Όπως είναι γνωστό, η Volvo πρωτοστάτησε στην ηλεκτροκίνηση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γηραιάς Ηπείρου. Ο αρχικός στόχος της να γίνει κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών νέων μοντέλων πριν το 2030 τελικά παρατάθηκε για αργότερα, ενός της επόμενης δεκαετίας.
Ωστόσο, τα στελέχη της σουηδικής εταιρείας δεν αλλάζουν τα σχέδια τους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg τόσο αυτοί όσο και ομόλογοί τους από 50 εταιρείες, συνολικά, πιέζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να διατηρήσει το αρχικό ψήφισμά της για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια αυτοκίνητα από το 2035 και έπειτα.
Θυμίζουμε ότι η Ε.Ε. θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αναθεωρήσει την απόφασή της και να επιτρέπει τη συνέχιση παραγωγής και διάθεσης καινούργιων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα και έπειτα από αυτή τη χρονιά, εφόσον αυτός θα λειτουργεί με συνθετικό καύσιμο (e-fuel) ή βιοκαύσιμο.
Στο Bloomberg, αναφέρεται ότι ο Τζιμ Ρόουαν, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo, δήλωσε σχετικά: «Ο εξηλεκτρισμός είναι η μόνη μεγάλη δράση που μπορεί να κάνει ο βιομηχανικώς κλάδος μας για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα. Το ορόσημο του 2035 είναι κρίσιμο για να μπορέσουν να ευθυγραμμιστούν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη σε αυτόν τον σκοπό και για να εξασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης».
Βάσει όσων έγιναν γνωστά, εκτός από αυτοκινητοβιομηχανίες στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και εταιρείες όπως η IKEA ή η Uber.
Ωστόσο, την άποψη αυτή δεν συμμερίζονται τα στελέχη των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων της Ευρώπης, όπως ο Όμιλος Volkswagen, ο Όμιλος Stellantis και ο Όμιλος BMW, τα οποία δεν συνυπέγραψαν τη δήλωση προς την Ε.Ε.
Άλλωστε, με τη στάση τους, τρόπον τινά ώθησαν τα πράγματα να αλλάξουν την απόφασή τους στην Κομισιόν και να παρατείνουν την ύπαρξη των θερμικών κινητήρων.
Κατά την άποψή τους, εάν η Ευρώπη στραφεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση θα έχει μεγάλο πρόβλημα καθώς δεν θα μπορέσει να αντέξει στον ανταγωνισμό των Κινέζων.
Επίσης, κάποιες κυβερνήσεις, όπως αυτή της Ιταλίας, έχουν εκφράσει ξεκάθαρα την αντίθεσή τους στην απόφαση να καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης προς όφελος της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, η Τζόρτζια Μελόνι, η Πρωθυπουργός της χώρας, δήλωσε ότι η πολιτική αυτή είναι ενδεικτική της «αυτοκαταστροφικής προσέγγισης» της Ε.Ε.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ