«Η Mercedes ήταν η ζωή μου και αντέχω εκείνη τη στιγμή 100%». Στις 19 Σεπτεμβρίου, ο Bruno Sacco πέθανε στο Sindelfingen της Γερμανίας σε ηλικία 90 ετών. Ο θάνατός του γνωστοποιήθηκε αρκετές ημέρες αργότερα, σκορπίζοντας θλίψη πρωτίστως στη γερμανική εταιρεία, αλλά και στους παλαιότερους φίλους της αυτοκίνησης, που γνωρίζουν ποιος ήταν.
Οι νεότεροι, εύλογα, δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι, αλλά δοθείσης της ευκαιρίας, είναι χρήσιμο να ξέρουν ότι τα θαυματουργά χέρια του -γεννημένου στο Ούντινε- Ιταλού σχεδιαστή, όρισαν εν πολλοίς τη σύγχρονη ιστορία της Mercedes-Benz!
Στα γραφεία της οποίας, ο Sacco μπήκε το 1958 και ουσιαστικά (τυπικά συνταξιοδοτήθηκε το 1999) δεν βγήκε ποτέ! Έχοντας μια μικρή εμπειρία από την Carrozzeria Ghia, προσαρμόστηκε άμεσα στον γερμανικό τρόπο σκέψης, διατηρώντας όμως το ιταλικό ταπεραμέντο στο σχέδιο και από το 1975, ανέλαβε επικεφαλής του τμήματος.
Υιοθετώντας το δόγμα της… γυναίκας του Καίσαρα («Μια Mercedes, πρέπει να μοιάζει με Mercedes»), επέβλεπε από τα βασικά μοντέλα της γκάμας, μέχρι τα λεωφορεία και τα φορτηγά. Στα 41 χρόνια της επίσημης παρουσίας του στην μεγάλη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία του πιστώνονται μεταξ΄’υ άλλων η G-Class, η S-Class, η M-Class, οι CL, SL και SLK, αλλά και icons, όπως η θρυλική 190 και παλαιότερα -την εποχή που δεν ήταν στην κορυφή της ιεραρχίας- η «Παγόδα».
Ας δούμε, συνοπτικά, μερικές μόνο από τις δημιουργίες του Bruno Sacco
Rotary concept C111, 1970
Η Mercedes κατασκεύασε μια σειρά από πρωτότυπα C111, ξεκινώντας το 1969, για να δοκιμάσει διάφορες καινοτόμες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων του περιστροφικού κινητήρα Wankel. Αυτό ήταν μακράν το ομορφότερο…
W123 Wagon, 1977
Για πολλούς ανθρώπους στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης, θα ήταν δύσκολο να φανταστούν τον κόσμο της αυτοκίνησης χωρίς station wagons, με το σήμα της Mercedes. Υπό αυτή την έννοια, η W123 Estate, προκάτοχος της μετέπειτα E-Class και πρώτος εκπρόσωπος των στέισον στη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι μια ξεχωριστή δημιουργία του Sacco.
190 (W201) 1982
Ο Ιταλός αρχισχεδιαστής απάντησε, χωρίς περιστροφές, κάποτε αν ξεχωρίζει κάποια από τις δημιουργίες του. Ναι, η 190, το αντίπαλο δέος της BMW Ε30, είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της δεκαετίας του ’80.
SL (R129) 1989
Η SL του 1989 ήρθε με έναν ιδιαίτερα τολμηρό σχεδιασμό, να αντικαταστήσει την προκάτοχό της που είχε παρουσιαστεί το πολύ μακρινό 1971. Η όλή της παρουσία δικαίωσε απόλυτα τον Sacco.
M-Class (W163) 1997
Φαίνεται ότι έχουμε ξεχάσει πόσο μεγάλη υπόθεση ήταν η αρχική M–Class, τόσο για τη Mercedes όσο και για τα πολυτελή SUV. Το πρώτο αμερικανικής κατασκευής όχημα της εταιρείας, έφτασε πολύ μετά το Range Rover, αλλά πριν από την BMW X5 και την Porsche Cayenne.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ