Η αυτόνομη οδήγηση έχει κατακτήσει εδώ και καιρό τη φαντασία του κοινού, αλλά τα πρόσφατα γεγονότα δείχνουν ότι μπορεί να μην εξελιχθεί τόσο ομαλά όσο αναμενόταν.
Ένα viral βίντεο από τα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνει ένα SUV Li L9, ένα πολυτελές plug-in υβριδικό της Li Auto, να παλεύει να παρκάρει αυτόνομα.
Μετά από πολλαπλές αποτυχημένες προσπάθειες, το αυτοκίνητο φαίνεται να «απογοητεύεται» και να εγκαταλείπει το χώρο στάθμευσης, προκαλώντας το γέλιο αλλά και επικίνδυνο χάος.
Το περιστατικό αυτό αναδεικνύει τους σημερινούς περιορισμούς των συστημάτων αυτόνομης, τα οποία μπορεί να μην ξεπερνούν ακόμη τις ικανότητες ενός εκνευρισμένου οδηγού.
Η γοητεία της αυτόνομης οδήγησης ξεκίνησε με περιορισμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, με το Prius δεύτερης γενιάς της Toyota να εισάγει την αυτόματη στάθμευση το 2003.
Ενώ αυτά τα πρώτα συστήματα άφηναν πολλά περιθώρια βελτιώσεων, οι τεχνολογίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη έχουν έκτοτε σημειώσει σημαντική πρόοδο.
Οι δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης της Tesla, για παράδειγμα, έχουν συγκεντρώσει την προσοχή παγκοσμίως.
Ωστόσο, στην Κίνα, η σουίτα Full Self-Driving (FSD) της Tesla δεν έχει ακόμη εγκριθεί, αφήνοντας τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να καλύψουν το κενό.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Li Auto, έχουν κάνει βήματα προόδου στην ανάπτυξη προηγμένων αυτόνομων συστημάτων, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες υψηλών προδιαγραφών, όπως τα τσιπ Orin-X της Nvidia, τους αισθητήρες LiDAR και ραντάρ.
Παρόλα αυτά, τα viral βίντεο με αυτόνομα κινεζικά αυτοκίνητα που κάνουν λάθη αναδεικνύουν τις προκλήσεις που υπάρχουν.
Στην περίπτωση του Li L9, η προσεκτική αλλά και αλλοπρόσαλλη προσπάθεια στάθμευσης υποδηλώνει ότι το λογισμικό απέχει ακόμη πολύ από την τελειότητα.
Competition is coming. Watch Tesla competitor’s auto park go wrong. pic.twitter.com/p4LkFNHmWp
— Ray (@ray4tesla) September 10, 2024
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ