Έπειτα από τον αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν, onboard πλάνα από την MCL38 του Πιάστρι έδειξαν τα άκρα του άνω πτερυγίου στην πίσω πτέρυγα του μονοθέσιου να κάμπτονται σε υψηλές ταχύτητες.

Αλλά αυτό δεν ήταν το μόνο τρικ στην πίσω πτέρυγα της McLaren. Ολόκληρο το άνω πτερύγιο (το οποίο ανοίγει στο DRS) παρουσίαζε μία μικρή προς τα πάνω κίνηση ακόμη και σε πιο αργά σημεία της διαδρομής. Τα πλάνα από το παρακάτω video επανέφεραν το θέμα των flexi-wings στην F1.

Οι flexi-wings είχαν γίνει μεγάλο θέμα συζήτησης το καλοκαίρι. Οι Red Bull και Ferrari ισχυρίζονταν ότι οι McLaren και Mercedes χρησιμοποιούσαν εύκαμπτες πτέρυγες οι οποίες απαγορεύονται από τους τρέχοντες τεχνικούς κανονισμούς.

Μία πτέρυγα θεωρείται εύκαμπτη όταν η γωνία προβολής των πτερυγίων της αλλάζει αναλόγως της ταχύτητας του μονοθέσιου. Σε υψηλές ταχύτητες μία μικρότερη γωνία προβολής είναι πιο επιθυμητή για την μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Έτσι βοηθά το μονοθέσιο στην επίτευξη υψηλότερης τελικής ταχύτητας. Αντίθετα σε χαμηλότερες ταχύτητες είναι προτιμότερη η μεγαλύτερη γωνία προβολής, για περισσότερη κάθετη δύναμη.



Είναι πιθανό κάποιες ομάδες να έχουν κατασκευάσει τις πτέρυγές τους με τέτοιο τρόπο ώστε εκείνες να είναι ελεγχόμενα εύκαμπτες. Αρχικά όλοι είχαν προσέξει κυρίως τις εμπρός πτέρυγες. Ωστόσο στο Μπακού, η πίσω πτέρυγα της McLaren ήρθε στο προσκήνιο.

Το πλεονέκτημα και οι έλεγχοι της FIA

Κατά πάσα πιθανότητα το τρικ στην πίσω πτέρυγα της McLaren προσομοιώνει -σε μικρό βαθμό φυσικά- την λειτουργία του DRS. Για τον λόγο αυτόν και πολλοί στο paddock το έχουν ονομάσει ήδη «mini-DRS».



Δύο είναι τα φλέγοντα ερωτήματα σχετικά με αυτό. Το πρώτο αφορά στο κατά πόσον το «mini-DRS» βοήθησε τον Πιάστρι να κερδίσει τον Λεκλέρ την Κυριακή. Αν και είναι δύσκολο να πούμε ακριβώς, το σίγουρο είναι ότι χάρη στα εύκαμπτα άκρα του πίσω πτερυγίου ο Πιάστρι κέρδιζε έστω και ελάχιστα σε τελική. Και με το DRS σχεδόν μονίμως ανοιχτό στην Ferrari του Λεκλέρ που ακολουθούσε κατά πόδας, ακόμη και 1 χλμ/ώρα επιπλέον τελικής, μπορεί να έκανε τη διαφορά.



Και αξίζει να επισημάνουμε ότι το συγκεκριμένο τρικ με την πίσω πτέρυγα της McLaren υπήρχε και σε Σπα-Μόντσα. Αντιθέτως σε πίστες όπως το Ζάντφοορτ ή το Χουνγκρόρινγκ (που απαιτούν σετάρισμα υψηλού αεροδυναμικού φορτίου) η MCL38 είχε την «κανονική» της πίσω πτέρυγα.

Το δεύτερο ερώτημα αφορά στην FIA και στο κατά πόσον οι άνθρωποί της είχαν παρατηρήσει την συμπεριφορά αυτή της πίσω πτέρυγας της McLaren. Η απάντηση είναι σίγουρα καταφατική. Επειδή η FIA είχε υποχρεώσει τις ομάδες, ήδη από το βελγικό GP, να εγκαταστήσουν ειδικές κάμερες στα μονοθέσια τους. Αυτές καταγράφουν την συμπεριφορά των πτερυγίων υπό πραγματικές συνθήκες. Οι κάμερες της FIA θα υπάρχουν στα μονοθέσια και για τον επερχόμενο αγώνα της Σιγκαπούρης.

Κατά συνέπεια μπορούμε να υποθέσουμε με ασφάλεια ότι οι άνθρωποι της ομοσπονδίας θεωρούν πώς ότι κάνει η McLaren είναι νόμιμο. Και αυτό σημαίνει ένα πράγμα: σύντομα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες ομάδες.

Photo Credit: motorsport.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ