Η BMW έχει καταγράψει πάνω από 1,3 εκατομμύρια πωλήσεις της Σειράς 1, για τις δυο πρώτες γενιές. Η τρίτη γενιά συνέχισε την καλή εμπορική πορεία των προκατόχων της, για να φτάσουμε σήμερα αισίως στην τέταρτη γενιά, με τη σαφώς πιο μοντέρνα αμφίεση.
Το νέο πρόσωπο της BMW ενσωματώνεται στη “μικρή” Γερμανίδα με το πιο έντονο χαρακτηριστικό να κλέβει τις περισσότερες ματιές, που δεν είναι άλλο από τη μάσκα. Αυτή έγινε πιο επιβλητική, κάτι που υιοθετεί πλέον η φίρμα στα νέα της μοντέλα και θα το εφαρμόσει στα μελλοντικά της αυτοκίνητα.
Το επιθετικό look ολοκληρώνουν τα νέα φωτιστικά σώματα με στάνταρ προβολείς LED. Η σπορ αύρα υπογραμμίζεται από τις τυπικές αναλογίες, στις οποίες κυρίαρχα στοιχεία είναι το μακρύ καπό, ο μετατοπισμένος προς τα πίσω θάλαμος επιβατών, η δυναμικά ρέουσα γραμμή της οροφής και το έντονο πίσω μέρος.
Οι διαστάσεις έχουν αλλάξει ελάχιστα σε σχέση με τον προκάτοχό της. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 42 mm φτάνοντας στα 4.361 mm, ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.670 mm. Το πλάτος είναι 1.800 mm και το ύψος έχει αυξηθεί κατά 25 mm στα 1.459 mm.
Η ανανέωση περιλαμβάνει φυσικά και την καμπίνα, με μια σύγχρονη και πολυτελή ατμόσφαιρα με σπορ πινελιές και ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες. Τα νέας σχεδίασης καθίσματα προσφέρουν υψηλό επίπεδο άνεσης στα μακρινά ταξίδια, ενώ προαιρετικά, διατίθενται σπορ καθίσματα στην έκδοση Econeer με καλύμματα και επένδυση από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, καθώς και σπορ καθίσματα M. Διατίθενται επίσης διάτρητες επιφάνειες καθισμάτων στην έκδοση Veganza με χαρακτηριστικά που θυμίζουν δέρμα.
Τώρα, το ψηφιακό σύστημα απεικόνισης περιλαμβάνει μια οθόνη πληροφοριών 10,25” και μια οθόνη ελέγχου 10,7”. Ο αριθμός των κουμπιών και των χειριστηρίων στο cockpit έχει μειωθεί σημαντικά χάρη στη συνεπή χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Η νέα Σειρά 1 διαθέτει την τελευταία έκδοση του BMW iDrive με QuickSelect για διαισθητικό και άνετο χειρισμό των λειτουργιών του οχήματος. Η νέα αρχική οθόνη εμφανίζει εικονίδια λειτουργιών κάθετα τοποθετημένα στο ίδιο επίπεδο. Το «QuickSelect» εξασφαλίζει άμεση πρόσβαση σε λειτουργίες χωρίς να χρειάζεται μετάβαση σε υπομενού.
Το νέο BMW iDrive έχει σχεδιαστεί στοχευμένα για χειρισμό μέσω αφής και φωνητικό έλεγχο. Βασίζεται στο BMW Operating System 9, το οποίο παρέχει επίσης τη βάση για μια ιδιαίτερα εξατομικευμένη επιλογή πρόσθετων ψηφιακών υπηρεσιών. Οι ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού επιτρέπουν την ενσωμάτωση νέων και βελτιωμένων λειτουργιών στο όχημα. Με το BMW ConnectedDrive Upgrades, οι πελάτες μπορούν επίσης να δοκιμάσουν επιλεγμένες λειτουργίες δωρεάν για ένα μήνα και στη συνέχεια να τις παραγγείλουν για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Το νέο BMW Digital Premium για τη νέα BMW Σειρά 1 διατίθεται επίσης στο BMW ConnectedDrive Store.
Σε ότι αφορά στα κινητήρια σύνολα έχουμε, τον τρικύλινδρο 1.5 βενζινοκινητήρα της 120 (συνδυαστική κατανάλωση καυσίμου: 6,0 – 5,3 l/100 km, συνδυαστικές εκπομπές CO2: 135 – 121 g/km κατά το πρότυπο WLTP) των 170 PS, αλλά και τον τετρακύλινδρο diesel της 120d (συνδυαστική κατανάλωση καυσίμου: 4,8 – 4,3 l/100 km, συνδυαστικές εκπομπές CO2: 125 – 112 g/km κατά το πρότυπο WLTP) με 163 PS, να συνδυάζονται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt, η οποία ενισχύει τόσο την αποδοτικότητα όσο και την άμεση παροχή ισχύος. Όλες οι κινητήριες μονάδες συνεργάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Η 120 που θα αποτελέσει το αυτοκίνητο με το μεγαλύτερο ελληνικό ενδιαφέρον ανάμεσα στη γκάμα, χρειάζεται μόλις 7,8 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση στα πρώτα 100 km/h. Η 120d, αντίστοιχα, εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση στα πρώτα 100 km/h, σε 7,9 δευτερόλεπτα.
Στην κορυφή της πυραμίδας βέβαια, συναντάμε την ισχυρή M135 xDrive. Αυτή παίρνει ζωή από έναν τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα 300 ίππων και διαθέτει στάνταρ το προσαρμοζόμενο πλαίσιο Adaptive M Chassis με σπορ σύστημα διεύθυνσης και έξυπνο σύστημα τετρακίνησης, επιταχύνοντας από 0 στα 100 km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα. Το M Technology Package, το οποίο διαθέτει ειδικό εξοπλισμό στην ανάρτηση προσφέροντας ταυτόχρονα υψηλότερη ακαμψία και μειωμένο βάρος, το σύστημα φρένων M Compound και σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών.
Κάτω από το “δέρμα”, η ευελιξία, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η δυναμική κίνηση της νέας Σειράς 1, ενισχύονται χάρη κυρίως στην αυξημένη ακαμψία της δομής του αμαξώματος αλλά και της προσεγμένης ισορροπίας του πλαισίου. Έτσι, έχουμε βελτιστοποιημένη κινηματική, βάσεις στήριξης για τις αντιστρεπτικές δοκούς με υψηλή προφόρτιση και νέα τεχνολογία αμορτισέρ.
Η γωνία κάστερ των μπροστινών τροχών έχει αυξηθεί κατά 20%, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα σταθερή κατευθυντική ευστάθεια και βελτιστοποιημένη αίσθηση του τιμονιού. Το προαιρετικό M Sport Package περιλαμβάνει το Adaptive M Chassis, το οποίο χαμηλώνει το όχημα έως και 8 mm, σπορ σύστημα διεύθυνσης και ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών.
Η νέα Σειρά 1 προσφέρει μια σημαντικά διευρυμένη γκάμα συστημάτων ημιαυτόνομης οδήγησης και στάθμευσης ως μέρος του βασικού ή προαιρετικού εξοπλισμού. Στα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται τα Driving Assistant με προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning, Exit Warning και Traffic Sign Recognition, καθώς και το Parking Assistant με Reversing Assistant.
Στην γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού ξεχωρίζουν συστήματα όπως τα Steering and Lane Control Assist, Automatic Speed Limit Assist, και καθοδήγηση διαδρομής όταν χρησιμοποιείται το Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go. Το Parking Assistant Professional διατίθεται επίσης για τις νέες BMW 120 και BMW 120d, επιτρέποντας τον έλεγχο της διαδικασίας στάθμευσης και των ελιγμών μέσω smartphone.
Στο Μόναχο, επιβεβαιώσαμε εκ νέου πως από μια νεανική BMW με τη μορφή ενός συμπαγούς hatch, δικαίως αναμένει κανείς εξαιρετική οδική συμπεριφορά παρέα με οδηγικό saspens. Η νέα σειρά 1 λοιπόν σίγουρα δεν θα τον απογοητεύσει, επιβεβαιώνοντας πως οι Βαυαροί φτιάχνουν αυτοκίνητα για τον οδηγό. Εξαιρετική στο δρόμο, παρέχει κράτημα που θα ενθουσιάσει τον απαιτητικό, με αξιομνημόνευτη κατευθυντικότητα, η οποία ενισχύεται από ένα τιμόνι αντάξιο τις παράδοσης της φίρμας, ακριβές, με πολύ καλή αίσθηση.
Η άνεση, όπως συχνά συμβαίνει με τις μικρές BMW, είναι ικανοποιητική χωρίς να κουράζει τους επιβάτες σε κακοτράχαλα οδοστρώματα, μέχρι εκεί όμως. Η 120 απέδειξε πως μπορεί να σηκώσει το βάρος της βαριάς φανέλας και να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, λογική κατανάλωση και πολιτισμένη λειτουργία, όπως αρμόζει σε μια “μπέμπα”. Όποιου το αίμα βράζει, υπάρχει φυσικά και η “καυτή” M135 xDrive, που σαγηνεύει με την αγριάδα της και την ταχύτητά της σε κάθε διαδρομή. Γαντζώνεται με ταλέντο στην άσφαλτο και διαγράφει με ακρίβεια τις τροχιές που της υποδεικνύεις.
Η νέα γενιά της Σειράς 1 διατίθεται και στην Ελλάδα. Η βασική έκδοση BMW 120 με τους 170 ίππους ξεκινά από τις 28.960 ευρώ. Το εξοπλιστικό πακέτο Premium ανεβάζει την τιμή στις 30.900 ευρώ, η M Design στις 30.900 ευρώ, η M Design Premium στις 31.900 ευρώ και Μ Sport Premium στις 32,900 ευρώ. Η diesel 120d με τους 163 ίππους ξεκινά από τις 35.960 ευρώ. Τέλος, η M135 xDrive με τους 300 ίππους, θα ξεκινά από τις 55.200 ευρώ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ