Κρατήστε το τελευταίο και μπαίνω κατευθείαν στο ψητό. Άλλωστε, για αυτό επιλέξαμε η έκδοση της δοκιμής μας να είναι αυτή με τον βασικό κινητήρα των 140 ίππων και με την τιμή της να ξεκινά από τις 29.990 ευρώ.
Βλέπετε, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα έχουμε φτάσει στο σημείο να χρειάζεται κανείς πάνω από ένα εικοσάρικο για να αποκτήσει ένα supermini και αρκετά παραπάνω για ένα μικρό SUV. Και κάπως έτσι οι τιμές της τελευταίας έκδοσης του best seller της Nissan κυμαίνονται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα.
Το ανανεωμένο Qashqai το οδηγήσαμε και στην Πορτογαλία για αυτό δεν θα σας κουράσω με πολλές λεπτομέρειες. Άλλωστε, τις διαφοροποιήσεις/ αναβαθμίσεις τις βλέπετε και εσείς στην οθόνη σας με τη νέα, άνευ χρωμίου, φαρδιά-πλατιά μάσκα με το πρισματικό ανάγλυφο να εκσυγχρονίζει το όλο σύνολο. Αλλά και τους νέους πιο σλιμ προβολείς να δίνουν μια νέα δυναμική στο ιαπωνικό SUV.
Σημειώστε πως δεν υπάρχει καμία αλλαγή στις διαστάσεις του αμαξώματος. Υπάρχουν όμως και άλλες σημειακές αλλαγές, ενώ πίσω τα φώτα έχουν ένα πιο καθαρό αποτύπωμα με τα LED να δημιουργούν ένα νέο φωτεινό, τρισδιάστατο ίχνος. Ταυτόχρονα, έχουν επανασχεδιαστεί οι προφυλακτήρες με τον πίσω να έχει και ένα νέο διαχύτη.
Βέβαια, αρκετές λεπτομέρειες που τονίζονται ελαφρώς από έκδοση σε έκδοση εξοπλισμού (π.χ. η σχεδίαση των ζαντών ή η N-Design με τις χρωματικές πινελιές).
Και πάμε προς τα μέσα.
Η γενικότερη εικόνα είναι γνώριμη, άλλωστε μην ξεχνάτε πως δεν μιλάμε για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο αλλά για ένα φρεσκαρισμένο με διάφορες τεχνολογικές αναβαθμίσεις.
Όσον αφορά στις δύο οθόνες, ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών έχει αποκτήσει διαφορετικό φωτισμό από οδηγικό προφίλ σε προφίλ, το οποίο αλλάζει από τον διακόπτη D-Mode που βρίσκεται στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων.
Καινούργια είναι η κεντρική οθόνη αφής των επίσης 12,3 ιντσών που μας παραπέμπει στο πρότυπο του X-Trail αλλά και του ανανεωμένου Juke, όπου στη βάση της υπάρχει μία νέα σειρά από φυσικούς διακόπτες και στο αριστερό της πλαίσιο από απτικούς για άμεση πρόσβαση στο μενού.
Στο τεχνολογικό update περιλαμβάνεται και το πλουσιότερο πακέτο ADAS με αυξημένο αριθμό καμερών και ραντάρ (π.χ. όπως το Around View Monitor που προσφέρει και 3D πανοραμική θέα) που υποβοηθούν και φροντίζουν για την ασφάλεια όσων ταξιδεύουν με ένα Qashqai.
Επίσης, υπάρχει ένα πιο αποτελεσματικό και πιο έξυπνο σύστημα υποβοήθησης που καλύπτει το οπτικό πεδίο του οδηγού και τον προειδοποιεί π.χ. για πεζούς ή παράπλευρα οχήματα που δεν έχουν πέσει στην υπόληψή του.
Ενδιαφέρον έχει και το νέο «invisible hood view» που δίνει στον οδηγό μία εικόνα για την θέση των εμπρός τροχών (από μία γωνία σα να τους κοιτά από πίσω) για την κίνηση σε στενά σημεία με περιορισμένη ορατότητα. Ευτυχώς, η υποχρεωτική από την ΕΕ ειδοποίηση για υπέρβαση ορίου ταχύτητας απενεργοποιείται εύκολα πιέζοντας το διακόπτη «OK».
Από την άλλη, το σύστημα infotainment και το όλο πακέτο συνδεσιμότητας έχει εμπλουτιστεί περαιτέρω με εφαρμογές και χάρτες της Google δημιουργώντας ένα περιβάλλον αντίστοιχο ενός smartphone.
Αρκεί να πείτε «Hey Google» για να ξυπνήσει ο ψηφιακός βοηθός που παρεμπιπτόντως ανταποκρίνεται πολύ καλά. Εννοείται ότι όποιος θέλει μπορεί να συνδέεται και ασύρματα μέσω του Android Auto ή του CarPlay.
Κατά τα υπόλοιπα η ποιότητα των υλικών έχει αναβαθμιστεί με βελτιωμένο φινίρισμα και στις πιο πλούσιες εκδόσεις με επενδύσεις αλκαντάρα σε διάφορα σημεία του ταμπλό και του εσωτερικού που ενισχύουν την αίσθηση της πολυτέλειας.
Προσωπικά θεωρώ σοφή την απόφαση να διατηρηθούν οι μεγάλοι περιστροφικοί διακόπτες για τον κλιματισμό. Επίσης, σε αυτές υπάρχουν και πολλά άλλα καλά, όπως ο κρυφός, φωτισμός της καμπίνας.
Το κλισέ το γνωρίζετε. Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει.
Έτσι, το ανανεωμένο Qashqai δεν έχει καμία αλλαγή στα μηχανικά του μέρη. Και όπως είπαμε εσκεμμένα επιλέξαμε να δοκιμάσουμε την πιο συμφέρουσα και πιο οικονομική έκδοση (σ.σ. η έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας είναι η N-Connecta των 32.190 ευρώ ή 31.190 με την έκπτωση).
Αυτή με τον 1.300άρη ήπια υβριδικό (στα 12V) κινητήρα που προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις στο ταξίδι (για αυτό υπάρχει και το Sport πρόγραμμα) με τη φαμίλια και τις αποσκευές της. Σύμφωνοι, λίγο μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ θα ήταν ευπρόσδεκτο, αλλά τηρουμένων των αναλογιών μια χαρά είναι και τα 504 λίτρα.
Ταυτόχρονα, το τετρακύλινδρο μοτέρ είναι και οικονομικό καταναλώνοντας κατά μέσο όρο από 7,5 έως 8,5 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ αν ήθελα κάτι θα ήταν λίγο περισσότερη σπιρτάδα στις χαμηλότερες σ.α.λ.
Τα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης που προσφέρει η «τζελάτη» ανάρτηση (με ημιάκαμπτο, παρακαλώ, πίσω άξονα) εξακολουθούν να αποτελούν ένα από τα ισχυρά ατού του ιαπωνικού SUV που σε ταξιδεύει ήσυχα χάρη στην εξίσου κορυφαία ποιότητα κύλισης.
Στις στροφές η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που περιορίζει τις κλίσεις ώστε το Qashqai να στρίβει με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Ταυτόχρονα, ο 6άρης επιλογέας είναι σβέλτος (έχει διατηρήσει αυτό το χαρακτηριστικό «κούμπωμα» της Nissan), το τιμόνι έχει ικανοποιητική πληροφόρηση και αίσθηση, ενώ τα φρένα δεν ξενίζουν στο πάτημα τους με το ABS να μην είναι τόσο ευαίσθητο όσο σε άλλα μοντέλα, με σωστή λειτουργία ακόμη και στην καυτή άσφαλτο.
Γενικότερα, το Qashqai είναι ένα από τα SUV που κάθε μέρα που ξυπνάς χαίρεσαι να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του. Όχι επειδή έχει κάποιο μυστικό όπλο, αλλά επειδή είναι ένα αυτοκίνητο που σου κάνει τη ζωή εύκολη (ειδικότερα με το ενσωματωμένο Google), που κάνει τους κακότεχνους δρόμους να μοιάζουν με παρκέ, που χωρά ότι μπορεί να χρειάζεται μία οικογένεια…
Και όλα αυτά με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Άλλωστε, για αυτό το Qashqai έχει βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων. Γιατί όχι και στην ανανεωμένη εκδοχή του.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Nissan Qashqai 1.3 DiG-T HYBRID 140 PS
Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 140 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 240 Nm/1.650-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό, έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής : 6,3 l/100 km / 8,0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 142 gr/km
Βάρος: 1.405 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.848/1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.665 mm
Χώρος αποσκευών: 504|
Τιμή: από 29.990 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ