Με αυτό εννοούμε, πως ένα αυτοκίνητο που αντέχει και λειτουργεί εύρυθμα σε ένα εύκρατο κλίμα, πρέπει να μπορεί να λειτουργήσει στον ίδιο βιώσιμο βαθμό και σε κλίματα που είναι εχθρικά προς τον κινητήρα και λοιπά συστήματά του.
Για παράδειγμα, τα συμβατικά αυτοκίνητα είναι ευαίσθητα στα μεγάλα υψόμετρα, όπου το οξυγόνο είναι λιγότερο και το μοτέρ δεν «αναπνέει» όπως θα έπρεπε.
Ωστόσο, οι κατασκευαστές οφείλουν να έχουν δοκιμάσει εκτενώς τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε μεγάλα υψόμετρα, σε ερήμους όπου οι θερμοκρασίες είναι αδυσώπητες ή ακόμα και στην… Αρκτική.
Πριν μερικές δεκαετίες, ο μόνος τρόπος που γίνονταν αυτές οι δοκιμές ήταν στέλνοντας μηχανικούς και πρωτότυπα σε όλο τον κόσμο, ώστε τα επερχόμενα μοντέλα να δοκιμαστούν υπό όλες τις πιθανές και απίθανες συνθήκες.
Τη σήμερον ημέρα, αυτό δε γίνεται και οι εταιρείες γλιτώνουν χρόνο και χρήμα χάρη στις κλιματιζόμενες αεροσήραγγες, οι οποίες υπάρχουν εντός των εγκαταστάσεών τους.
Η Porsche είναι ο τελευταίος γνωστός κατασκευαστής που εγκαινίασε μία νέα, το 2022, στο κέντρο εξέλιξης Weissach. Μέσω αυτής, κάνει προσομοίωση καιρικών -και όχι μόνο- συνθηκών, είτε αυτές είναι παρόμοιες με της Αρκτικής, είτε με του Ντουμπάι. Και όλα αυτά, από το… γραφείο, με μηδενικό κόστος.
Οι κλιματικές συνθήκες κυμαίνονται από -30 βαθμούς έως 50 βαθμούς Κελσίου, με ταχύτητες ανέμου που φτάνουν έως τα 250 χλμ./ ώρα, συνεπώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να προσομοιώσουν ακόμα και τις χειρότερες δυνατές καιρικές συνθήκες, εξετάζοντας πόσο λειτουργικό ή μη ήταν το αυτοκίνητο ή τι προβλήματα προέκυψαν, για να διορθωθούν.
Μέσω της κλιματιζόμενης αεροσήραγγας, μπορεί να ρυθμιστεί ακόμα και το ποσοστό υγρασίας, από το 5% που θα βρει κανείς σε μία έρημο, έως το 95%.
Παρότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν στην «πλάτη» ολόκληρες δεκαετίες δοκιμών στην εξέλιξη μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα EV που οι προβλέψεις τα θέλουν να γίνονται κανόνας, αποτελούν μία εντελώς νέα πρόκληση.
Η Porsche, για παράδειγμα, με τη νέα της κλιματιζόμενη αεροσήραγγα ελέγχει πως συμπεριφέρεται η υψηλής τάσης μπαταρία του εκάστοτε αυτοκινήτου και κατά πόσο επηρεάζεται η ίδια ή κάποιο άλλο εξάρτημα από τις αδυσώπητες συνθήκες υπό τις οποίες το αυτοκίνητο υποβάλλεται.
Αλλά δεν είναι μόνο η ανθεκτικότητα που δοκιμάζεται, αλλά και η αντοχή του εσωτερικού του με τον κλιματισμό να είναι ενεργοποιημένος. Κάτι που το γνωρίζουμε πολύ καλά στην Ελλάδα.
Για την ακρίβεια, οι εταιρείες δοκιμάζουν κατά πόσο είναι αποδοτικό το σύστημα κλιματισμού, όταν π.χ. είναι ρυθμισμένο στους 22 βαθμούς Κελσίου, την ώρα που η εξωτερική θερμοκρασία αγγίζει τους -πολύ γνωστούς για εμάς- 40 βαθμούς Κελσίου.
Καταλήγουμε, λοιπόν, στο ότι παρόλο που οι κλιματιζόμενοι χώροι δοκιμών δεν είναι κάτι καινούργιο (η BMW έχει δικό της από το 2010), θα αποκτήσουν ακόμα πιο νευραλγικό ρόλο, λόγω της τεχνολογίας των EV που κινείται ταχύρρυθμα.
Διότι όσο αναπτύσσεται η τεχνολογία τους, τόσο θα πρέπει αυτές οι εγκαταστάσεις να ανανεώνονται και να αναβαθμίζονται.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ