Πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (IIHS) στις ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι οδηγοί μαθαίνουν να ξεγελούν τα συστήματα που μοιάζουν με αυτόματο πιλότο, όπως το Autopilot της Tesla και το Pilot Assist της Volvo, ώστε να πιστεύουν ότι προσέχουν, ενώ στην πραγματικότητα εμπλέκονται σε δραστηριότητες που αποσπούν την προσοχή τους.

Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 40 οδηγοί, με 29 να χρησιμοποιούν το σύστημα της Volvo και 14 τον αυτόματο πιλότο της Tesla.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι καθώς οι οδηγοί εξοικειώνονταν περισσότερο με αυτά τα συστήματα, εμπλέκονταν όλο και περισσότερο σε περισπασμούς όπως η χρήση του τηλεφώνου τους, το φαγητό ή η απομάκρυνση των χεριών τους από το τιμόνι.

Η μελέτη υπογράμμισε ότι οι οδηγοί προσαρμόστηκαν γρήγορα στις προειδοποιήσεις απόσπασης της προσοχής των συστημάτων, παρέχοντας ελάχιστη συμβολή, όπως το σκούντημα του τιμονιού, όσο χρειάζεται για να αποφύγουν τις προειδοποιήσεις.

Με την πάροδο του χρόνου, έγιναν πιο άνετοι στο να κάνουν διάφορα πράγματα, οδηγώντας σε αυξημένα ποσοστά απόσπασης της προσοχής κατά τη χρήση της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού.

Στην περίπτωση των οδηγών της Tesla, οι υπενθυμίσεις προσοχής ανά 1.000 χιλιόμετρα αυξήθηκαν κατά 26%, ενώ οι κλιμακώσεις – οι πιο παρεμβατικές προειδοποιήσεις – μειώθηκαν κατά 64%, γεγονός που υποδεικνύει ότι οι οδηγοί μάθαιναν να παρακάμπτουν τους μηχανισμούς ασφαλείας του συστήματος.

Ο πρόεδρος του IIHS David Harkey τόνισε ότι τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για πιο ισχυρές διασφαλίσεις στα συστήματα μερικής αυτοματοποίησης, ώστε να αποτραπεί η κατάχρηση και να διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ