Πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (IIHS) στις ΗΠΑ, αποκαλύπτει ότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) είναι πιο πιθανό να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που αποσπούν την προσοχή τους, όπως η περιποίηση, το φαγητό ή η χρήση του τηλεφώνου τους.
Η μελέτη, η οποία παρατήρησε 29 οδηγούς επί σειρά ετών, διαπίστωσε αύξηση κατά 30% της διάθεσής τους να κάνουν άλλα πράγματα, όταν ενεργοποιούνταν βοηθήματα οδήγησης όπως ο αυτόματος πιλότος της Tesla και το Pilot Assist της Volvo.
Η έρευνα υποδηλώνει ότι καθώς οι οδηγοί εξοικειώνονται με αυτά τα συστήματα, μαθαίνουν επίσης να παρακάμπτουν τις προειδοποιήσεις ασφαλείας αλληλεπιδρώντας ελάχιστα με το τιμόνι για να αποτρέψουν τις προειδοποιήσεις.
Αυτή η συμπεριφορά εγείρει ανησυχίες σχετικά με την κατάχρηση των μερικώς αυτοματοποιημένων συστημάτων και την ψευδή αίσθηση ασφάλειας που παρέχουν.
Ο πρόεδρος του IIHS, David Harkey, τόνισε ότι ενώ τα συστήματα αυτά μπορεί να κάνουν τις μεγάλες διαδρομές να φαίνονται ευκολότερες, δεν βελτιώνουν απαραίτητα την ασφάλεια και μπορεί, στην πραγματικότητα, να εισάγουν νέους κινδύνους.
Ζήτησε ισχυρότερες διασφαλίσεις, όπως ενισχυμένες προειδοποιήσεις και συνέπειες, ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι οδηγοί παραμένουν συγκεντρωμένοι στο δρόμο.
Προηγούμενες αξιολογήσεις από το IIHS των συστημάτων παρακολούθησης διαφόρων αυτοκινητοβιομηχανιών αποκάλυψαν την έλλειψη επαρκών δικλείδων ασφαλείας.
Από τα 14 συστήματα, μόνο το Lexus έλαβε βαθμολογία «αποδεκτή», ενώ τα περισσότερα έλαβαν κακή βαθμολογία.
Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για καλύτερα σχεδιασμένα μέτρα ασφαλείας στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού για την πρόληψη ατυχημάτων.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ