Αν και τα συστήματα κλειδώματος χωρίς κλειδί στα αυτοκίνητα προσφέρουν υψηλό επίπεδο ευκολίας, συχνά δεν είναι ασφαλή.
Η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου, η γνωστή ADAC, εξέτασε σχεδόν 700 αυτοκίνητα με τέτοια συστήματα από το 2016 και διαπίστωσε ότι σχεδόν όλα τα μοντέλα μπορούν εύκολα να παραβιαστούν από τους κλέφτες.
Μόνο περίπου το 9% των αυτοκινήτων που εξετάστηκαν είναι επαρκώς προστατευμένα.
Το πρόβλημα είναι ότι οι εγκληματίες μπορούν να ενισχύσουν τα σήματα του κλειδιού με μια συσκευή κοντά στο κλειδί του αυτοκινήτου και μια άλλη στην πόρτα του αυτοκινήτου.
Αυτό επιτρέπει το άνοιγμα και την εκκίνηση του αυτοκινήτου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, χωρίς το κλειδί να χρειάζεται να βρίσκεται μέσα στο όχημα.
Μόλις ξεκινήσει, το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να οδηγηθεί χωρίς το κλειδί, εφόσον υπάρχει καύσιμο στο ρεζερβουάρ.
Αυτός ο κίνδυνος ασφαλείας είναι γνωστός εδώ και χρόνια, αλλά δεν έχει ακόμη διορθωθεί από τους περισσότερους κατασκευαστές.
Η ADAC καλεί τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ασφαλίσουν τα ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινήτων τους σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα πρότυπα ασφαλείας.
Τα συστήματα με τεχνολογία ultra-wideband (UWB) θεωρούνται ασφαλέστερα και ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η Audi, η Cupra, η Seat, η Škoda και η Volkswagen, έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία στα μοντέλα τους από το 2019.
Για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, η ADAC συνιστά την απενεργοποίηση του συστήματος χωρίς κλειδί, αν είναι δυνατόν, ή την τοποθέτηση του κλειδιού σε αλουμινόχαρτο, ένα μεταλλικό κουτί ή ένα κατσαρολάκι για τη θωράκιση των σημάτων. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται ο κίνδυνος κλοπής.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ