Πρόσφατα το Βέλγιο ψήφισε ένα νέο νομοσχέδιο που αφορά τις μοτοσικλέτες και τον τρόπο με τον οποίο κινούνται κυρίως σε αστικό περιβάλλον. Μέχρι τώρα η νομοθεσία ήταν πολύ χαλαρή τόσο στον τρόπο που προσπερνούν οι μοτοσικλέτες τα αυτοκίνητα όσο και με τον τρόπο που κινούνται ανάμεσά τους.

Από το 2026 όλα αυτά αλλάζουν καθώς ο νέο ΚΟΚ του Βελγίου απαγορεύει την προσπέραση σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης σε αστικό περιβάλλον. Επιπλέον, η διήθηση θα γίνεται πλέον ελεγχόμενα – όπως στη Γερμανία. Θα πρέπει δηλαδή να γίνεται όταν τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα και εφόσον οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν δημιουργήσει τη λεγόμενη «λωρίδα έκτακτης ανάγκης».



Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε αντίθεση με πολλές χώρες της Ευρώπης όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία που έχουν πολύ πιο χαλαρές νομοθεσίες στο ζήτημα. Μάλιστα η Γαλλία έχει συγκροτήσει μια επιτροπή ειδικών οι οποίοι τα τελευταία 3 χρόνια παρακολουθούν το ζήτημα ώστε να προτείνουν λύσεις για να επιτραπεί η διήθηση μοτοσικλετών με έναν ασφαλή τρόπο.



Εκτός από τις αλλαγές στη διήθηση, ο νέος ΚΟΚ του Βελγίου δεν επιτρέπει τη στάθμευση των μοτοσικλετών λοξά ή υπό γωνία, αλλά παράλληλα με το οδόστρωμα. Παράλληλα, θα υπάρξουν περιοχές όπου η τροχαία θα απαγορεύει τη στάθμευση μοτοσικλετών σε πεζοδρόμια.

Στην Ελλάδα η διήθηση βάσει του ΚΟΚ απαγορεύεται, ωστόσο έχουμε πολύ χαλαρή προσέγγιση στο ζήτημα όπως η Γαλλία. Ελπίζουμε στον καινούριο ΚΟΚ να βρεθεί μια λύση σε αυτό το βασικό ζήτημα αστικής μετακίνησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ