Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ηλεκτρικών Οχημάτων, η Nissan προχώρησε στην αποκάλυψη των τεχνικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου που θα σηματοδοτήσει την επιστροφή των Nismo στη Γηραιά Ήπειρο.
Βασισμένο στην πλούσια κληρονομιά Nismo της Nissan, και διατηρώντας παράλληλα μία σχεδίαση με ιαπωνικό στιλ, το Ariya Nismo ανεβάζει την ήδη εντυπωσιακή απόδοση του Ariya e-4ORCE σε νέα ύψη.
Ξεκινώντας από το αμάξωμα, το Ariya Nismo διαθέτει μία κομψή αεροδυναμική σχεδίαση. Είναι φαρδύ, με χαμηλό κέντρο βάρους, με την αεροδυναμική να κατευθύνει την ροή του ανέμου, προσφέροντας αυξημένη κάθετη δύναμη.
Επιπλέον, οι αεροτομές, εμπνευσμένες από τη Formula E, μειώνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας, δημιουργώντας ομαλή ροή ανέμου κατά μήκος του αμαξώματος και εξομαλύνοντας τη ροή ανέμου μπροστά από τα πίσω ελαστικά.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, Michelin Pilot Sport EV έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν αυξημένη στιβαρότητα και αξιοπιστία. Τοποθετούνται σε τροχούς 20 ιντσών ENKEI «MAT Process» οι οποίοι με τη σειρά τους μειώνουν την οπισθέλκουσα και το βάρος χάρη στους επίπεδους δίσκους τους στην περιφέρεια της ζάντας.
Το Ariya Nismo εξοπλίζεται με μπαταρία 87 kWh, με την ιπποδύναμη να έχει μετρηθεί στους 435 ίππους (320 kW) και 600 Nm, νούμερα που το κάνουν να ολοκληρώνει το sprint των 0-100 χλμ./ ώρα σε 5 δευτερόλεπτα, ενώ το 80-120 χλμ./ ώρα έρχεται σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα.
Το σύστημα αναρτήσεων του μοντέλου, το οποίο περιλαμβάνει τροποποιημένα ελατήρια, σταθεροποιητές και αμορτισέρ, συνεργάζεται με ένα ισορροπημένο πλαίσιο υψηλού επιπέδου για την αφαίρεση των κραδασμών και τον αυξημένο έλεγχο της κίνησης κύλισης.
Όσον αφορά το υδραυλικό τιμόνι, η αίσθησή του αλλάζει ανάλογα με την ταχύτητα, δουλεύοντας σε συνδυασμό με την ανάρτηση για να δημιουργήσει υψηλή σταθερότητα.
Σε χαμηλότερες ταχύτητες, όπως σε πόλεις και αστικούς δρόμους, το βάρος στο τιμόνι μειώνεται, καθιστώντας αβίαστη την κίνηση. Αλλά στον αυτοκινητόδρομο και σε υψηλότερες ταχύτητες, το τιμόνι βαραίνει, προσφέροντας μια πιο ουδέτερη και σταθερή αίσθηση.
Το μοντέλο διαθέτει επίσης την επιλογή «Nismo mode», προσφέροντας στους οδηγούς μία μοναδική αίσθηση, με σταθερή και ομαλή επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, οι οδηγοί μπορούν να μεταβούν απρόσκοπτα στην εναλλακτική «κανονική λειτουργία» του Ariya Nismo, η οποία εξασφαλίζει μία πιο διαισθητική και δυναμική οδήγηση, εξισορροπώντας την δύναμη με την «απλότητα» του αυτοκινήτου.
Το Ariya Nismo είναι επίσης εξοπλισμένο με την τεχνολογία e-4ORCE που βελτιστοποιεί την απόδοση τόσο του μπροστινού όσο και του πίσω συστήματος ανάρτησης, εξασφαλίζοντας πρόσφυση σε όλες τις καιρικές συνθήκες, χωρίς να χάνεται η ακρίβεια του σπορ αυτοκινήτου.
Το Nismo e-4ORCE μπορεί να διορθώσει άμεσα την υποστροφή σε στιγμές υψηλής επιτάχυνσης, ενώ προσφέρει 12% βελτίωση στην διατήρηση της ιδανικής γραμμής σε σύγκριση με τη βασική τεχνολογία e-4ORCE.
Αναφορικά με τη φόρτιση, το σπορ crossover έρχεται με έναν ενσωματωμένο φορτιστή 22 kW ο οποίος επιτρέπει την γρήγορη φόρτιση σε όλους τους δημόσιους φορτιστές AC, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να συνδέονται σε οποιονδήποτε αριθμό δημόσιων σταθμών κατά το ταξίδι τους.
Η έναρξη πωλήσεων του νέου Nissan Ariya Nismo αναμένεται τον Ιανουάριο του 2025 και αναμένεται να διατεθεί σε όλες τις αγορές της Ευρώπης όπου το δημοφιλές crossover είναι ήδη διαθέσιμο.
Αναλυτικά, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Nissan Ariya Nismo:
Nissan Ariya NISMO e-4ORCE | |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα | EESM |
Χωρητικότητα Μπαταρίας – Σύνολο/Ωφέλιμη (kWh) | 91/87 |
Μέγιστη Ροπή Εμπρός (Nm) | 300 |
Μέγιστη Ροπή Πίσω (Nm) | 300 |
Μέγιστη Συνδυασμένη Ροπή (Nm) | 600 |
Μέγιστη Ισχύς (kW) | 320 |
Μέγιστη Ισχύς (HP) | 429 |
Μέγιστη Ισχύς (PS) | 435 |
Πλάτος χωρίς καθρέπτες (mm) | 1850 |
Πλάτος με καθρέπτες (mm) | 2172 |
Μήκος (mm) | 4655 |
Ύψος (mm) | 1660 |
Μεταξόνιο (mm) | 2775 |
Μετατρόχιο (mm) | 1585 |
Εμπρός Φρένα | Αεριζόμενα δισκόφρενα |
Πίσω Φρένα | Αεριζόμενα δισκόφρενα |
Εμπρός Σύστημα Ανάρτησης | Ανεξάρτητα γόνατα MacPherson |
Πίσω Σύστημα Ανάρτησης | Πολλαπλών Συνδέσμων |
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ