Η συγκυρία για τον Βρετανό και την McLaren δεν θα μπορούσε να είναι πιο ευνοϊκή. Όχι μόνο η MCL38 αποδίδει καλύτερα από ποτέ στην σεζόν αλλά και η RB20 αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα.

Εάν η Red Bull δεν πλησιάσει σε απόδοση την McLaren και στην Ιταλία, τότε δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ακόμη και 1-2 της δεύτερης στον αγώνα. Πράγμα που εάν συμβεί θα φέρει τα πάνω-κάτω στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Φερστάπεν θα προσπαθήσει -τουλάχιστον- να μπει ανάμεσα στις McLaren και έπειτα -εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες- να κάνει το κάτι παραπάνω.



Αλλά το όνομα της Μόντσα είναι συνυφασμένο με εκείνο της Ferrari. Από τις 10 ομάδες του grid (συμπεριλαμβανομένης και της Haas η οποία πλήρωσε τελικά την Uralkali και μετέβη στην Ιταλία) στην Μόντσα, τα περισσότερα βλέμματα θα είναι στραμμένα επάνω στην Scuderia. Και όχι μόνο λόγω του ειδικού χρωματισμού που έχουν ετοιμάσει οι άνθρωποί της για το ιταλικό GP.



Οι Ιταλοί θα περιμένουν να δουν ένα -μικρό έστω- σημάδι ανάκαμψης της SF-24. Μπορεί ο Αλόνσο να πιστεύει πολύ στην δυναμική του κόκκινου μονοθέσιου. Ωστόσο αυτό θα το δούμε στην πίστα. Η Ferrari έχει να κερδίσει από το Μονακό φέτος και μία πιθανή νίκη εντός έδρας θα αναπτέρωνε το ηθικό των tifosi ενώ αναμένουν την έλευση Χάμιλτον για το 2025.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το τρίτο παλαιότερο σικρουί στον κόσμο κατασκευάστηκε το 1922 και έχει φιλοξενήσει έκτοτε αμέτρητους αγώνες διαφόρων κατηγοριών. Στην Formula 1 όλα τα ιταλικά Grand Prix, εκτός από εκείνο του 1980, έχουν διεξαχθεί εκεί.



Πρόκειται για την ταχύτερη πίστα στο πρόγραμμα. Δεν είναι τυχαίος, άλλωστε, ο χαρακτηρισμός “Ναός της ταχύτητας” που της προσδίδεται. Το πέρασμα από τα δύο αργά σικέιν της πίστας δοκιμάζει την μηχανική ευστάθεια των αυτοκινήτων, ενώ οι δύο Lesmo με την Parabolica την αεροδυναμική. Ιδιαίτερα τεχνικό είναι το πέρασμα από την Ascari ενώ η μεγάλη πρόκληση για τους οδηγούς είναι να επιτύχουν υψηλές ταχύτητες εντός των στροφών ενώ φέρουν πολύ λίγο φτερό.

Όμως, η Monza ήταν ανέκαθεν το σιρκουί για τους κινητήρες. Η πίστα-δυναμόμετρο στην οποίαν μία ισχυρή PU μπορεί να σε βάλει στην διεκδίκηση της νίκης. Δεν είναι λίγες οι φορές που είχαμε νικητές-έκπληξη στην Ιταλία. Πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι εκείνα των Γκασλί και Ρικιάρντο το 2020 και 2021 αντίστοιχα.



Η Monza είχε κατά το παρελθόν τρεις διαφορετικές διαδρομές -μία εκ των οποίων ήταν οβάλ. Η σημερινή 5,793 χιλιομέτρων χάραξη είχε λάβει την οριστική μορφή της το 2000. Η καρό σημαία πέφτει έπειτα από 53 γύρους.

Ελαστικά

Για φέτος υπάρχουν κάποιες μικρές αλλαγές στο πρώτο σικέιν της πίστας (διαπλάτυνση μετά την είσοδο) και στην στροφή Ascari. Αλλά η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στην καινούργια άσφαλτο του σιρκουί.

Αποτελεί μέρος τον αναβαθμίσεων του σιρκουί (έχουν γίνει και άλλες παρεμβάσεις για την ευκολότερη πρόσβαση των θεατών στις κερκίδες) για τις οποίες είχαν συμφωνήσει οι διοργανωτές με την FIA. Απώτερος σκοπός των αλλαγών αυτών είναι η παραμονή της Μόντσα στο πρόγραμμα της F1 τα επόμενα χρόνια.



Η καινούργια άσφαλτος μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στο σετάρισμα των μονοθέσιων αλλά και στις στρατηγικές των ομάδων την Κυριακή. Οι γόμες που φέρνει η Pirelli στην Ιταλία είναι -όπως και πέρσι- οι τρεις πιο μαλακές του φάσματος. Ο αγώνας είναι συνήθως του ενός pit-stop.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά, ζωντανά από τον ΑΝΤ1+ (όλο το τριήμερο) αλλά και τον ANT1 (ο αγώνας). Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 30/08
    14:30: FP1
    18:00: FP2
  • Σάββατο 31/08
    13:30: FP3
    17:00: Κατατακτήριες δοκιμές
  • Κυριακή 01/09
    16:00: Αγώνας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ