλλα, στην έκδοση Tiger 1200 GT Pro ο εξοπλισμός είναι υπερπλούσιος καθώς διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, TFT οθόνη 7 ιντσών με σύστημα συνδεσιμότητας και πλοήγηση, LED φώτα, θερμαινόμενα grip και quickshifter.

Σοβαρά βήματα μπροστά στον κινητήρα

Μπορεί η εργονομία της νέας Tiger 1200 GT Pro να άλλαξε σημαντικά και να ήρθε πιο κοντά στα θέλω του αναβάτη, ωστόσο το πραγματικό βήμα έγινε στον κινητήρα.

Το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.160 κ.εκ. με επεμβάσεις στον στρόφαλο και στον άξονα ισορροπίας αλλά και με νέα ρύθμιση στον τρόπο λειτουργίας του έγινε ακόμα πιο ομαλό και ακριβές στις χαμηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι η νέα Tiger 1200 είναι πιο φιλική και βελούδινη στις μανούβρες και την κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη.



Στις επιδόσεις δεν είχαμε διαφορές. Ο T-Plane αποδίδει 150 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 130 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. Συνεργάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ένα βουτυρένιο quickshifter, ενώ η σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων περιλαμβάνει 6 προγράμματα οδήγησης, ρυθμιζόμενο traction control και ABS Στροφής που συνεργάζεται με τη μονάδα IMU 6 αξόνων.



Η αναβάθμιση στη λειτουργία του κινητήρα φαίνεται αμέσως, από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο. Το σύνολο είναι πιο ομαλό και βελούδινο στο πρώτο άγγιγμα του γκαζιού, ενώ η γραμμικότητά του είναι εντυπωσιακή θυμίζοντας ηλεκτρικό. Τα δόντια του τα δείχνει μόλις το στροφόμετρο πατήσει τις μεσαίες στροφές και εκεί η ροπή και η δύναμη περνούν με πιο στομφώδες τρόπο στον πίσω τροχό.

Η επιτάχυνση είναι έντονη, η μοτοσικλέτα ανεβάζει γρήγορα χιλιόμετρα και κάπου εκεί αντιλαμβάνεσαι και επιβεβαιώνεις τους 150 ίππους. Για το 2024 ο μεγάλος τρικύλινδρος της Triumph φαντάζει ως η ιδανική λύση για μοτοσικλέτα που θέλει να ταξιδεύει γρήγορα, να κινείται με άνεση και να διατηρεί μια χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Προηγμένη τεχνολογία στις αναρτήσεις

Η Triumph προτίμησε στις αναρτήσεις, το πλαίσιο και τα φρένα να μην αλλάξει κάτι για το 2024. Το πλαίσιο χωροδικτύωμα λοιπόν συνεργάζεται με τις κορυφαίες αναρτήσεις της Showa και τα φρένα της Brembo.

Στις αναρτήσεις έχουμε ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός 49 χιλ. και μονό αμορτισέρ πίσω. Είναι πλήρως ρυθμιζόμενες και μάλιστα με ηλεκτρονικό τρόπο, ενώ διαθέτουν και ημι-ενεργητική λειτουργία απόσβεσης σε πραγματικό χρόνο. Τα φρένα από την άλλη είναι της Brembo με δαγκάνες Stylema και δίσκους 320 χιλ.



Εκείνο που δεν μπορεί με τίποτα να περάσει απαρατήρητο στη νέα Tiger 1200 GT Pro είναι η ποιότητα κύλισης της μοτοσικλέτας. Δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε ότι είναι η καλύτερη στην κατηγορία δίνοντας την αίσθηση στον αναβάτη ότι κινείται πάνω σε χαλί.

Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος που «ακούνε» στις μεταβολές οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις. Προσωπικά προτίμησαν την πιο σκληρή ρύθμιση στις επιλογές καθώς η μοτοσικλέτα ήταν πιο σφικτή και με καλύτερη πληροφόρηση στη σβέλτη οδήγησης. Σε κάθε συνθήκη πάντως, είτε στρίβεις μόνος σου στο βουνό για διασκέδαση, είτε ταξιδεύεις φορτωμένος, είτε πας βαριεστημένα στη δουλειά σου, με το πάτημα ενός κουμπιού έχει μια μοτοσικλέτα ακριβώς όπως την θέλεις.



Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να απολαμβάνεις και να ευχαριστιέσαι την Tiger 1200 GT Pro πάντα και παντού.

Το αγκάθι

Το μείον στην μεγάλη μοτοσικλέτα της Triumph παραμένει το αυξημένο βάρος της. Τα 246 κιλά της με ρεζερβουάρ 20 λίτρων μπορεί να κρύβονται καλύτερα σε καθημερινή χρήση χάρη στο εντυπωσιακό σύστημα Active Preload Reduction, ωστόσο συνεχίσεις να τα αντιλαμβάνεσαι, ιδιαίτερα στις πιο απαιτητικές διαδρομές.

Ένα βήμα πιο κοντά στην τελειότητα

«Ακούγοντας τις απαιτήσεις των πελατών αποφασίσαμε να εξελίξουμε κάποια νέα στοιχεία στη νέα Tiger 1200 για να την πάμε στο επόμενο επίπεδο οδηγικής απόλαυσης», αυτά ήταν τα λόγια του επικεφαλής της Triumph Στιβ Σάρτζεντ στην παρουσίαση της νέας μοτοσικλέτας. Αυτό λοιπόν ακριβώς έκαναν οι Βρετανοί στην καινούρια Tiger 1200 GT Pro.



Έλυσαν τα όποια ζητήματα είχαν επισημανθεί, λείαναν τις γωνίες και τελικά έδωσαν ένα αποτέλεσμα αντάξιο των προσδοκιών της κατηγορίας. Η νέα Triumph Tiger 1200 GT Pro μπορεί να σταθεί με χαρακτηριστική άνεση ανάμεσα στους κορυφαίους της πιο premium κατηγορίας μοτοσικλετών.

Όλα τα στοιχεία της Triumph Tiger 1200 GT Pro ΕΔΩ.



Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Triumph Tiger 1200 GT Pro
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, T-Plane
Κυβισμός: 1.160 cc
Ισχύς:150 PS / 9.000 rpm
Ροπή: 130 Nm / 7.000 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride-By-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο με quickshifter
Φρένα: Δίσκοι 320 χιλ. με δαγκάνες Brembo Stylema και ABS Στροφής
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 6,1 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 20 λίτρα
Βάρος 246 κιλά (γεμάτο)
Τροχοί: Χυτοί 19 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω
Τιμή: 20.990 ευρώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ