Πόσες φορές έχετε πιάσει τον εαυτό σας να σκέφτεται ότι εάν ο αγαπημένος σας οδηγός είχε ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο τότε θα έκανε… παπάδες; Εάν η απάντησή σας ήταν «πολλές» τότε σίγουρα θα κερδίζατε την εκτίμηση του Έντσο Φεράρι.

Επειδή ο θρυλικός ιδρυτής της Scuderia απέδιδε τη νίκη ενός συνδυασμού σε GP κατά 60% στο αυτοκίνητο και κατά 40% στον οδηγό. Ίσως στην σύγχρονη F1, μάλιστα, η ζυγαριά να γέρνει ακόμη περισσότερο προς την πλευρά του αυτοκινήτου, θα σημειώσουμε εμείς. Κατά συνέπεια εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς την βαρύτητα που φέρει η παρουσία ενός καλού σχεδιαστή σε μία ομάδα.

Και όχι ενός οποιουδήποτε καλού σχεδιαστή. Ο Άντριαν Νιούι ίσως είναι ο κορυφαίος σχεδιαστής όλων των εποχών στην F1. Και αυτό δεν το λέμε εμείς. Το λένε οι νίκες και τα πρωταθλήματα που έχουν κατακτήσει οι δημιουργίες του!



Κανένας άνθρωπος στην ιστορία της F1 δεν είχε τις επιτυχίες του Νιούι. Και εάν δεν σας έχουν πείσει όλα τα παραπάνω, αρκεί να ρίξετε μια ματιά στην φετινή Red Bull. Ο Νιούι σταμάτησε να εργάζεται για λογαριασμό της την άνοιξη. Και κατά… διαβολική σύμπτωση τα προβλήματα ισορροπίας της RB20 ξεκίνησαν το ίδιο διάστημα.

Η υπερδύναμη

Θα πει κανείς ότι ίσως αυτή ήταν απλώς μία σύμπτωση. «Σιγά ο Νιούι μην ασχολείται με το στήσιμο του μονοθέσιου» είναι μία ατάκα που ακούμε συχνά σε συζητήσεις για το θέμα. Όντως, ο Νιούι δεν θα κάτσει να κάνει το σετάρισμα του μονοθέσιου. Αυτή είναι δουλειά άλλων.

Ωστόσο ο Νιούι γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον την μετάφραση του σχεδίου του σε πραγματικές συνθήκες. Γνωρίζει τι θέλει ένας οδηγός ή τα ελαστικά από το μονοθέσιο.

Δηλαδή είναι εκείνος που μπορεί να μεταφράσει το δυναμικό ενός μονοθέσιου σε επιδόσεις στην πίστα. Με μία του κουβέντα. Με μία απλή οδηγία που δεν θα περνούσε καν από το μυαλό των άλλων. Αυτή είναι η υπερδύναμή του.



Εξάλλου πόσοι από τους σχεδιαστές του σημερινού grid έχουν πραγματική εμπειρία οδήγησης ενός μονοθέσιου; Πόσοι εξ αυτών έχουν συμμετάσχει σε αγώνες; Ελάχιστοι αν όχι κανείς τους. Ο Άντριαν τα έχει όλα αυτά. Είναι στην καρδιά του ένας racer. Ο οποίος απλώς έτυχε να είναι και ιδιοφυία στον σχεδιασμό αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Νέα εποχή

Κατά συνέπεια η μετακίνηση του Νιούι στην Aston Martin σηματοδοτεί και μία νέα εποχή. Όχι μόνο για την βρετανική ομάδα, αλλά για την F1 γενικότερα. Ξαφνικά το αγωνιστικό πράσινο της Μεγάλης Βρετανίας στα μονοθέσια του Στρολ απέκτησε άλλη γοητεία.



Ο Αλόνσο σίγουρα θα προσπαθήσει να παρατείνει την παραμονή του εκεί και μετά το 2026. Περίμενε μια… ζωή για να οδηγήσει μονοθέσιο του Νιούι, θα την χάσει τώρα; Ο Νάντο μπορεί να οδηγήσει ακόμη και… δωρεάν προκειμένου να πάρει τον πολυπόθητο τρίτο του τίτλο.

Ωστόσο η θέση του θα έχει πολλούς μνηστήρες. Επειδή ο Νιούι πάντα αριστεύει σε περιόδους αλλαγής κανονισμών. Και βρισκόμαστε στο κατώφλι μίας τέτοιας εδώ και λίγο καιρό. Το 2026 με τις PU της Honda και την dream team του Νιούι, η Aston Martin αλλάζει πορεία. Ανεβαίνει επίπεδο και από μία πλούσια και γκλάμουρ ομάδα γίνεται διεκδικήτρια.



Τι καλύτερο για την F1; Δεν είναι απίθανο το 2026 να έχουμε τέσσερις κορυφαίες ομάδες που να μάχονται επί ίσοις όροις για τον τίτλο. Ωστόσο εάν έπρεπε να διαλέξουμε οπωσδήποτε μία εξ αυτών δεν θα κοιτούσαμε τους οδηγούς, αλλά το τεχνικό επιτελείο. Και στον τομέα αυτόν κανείς δεν διαθέτει ανώτερο αυτήν τη στιγμή από την Aston Martin.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ