Πρόσφατη μελέτη του Γραφείου Τεχνολογιών Οχημάτων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ υπογραμμίζει τη δραματική μείωση του κόστους των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 90% τα τελευταία 15 χρόνια.

Το 2008, το κόστος ενός πακέτου μπαταριών ήταν 1.250 ευρώ ανά κιλοβατώρα (kWh), αλλά μέχρι το 2023 θα έχει μειωθεί σε μόλις 127 ευρώ/kWh.

Αυτή η σημαντική πτώση οφείλεται στην πρόοδο της τεχνολογίας των μπαταριών, στις πιο αποτελεσματικές διαδικασίες κατασκευής και στους υψηλότερους όγκους παραγωγής.

Αυτή η μείωση του κόστους των μπαταριών είναι ζωτικής σημασίας για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς φέρνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο κοντά στην ισοτιμία των τιμών με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για παράδειγμα, το κόστος της μπαταρίας 81 kWh σε ένα Tesla Model Y, το οποίο θα ήταν 105.000 ευρώ το 2008, είναι τώρα μόλις 10.300 ευρώ.

Καθώς το κόστος παραγωγής μειώνεται, τα EV αναμένεται να γίνουν πιο προσιτά σε ένα ευρύτερο φάσμα καταναλωτών.

Οι προβλέψεις δείχνουν ότι μέχρι το 2027, τα EV θα μπορούσαν να γίνουν φθηνότερα στην παραγωγή από τα οχήματα εσωτερικής καύσης, οδηγώντας ενδεχομένως σε ευρεία υιοθέτηση από την αγορά.

Αυτή η μείωση του κόστους σημαίνει επίσης χαμηλότερα έξοδα ιδιοκτησίας για τους οδηγούς των EV, με πρόσφατες μελέτες να δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά είναι ήδη λιγότερο ακριβά στην ιδιοκτησία τους από τα συμβατικά αυτοκίνητα σε σχεδόν κάθε πολιτεία των ΗΠΑ για μια πενταετή περίοδο.

Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες ότι μια παγκόσμια επιβράδυνση της παραγωγής των ηλεκτρικών θα μπορούσε να επηρεάσει τις μελλοντικές μειώσεις του κόστους των μπαταριών, επιβραδύνοντας ενδεχομένως την πρόοδο προς πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ