Μια πρόσφατη μελέτη της J.D. Power αποκαλύπτει ότι οι περισσότεροι οδηγοί βρίσκουν τις οθόνες επιβατών στα νέα αυτοκίνητα «περιττές» και δύσχρηστες.
Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται προς τις οθόνες αφής, ορισμένοι κατασκευαστές καταργούν εντελώς τα φυσικά κουμπιά, ενώ άλλοι υιοθετούν μεγαλύτερες, πιο ολοκληρωμένες οθόνες.
Πολλά νέα μοντέλα έχουν οθόνες που πιάνουν όλο το ταμπλό, επιτρέποντας στους επιβάτες να απολαμβάνουν εφαρμογές ψυχαγωγίας, παιχνίδια και πολλά άλλα.
Ωστόσο, η μελέτη δείχνει ότι οι οδηγοί δεν βλέπουν μεγάλη αξία σε αυτές τις πρόσθετες οθόνες.
Ο κύριος λόγος είναι απλός: οι περισσότεροι οδηγοί ταξιδεύουν μόνοι τους, χωρίς να υπάρχει κάποιος στη θέση του συνοδηγού για να χρησιμοποιήσει την οθόνη.
Αυτή η πραγματικότητα, η οποία συμβάλλει επίσης στην κυκλοφοριακή συμφόρηση και τη ρύπανση, εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη χρησιμότητα αυτής της τεχνολογίας.
Μόνο το 10% των οχημάτων που οδηγούνται καθημερινά έχουν συνοδηγό στο μπροστινό κάθισμα.
Ακόμη και όταν συνοδεύεται από επιβάτη, οι οδηγοί και οι dealers αναφέρουν ότι οι πρόσθετες οθόνες είναι δύσκολο να χρησιμοποιηθούν, περιπλέκοντας τη διαδικασία παράδοσης του οχήματος, καθώς οι πελάτες χρειάζονται καθοδήγηση για τον χειρισμό της νέας τεχνολογίας.
Παρά τον ενθουσιασμό των αυτοκινητοβιομηχανιών, η υιοθέτηση των οθονών για τον συνοδηγό παραμένει περιορισμένη.
Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης τα ανάμεικτα συναισθήματα των οδηγών απέναντι στις λειτουργίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και στα χειριστήρια χειρονομιών, με πάνω από το 20% να θεωρεί ότι η λειτουργία με χειρονομίες δεν είναι αποτελεσματική.
Αντίθετα, οι οδηγοί βλέπουν με θετικό μάτι μια μεγάλη οθόνη στο ταμπλό, ιδιαίτερα με την αυξανόμενη δημοτικότητα του Android Auto και του CarPlay.
Καθώς αυτά τα συστήματα γίνονται πιο διαδεδομένα, με το Android Auto να είναι διαθέσιμο σε πάνω από 200 εκατομμύρια οχήματα, τόσο η Apple όσο και η Google πρόκειται να κυκλοφορήσουν αναβαθμισμένες εκδόσεις, εδραιώνοντας περαιτέρω τη σημασία τους στα σύγχρονα οχήματα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ