Η μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα παραπαίει, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Volvo μειώνουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους για να ανταγωνιστούν την Tesla.

Η επιβράδυνση αποδίδεται στην έλλειψη προσιτών μοντέλων EV και στα μειωμένα κυβερνητικά κίνητρα, που οδηγούν σε απότομη μείωση των πωλήσεων.

Τον Ιούλιο του 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη μειώθηκαν πάνω από 10%, με τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, να σημειώνει βουτιά 37%.

Η πτώση αυτή έπιασε τους κατασκευαστές απροετοίμαστους, οδηγώντας σε αναντίστοιχες επενδυτικές στρατηγικές.

Η Volvo εγκατέλειψε το σχέδιό της να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030, στοχεύοντας τώρα σε ένα μείγμα plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία.

Παρομοίως, η Mercedes-Benz εξέφρασε ανησυχίες για την αργή υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την αγορά, καθυστερώντας τον στόχο της για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το υψηλό κόστος παραγωγής και ο πληθωρισμός, που επιδεινώθηκε από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, έχουν καταστήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλο και πιο απλησίαστα για τους μέσους καταναλωτές.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, προσφέροντας ηλεκτρικά σε ανταγωνιστικές τιμές, επωφελούνται από την αργή μετάβαση της Ευρώπης, εντείνοντας τον ανταγωνισμό.

Εν τω μεταξύ, οι πολιτικές και οικονομικές πιέσεις οδηγούν τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να επανεξετάσουν τους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής χαλάρωσης της απαγόρευσης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ το 2035.

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με επικεφαλής τη VW, μπορεί να ήταν πρόωρη, θέτοντας σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα και την οικονομική σταθερότητα της περιοχής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ