Δεν είναι σύγχρονο φαινόμενο, όμως τα τελευταία χρόνια έχει οι σχεδιαστές φαίνεται να προτιμούν αυτή τη λύση. Τα καινούργια αυτοκίνητα που έχουν εξωτερικές χειρολαβές οι οποίες δεν εξέχουν σταθερά από το αμάξωμα εμφανίζονται πιο συχνά.

Αφενός η ηλεκτροκίνηση και αφετέρου οι κινεζικές εταιρείες οι οποίες θέλουν να διακριθούν σε κάθε τομέα, έχουν κάνει αυτή τη λύση πιο διαδεδομένη. Η πρακτική είναι γνωστή. Οι εξωτερικές χειρολαβές αποτελούν μέρος του αμαξώματος και προεκτείνονται μόνο όταν χρειάζεται για να ανοίξουν οι επιβάτες τις πόρτες. Στη συνέχεια, ενσωματώνονται πάλι σε αυτό.

Προφανώς, η συγκεκριμένη λύση κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει πιο όμορφο, πιο αρμονικό, πιο σπορτίφ εάν θέλετε. Όμως κάποιες φορές η αισθητική μπορεί να είναι εναντίον της πραγματικότητας σε μια περίπτωση ανάγκης.



Ο ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), διεξήγαγε έρευνα προκειμένου να διαπιστώσει κατά πόσο αυτού του τύπου οι χειρολαβές είναι εύχρηστες και λειτουργικές σε περίπτωση μιας έκτακτης ανάγκης.

Συγκεκριμένα, εξέτασε το ενδεχόμενο μιας σύγκρουσης αυτοκινήτου εξαιτίας της οποίας οι επιβάτες έχουν τραυματιστεί ή εγκλωβιστεί σε αυτό και χρειάζεται η βοήθεια περαστικών ή αστυνομικών και διασωστών για να τους βγάλουν από αυτό έγκαιρα.

Σε ανακοίνωσή του, ο ADAC αναφέρει ότι οι ενσωματωμένες χειρολαβές μπορεί να αποτελέσουν αιτία για να «δυσκολέψει σημαντικά η διαδικασία» και να χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να ανοίξουν οι πόρτες, απ’ ό,τι εάν υπάρχουν οι κλασικές προτεταμένες του αμαξώματος.

Ιδίως σε περίπτωση όπου έχει πάρει φωτιά το αυτοκίνητο κάθε δευτερόλεπτο που περνά είναι κρίσιμο και η άμεση λειτουργία των χειρολαβών είναι απαραίτητη, καθώς τίθεται θέμα ζωής η θανάτου για τους επιβάτες και πιθανότητα τραυματισμού για τους επισπεύδοντες προς βοήθεια αυτών.



Κάποιες εταιρείες φροντίζουν ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να απελευθερωθούν αμέσως οι χειρολαβές, να προεκταθούν και να είναι ορατές για να τις χειριστούν. Όμως, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ADAC, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να διακοπεί η ηλεκτρική ενέργεια στο όχημα και αυτές να παραμείνουν ενσωματωμένες και να μην ανοίξουν, καθώς δεν θα λειτουργεί ο ηλεκτρικός ή ηλεκτρομηχανικός μηχανισμός τους.

Πάντως, στο κείμενο επισημαίνεται ότι ως τώρα δεν έχει αναφερθεί κάποια δυσλειτουργία αυτού του τύπου εξωτερικών χειρολαβών στις δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποιούν οι αντίστοιχοι οργανισμοί, όπως ο Euro NCAP. Σε κάθε περίπτωση απασφαλίζουν και οι πόρτες ανοίγουν εύκολα.

Ωστόσο, τονίζεται ότι οι δοκιμές αυτές γίνονται με συγκεκριμένο πρωτόκολλο, σε ελεγχόμενες συνθήκες και με προκαθορισμένη ταχύτητα πρόσκρουσης. Δεν υπάρχουν δεδομένα από τους εν λόγω οργανισμούς για τις περιπτώσεις που ένα τροχαίο ατύχημα συμβεί με μεγαλύτερη ταχύτητα ή οι συνθήκες είναι πιο περίπλοκες, συγκριτικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ