Η ζέση για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και την απόλυτη επικράτησή τους έναντι αυτών με θερμικό κινητήρα δείχνει να υποχωρεί σχετικά τον τελευταίο χρόνο, συγκριτικά με ό,τι ίσχυε τα προηγούμενα έτη.
Η επικράτηση πραγματιστικών δεδομένων στον συγκεκριμένο βιομηχανικό κλάδο σταδιακά επιφέρει εξορθολογισμό στην πρότερη κατάσταση και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης παρατείνουν στην ύπαρξή τους κάτω από το καπό των οχημάτων και πέραν του 2030.
Στο πλαίσιο αλλαγής της επικρατούσας έντασης προς την ηλεκτροκίνηση έχουν αρχίσει να υπάρχουν προτάσεις για την επαναφορά και του δίχρονου κινητήρα, αυτού του μηχανικού «τερατουργήματος» που εξοβελίστηκε από την Αυτοκινητοβιομηχανία επειδή επιβάρυνε περισσότερο το περιβάλλον.
Αυτό έγινε πριν από δεκαετίες. Ωστόσο τώρα τα τεχνολογικά δεδομένα έχουν αλλάξει σημαντικά από τότε. Με δεδομένη την πρόοδο που έχει συντελεστεί στην εξέλιξη σε κάθε τομέα του κλάδου κάποιοι σκέφτονται να ξεκινήσουν δοκιμές εξέλιξης δίχρονων κινητήρων οι οποίοι θα λειτουργούν είτε με υδρογόνο είτε με συνθετικό καύσιμο (e-fuel).
Αυτό που υποστηρίζουν είναι ότι πλέον μπορεί να αλλάξει ο τρόπος καύσης του μίγματος στον δίχρονο κινητήρα, τόσο σε εμβολοφόρο όσο και σε περιστροφικό. Μάλιστα, για τη τελευταία περίπτωση κάποιοι δεν σταματούν μόνο στον Wankel που είναι γνωστός.
Αναφέρουν και την περίπτωση του τροχιακού περιστροφικού, αυτού που εμπνεύστηκε και δημιούργησε ο Ράλφ Σάριτς ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Μένει να δούμε εάν ο δίχρονος κινητήρας θα ξαναβρεί τη θέση του κάτω από το καπό των μελλοντικών καινούργιων αυτοκινήτων, αυτή τη φορά ως λύση για την προστασία του περιβάλλοντος και τον περιορισμό των ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ