Όπως ίσως θυμάστε, οι επίσημοι φορείς της γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εναντιωθεί στις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κατάργηση των  θερμικών κινητήρων από το 2035.

Τώρα, ο Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) της χώρας τάσσεται υπέρ της πλήρους εξάλειψης της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης ως καύσιμο γι’ αυτούς από το 2045 και έπειτα. Αυτό δείχνει αντιφατικό, ωστόσο κρύβει σκοπιμότητα και στρατηγική από μέρους του.

Σε ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος αναφέρει σχετικά: «Στο πλαίσιο προστασίας του κλίματος, από το 2045 δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η πώληση ορυκτών καυσίμων στα γερμανικά πρατήρια καυσίμων».



Η ουσία της επίσημης θέσης του υπάρχει στη φράση «πώληση ορυκτών καυσίμων». Δηλαδή, τη διάθεση καυσίμου που προέρχεται από τη διαδικασία εξόρυξης αργού πετρελαίου. Φυσικά, δεν αναφέρεται στην κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, κάθε άλλο.

Τότε πώς θα λειτουργούν αυτοί και με τι θα ανεφοδιάζουν τα αυτοκίνητά τους οι οδηγοί από το 2045 και έπειτα; Η κρυμμένη σκοπιμότητα του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας αφορά στα συνθετικά καύσιμα (e-fuels).

Η γερμανικές εταιρείες έχουν αρχίσει να επενδύουν στην ανάπτυξη τεχνολογίας για την παραγωγή τους. Ωστόσο, χρειάζεται να ληφθούν αποφάσεις από την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της Γερμανίας για να επιταχυνθεί και να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία.



Σύμφωνα με τον VDA. αυτό θα μπορούσε να αλλάξει με την εφαρμογή της νέας ευρωπαϊκής Οδηγίας 2023/2413 για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Renewable Energy Directive ΙΙΙ), η οποία τέθηκε σε ισχύ από τον Νοέμβριο του 2023.

Σε αυτήν, η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει στόχους για τη μετάβαση προς τις ανανεώσιμες πηγές για την παραγωγή ρεύματος, αερίου ή καυσίμων. Ωστόσο, τα κράτη μέλη της έχουν σχετική ελευθερία στον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιήσουν τη διαδικασία.



H Χίλντεγκαρντ Μίλερ, η Πρόεδρος του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανιών, δήλωσε σχετικά: «Ακόμα κι αν επιτευχθεί ο στόχος της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, τότε θα εξακολουθούν να κυκλοφορούν τουλάχιστον 40 εκατομμύρια επιβατικά και φορτηγά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στους γερμανικούς δρόμους».

Σύμφωνα με τον VDA, είναι αναγκαίο να θεσμοθετηθεί κρατική επιδότηση μέσω του φόρου ενέργειας για να υπάρξει κίνητρο για την παραγωγή αυτών των υποκατάστατων καυσίμων σε βιομηχανική κλίμακα, στη Γερμανία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ