Σε εξέλιξη είναι το σιδηροδρομικό έργο γνωστότερο ως “Προαστιακός Δυτικής Αττικής”. Ουσιαστικά πρόκειται για την αναγέννηση μέρους της παλαιάς γραμμής Αθήνα-Κόρινθος, στο τμήμα Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα. Το έργο υπεγράφη στις 21 Δεκεμβρίου 2023 και αποτελεί την πρώτη επέκταση του Προαστιακού, εδώ και σχεδόν 15 χρόνια.
Με αυτό το έργο ο Προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, την βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας, αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα, ενώ επανέρχεται το τρένο σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Συνολικά θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνονται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.
Συνολικά θα λειτουργήσουν 8 νέοι προαστιακοί σταθμοί: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων. Ουσιαστικά η νέα γραμμή όταν θα λειτουργήσει το 2026, θα ξεκινά από τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας θα κάνει στάση στους σταθμούς Άγιοι Ανάργυροι και Πύργος Βασιλίσσης και στη συνέχεια θα διακλαδώνεται στην περιοχή των Άνω Λιοσίων και θα συνεχίζει μέχρι τα Μέγαρα.
Παράλληλα, μέσω μετεπιβίβασης, το κοινό θα μπορεί να φτάσει στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ από το σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός) θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί το Μετρό και να έχει πρόσβαση σε όλο το δίκτυο της Αθήνας.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ