Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες να κλαπούν σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα, ακόμη και όταν οι κλοπές αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί σε όλο τον κόσμο (για παράδειγμα σε όλες τις ΗΠΑ, πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα να έχουν κλαπεί το 2023).

Υπάρχουν διάφοροι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι κλέφτες τείνουν να αποφεύγουν τα EV.

Συστήματα παρακολούθησης: Πολλά ηλεκτρικά, ιδίως αυτά που κατασκευάζονται από την Tesla, είναι εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά επιτήρησης, όπως το Sentry Mode, το οποίο χρησιμοποιεί εξωτερικές κάμερες για να καταγράφει τη δραστηριότητα γύρω από το όχημα. Αυτό το σύστημα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να λειτουργεί ως κινητή κάμερα ασφαλείας, διευκολύνοντας τους ιδιοκτήτες να συλλέξουν στοιχεία για τυχόν απόπειρα κλοπής. Οι κλέφτες, γνωρίζοντας τους κινδύνους που εγκυμονεί η καταγραφή, αποφεύγουν γενικά να στοχεύουν αυτά τα οχήματα.

Προηγμένο λογισμικό ασφαλείας: Τα ηλεκτρικά κατασκευάζονται με πολύπλοκα συστήματα λογισμικού που καθιστούν δύσκολη την παραβίαση τους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla συνεργάζονται ενεργά με εμπειρογνώμονες κυβερνοασφάλειας για τον εντοπισμό και τη διόρθωση των ευπαθειών στα συστήματά τους. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και οι εξειδικευμένοι κλέφτες δυσκολεύονται να παραβιάσουν αυτά τα οχήματα. Δεδομένου ότι η κλοπή ενός EV απαιτεί συχνά μεγαλύτερη προσπάθεια και τεχνογνωσία από ό,τι τα παραδοσιακά αυτοκίνητα, οι εγκληματίες συνήθως τα προσπερνούν για ευκολότερους στόχους.

Παρακολούθηση GPS σε πραγματικό χρόνο: Σχεδόν όλα τα EV είναι εξοπλισμένα με εντοπισμό GPS σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες ή τους κατασκευαστές να παρακολουθούν τη θέση του αυτοκινήτου ανά πάσα στιγμή. Σε περίπτωση κλοπής, το αυτοκίνητο μπορεί εύκολα να εντοπιστεί και να ανακτηθεί. Ενώ οι κλέφτες μπορούν να προσπαθήσουν να απενεργοποιήσουν το σύστημα GPS, αυτό απαιτεί σημαντική τεχνική τεχνογνωσία, και ακόμη και τότε, οι κατασκευαστές μπορούν να λάβουν μέτρα όπως η εξ αποστάσεως απενεργοποίηση του αυτοκινήτου ή ο αποκλεισμός της πρόσβασης σε σταθμούς φόρτισης.

Περιορισμένη ζήτηση σε ορισμένες αγορές: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο ελκυστικά για μεταπώληση σε ορισμένες περιοχές, ιδίως σε εκείνες που δεν διαθέτουν υποδομές φόρτισης. Πολλά κλεμμένα αυτοκίνητα αποστέλλονται στο εξωτερικό σε χώρες όπου τα βενζινοκίνητα οχήματα έχουν μεγαλύτερη ζήτηση. Δεδομένου ότι υπάρχουν λίγοι σταθμοί φόρτισης σε αυτές τις αγορές, οι αγοραστές ενδιαφέρονται λιγότερο για τα κλεμμένα EV, γεγονός που με τη σειρά του τα καθιστά λιγότερο ελκυστικά για τους κλέφτες.

Χαμηλή αγορά για ανταλλακτικά EV: Σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, τα ανταλλακτικά EV είναι πιο δύσκολο να μεταπωληθούν. Πολλά εξαρτήματα ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρακολουθούνται από τους κατασκευαστές και η αγορά τους εξακολουθεί να είναι σχετικά μικρή. Τα περισσότερα EV, όπως τα μοντέλα Tesla, βρίσκονται ακόμη υπό εγγύηση, οπότε οι ιδιοκτήτες σπάνια χρειάζεται να αγοράζουν μεταχειρισμένα ανταλλακτικά. Η περιορισμένη ζήτηση για μεταχειρισμένα εξαρτήματα EV αποθαρρύνει περαιτέρω την κλοπή.

Συνολικά, ο συνδυασμός των ισχυρών συστημάτων επιτήρησης, του λογισμικού υψηλής τεχνολογίας, της παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο και του χαμηλού δυναμικού μεταπώλησης καθιστά τα ηλεκτρικά έναν πολύ λιγότερο δελεαστικό στόχο για τους κλέφτες αυτοκινήτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ