Πολλές φορές ακούμε ή διαβάζουμε για την περίπτωση όπου έκλεψαν το αυτοκίνητο κάποιου. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν βιώσει αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εξελίσσουν συστήματα που να αποτρέπουν την κλοπή του οχήματος ταυτόχρονα με την εξέλιξη του αντίστοιχου που επιτρέπει το κλείδωμα και το ξεκλείδωμά του από απόσταση («Keyless-Go»).
Βεβαίως, όπως λέγεται, «το έγκλημα προηγείται της πρόληψής του» και οι επίδοξοι ή οι επί του πρακτέου κλέφτες βρίσκουν τον τρόπο να επιτύχουν τον κακό σκοπό τους.
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, πλέον, μπορούν να αρπάξουν ένα αυτοκίνητο ακόμα και σε λίγα δευτερόλεπτα. Έτσι, τα στελέχη του ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) πραγματοποιούν δοκιμές για να διαπιστώσουν ποια μοντέλα είναι πιο εύκολο να κλαπούν και ποια πιο δύσκολο.
Για να επιτύχουν τον σκοπό τους, μεταξύ άλλων, χρησιμοποιούν και συσκευές ψηφιακής ραδιοτεχνολογίας. Πλέον πολλά κλειδιά έχουν τσιπ τεχνολογίας Ultra Wide Band (UWB), το οποίο επιτρέπει τον ακριβή υπολογισμό της απόστασης του κλειδιού από το όχημα βάσει του χρόνου μετάδοσης των ραδιοσημάτων. Έτσι, το όχημα παραμένει ανεπηρέαστο από τους ενισχυτές σήματος που χρησιμοποιεί ο ADAC.
Τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός οργανισμός έχει πραγματοποιήσει τεστ σε περίπου 700 οχήματα με συστήματα κλειδώματος χωρίς κλειδί (Keyless) και έχει διαπιστώσει ότι σχεδόν όλα τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν είναι εύκολο να ξεκλειδώσουν και να κλαπούν.
Τα στελέχη του υποστηρίζουν ότι δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις, όπως το hacking ή η αποκρυπτογράφηση δεδομένων, για να ανοίξει κάποιος ένα αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με σύστημα «Keyless-Go».
Όπως δηλώνουν, αρκεί ένας εύκολα και νόμιμα διαθέσιμος ενισχυτής εμβέλειας, με τον οποίο οι αυτοί μπόρεσαν να ανοίξουν και να οδηγήσουν τα οχήματα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, χωρίς να αφήσουν εμφανή ίχνη.
Η Jaguar Land Rover ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ενσωμάτωσε την τεχνολογία UWB στα νέα μοντέλα της από το 2018. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, εκτός από το Discovery, αυτή χρησιμοποιείται και στα Range Rover, Range Rover Sport (από το 2018), όπως και στις Jaguar E-Pace και i-Pace.
Από το 2019 όλο και περισσότερα μοντέλα από τις Audi (συμπεριλαμβανομένων των A3, Q4 e-tron), Cupra (όπως τα Born και Formentor), Seat (Leon), Skoda (Enyaq, Octavia) και Volkswagen (Golf, τα αμιγώς ηλεκτρικά της σειράς ID και τα επαγγελματικά Caddy και T7) προστατεύονται με τεχνολογία UWB.
Επίσης, την ίδια εφαρμόζουν πλέον και οι BMW, Great Wall Motors, Mercedes-Benz, ο Όμιλός Hyundai και η Suzuki.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ