Η κατάργηση του Renault Twizy το καλοκαίρι του 2023 σηματοδότησε το τέλος της 12ετούς πορείας του, αφήνοντας ένα μικρό κενό.
Ωστόσο, ο γαλλικός όμιλος είχε ήδη δρομολογήσει τον αντικαταστάτη του μέσω της Mobilize, η οποία τώρα αποκάλυψε επίσημα το Duo. Φυσικά, ο άμεσος ανταγωνισμός του είναι τα Citroen Ami και το Microlino.
Το αμιγώς ηλεκτρικό microcar αναμένεται να πραγματοποιήσει το επίσημο ντεμπούτο του στο Παρίσι (14-20 Οκτωβρίου). Προσδιορίζεται ως «τετράκυκλο», αλλά έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει τις βασικές ανέσεις ενός κανονικού αυτοκινήτου.
Ενδεικτικό αυτού το γεγονός ότι έρχεται με συνδεσιμότητα Bluetooth και θύρα USB-C, κλιματισμό, θερμαινόμενο κάθισμα και αερόσακο.
Η Mobilize θα το διαθέσει σε δύο εκδόσεις, με τις ονομασίες L6e και L7e. Το πρώτο που θα μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα Β1, έχει περιορισμό ταχύτητας στα 45 χλμ./ ώρα, ενώ στην ισχυρότερη εκδοχή του θα φτάνει τα 80 χλμ./ ώρα.
Η ισχύς προέρχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 48V, το ίδιο που χρησιμοποιείται στο ήπια υβριδικό Renault Austral. Το Group δε γνωστοποίησε με ακρίβεια την ιπποδύναμη, ωστόσο ισχυρίζεται ότι οι επιταχύνσεις θα είναι ακαριαίες, ως οφείλει ένα EV.
Το μοτέρ τροφοδοτείται από μία μπαταρία νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC) με ενεργειακή χωρητικότητα 10,3 kWh, εξασφαλίζοντας περίπου 160 χιλιόμετρα αυτονομίας, βάσει τυποποιημένου κύκλου μετρήσεων τετράκυκλων WMTC.
Σύμφωνα με το Renault Group, η πραγματική αυτονομία υπό τις δύσκολες συνθήκες του χειμώνα θα κυμαίνεται στα 100 χιλιόμετρα.
Αναφορικά με τη φόρτιση, ο όμιλος ενημερώνει ότι η πλήρωση 20-80% θα γίνεται 3 ώρες και 50 λεπτά σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), ενώ η αντίστοιχη διαδικασία χρειάζεται 25 λεπτά λιγότερο σε ταχυφορτιστή (DC). Τα νούμερα υποδεικνύουν ότι το Duo δέχεται έως 3 kW ισχύ φόρτισης.
Ως προς τις διαστάσεις, έχει μήκος μόλις 2,43 μέτρα και πλάτος 1,30 μέτρα. Είναι διθέσιο και το εσωτερικό του θυμίζει έντονα τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Twizy. Ο κύκλος στροφής του είναι στα 6,80 μέτρα.
Τα υλικά είναι από 40% ανακυκλωμένα υλικά, ενώ η εταιρεία αναφέρει πως το 95% του αυτοκινήτου θα είναι ανακυκλώσιμο στο τέλος της «ζωής» του.
Η παραγωγή του θα λαμβάνει χώρα δίπλα στα Dacia Sandero και Jogger, στο εργοστάσιο του Tangier, στο Μαρόκο.
Ενδιαφέρον είναι, επίσης, το γεγονός ότι δε θα διαθέτει κλειδί, αλλά θα ανοίγει και θα κλειδώνει μέσω… εφαρμογής κινητού, την MyDuo, η οποία διατίθεται τόσο σε Apple, όσο και σε Android smartphone.
Στη Γαλλία, θα ξεκινάει από τις 9.990 ευρώ, με την έκδοση L7 να βρίσκεται στις 11.600 ευρώ, ενώ στην έκδοση εξοπλισμού Evο που κοστίζει 900 ευρώ παραπάνω, το Duo έρχεται με συνδεσιμότητα Bluetooth, θερμαινόμενο κάθισμα και πορτοκαλί λεπτομέρειες.
Αναφορικά με τη διαμόρφωση βαν του μοντέλου, ονόματι Bento, εκεί το δεύτερο κάθισμα αντικαθίσταται, για να γίνει αποθηκευτικός χώρος.
Η μέγιστη τιμή φόρτωσης ανέρχεται στα 649 λίτρα. Το Bento θα διατεθεί μόνο στην έκδοση L7 και η αυτονομία του θα είναι ελαφρώς μικρότερη στα 150 χιλιόμετρα, ενώ η τιμή του στη Γαλλία θα ξεκινάει από τις 10.900 ευρώ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ