Αν κάτι χαρακτηρίζει την αυτοκίνηση σε σχέση με άλλες βιομηχανικές δραστηριότητες -τουλάχιστον μέχρι μπλέξουμε με τις πρίζες και τις μπαταρίες- ήταν η ικανότητά της να φτιάχνει όμορφες ιστορίες. Και σε κάποιες περιπτώσεις, τις ίδιες τις ιστορίες της ζωής μας. Μία τέτοια περίπτωση ξεκίνησε πριν 50 ολόκληρα χρόνια και έφθασε στις μέρες μας ακμαία και δυνατή, έχοντας αφήσει πίσω της την σφραγίδα της σε εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές.
Το Golf πήρε την αυτοκινητοβιομηχανία από το χέρι και την οδήγησε στην ενηλικίωσή της. Και μαζί στην εξερεύνηση νέων δρόμων, ιδίως με την τόσο μυθιστορηματική σύλληψη και ολοκλήρωση του πρώτου GTI το μακρινό 1975.
Τίποτα πια δεν θα ήταν το ίδιο. Η γρήγορη οδήγηση δεν ήταν πια προνόμιο μόνο των λίγων. Ήταν πλέον και μια δυνατότητα για τους πολλούς. Στα χρόνια που ακολούθησαν το GTI συνόδεψε από κοντά τις ζωές όλων μας, μεγάλωσε, ωρίμασε, πήρε τα κιλάκια του, πήρε μηχανολογική γράμμωση και “όγκο”, έδωσε το όνομά του σε μία ολόκληρη κατηγορία, σε μία ολόκληρη αυτοκινητική αφήγηση.
Ενδιάμεσα απέκτησε και κάποιες πιο σπέσιαλ εκδόσεις. Εκείνο το πρώτο R32 του 2002 με τον ιδιότροπο V6 κινητήρα, το πρώτο παγκοσμίως κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, την τετρακίνηση και τις ασύλληπτες επιδόσεις για εκείνη την εποχή.
Και αργότερα, στην έβδομη γενιά του, την έκδοση Clubsport, μία πιο πισταδόρικη εκδοχή, ελαφρύτερη και πιο οδηγοκεντρική, που έδειξε σε όλους -κυρίως τους Γιαπωνέζους- ότι ακόμα και το ρεκόρ στο Nurburgring είναι υπόθεση ενός Golf όταν και όποτε το αποφασίσουν οι Γερμανοί.
Οκτώβριος του 2024 πια, και κάνοντας το briefing πριν μπούμε στην πίστα του Lausitsring (εκεί που λυσσάνε τα DTM και όχι μόνο), και η ιστορία αυτών των ιδιαίτερων Golf περνά στο επόμενο κεφάλαιό της. Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει αν πρόκειται για την τελευταία φορά με την κλασική συνταγή. Όμως αυτό δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία. Τα αυτοκίνητα με αναμμένες τις μηχανές και τις μπούκες από τις Akrapovic μας περιμένουν για έναν -ας ελπίσουμε όχι τελευταίο- χορό. Ας τον απολαύσουμε.
Το νέο Volskwagen Golf R
Η νέα γενιά του Golf R παρουσιάζει σημαντικές αναβαθμίσεις τόσο σε ότι έχει να κάνει με την τεχνολογία όσο και στην εμφάνιση. Ενώ παράλληλα παίρνει και όλες τις ψηφιακές και multimedia αναβαθμίσεις της υπόλοιπης γκάμας.
Το νέο Golf R ξεχωρίζει αμέσως από την αναβαθμισμένη μπροστινή του σχεδίαση, με νέους προβολείς LED και ένα φωτιζόμενο σήμα της Volkswagen, για πρώτη φορά για τη μάρκα.
Ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας περιλαμβάνει αεροκουρτίνες για βελτιωμένη αεροδυναμική, ενώ το πίσω μέρος συμπληρώνεται από νέα σύνολα πίσω φώτων LED.
Το αυτοκίνητο εισάγει επίσης προαιρετικές σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών Warmenau, οι οποίες πήραν το όνομά τους από την έδρα της Volkswagen R στο Warmenau της Γερμανίας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρα από την αισθητική τους ζυγίζουν μόλις οκτώ κιλά ανά ζάντα, είναι δηλαδή 20% ελαφρύτερες από τις παραδοσιακές ζάντες αλουμινίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς λόγω χαμηλότερης μη αναρτώμενης μάζας.
Το εσωτερικό διατηρεί τη γνώριμη user friendly φιλοσοφία του Golf, με premium σπορ καθίσματα, ένα δερμάτινο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με κουμπί R για τα προφίλ οδήγησης και μια σειρά από φινιρίσματα υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων με carbon look και επιλογών φωτισμού περιβάλλοντος.
Τα νέα μοντέλα Golf R διαθέτουν το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment με τη νέα μεγάλη οθόνη με την υψηλή ανάλυση και τη βελτιωμένη δομή μενού.
Το Digital Cockpit Pro των 10,2 ιντσών, ειδικά στα μοντέλα που εξοπλίζονται με το πακέτο Performance, περιλαμβάνει τώρα ένα νέο G-μετρο και ένα χρονόμετρο γύρου GPS, για όσους έχουν… πονηρούς σκοπούς.
Η «είδηση» για τους φίλους του πιο γρήγορου Golf είναι η αποκλειστική έκδοση Golf R Black Edition, η οποία διαθέτει μια κομψή, ολόμαυρη σχεδίαση με διακριτικά χαρακτηριστικά, όπως μαύρες ζάντες 19 ιντσών Estoril, σκουρόχρωμα σήματα και λογότυπα R.
Αυτή η έκδοση περιλαμβάνει επίσης στάνταρ σκουρόχρωμους προβολείς IQ.LIGHT LED matrix και το πακέτο Performance, το οποίο προσθέτει δύο εξειδικευμένες λειτουργίες οδήγησης: Drift και Special.
Η λειτουργία Special είναι ειδικά ρυθμισμένη για το Nurburgring, για όσους τυχερούς μπορούν να απολαύσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο εκεί που πραγματικά μπορεί να δείξει τις δυνατότητές του.
Το Golf R κινείται από την πιο εξελιγμένη εκδοχή του κινητήρα EA888 LK3 evo4 της Volkswagen, έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,0 λίτρων με άμεσο ψεκασμό.
Αυτός ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 333 ίππων μεταξύ 5.600 και 6.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 420 Nm από τις 2.100 έως τις 5.500 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας μηδενική υστέρηση τούρμπο και γρήγορη απόδοση ισχύος σε κάθε οδηγικό σενάριο.
Σε συνδυασμό με ένα επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) και το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION με R-Performance torque vectoring, η διάταξη του συστήματος κίνησης προσφέρει πέντε προφίλ οδήγησης: Comfort, Sport, Race, Individual και τη νέα λειτουργία Eco. Το πακέτο Performance προσθέτει επιπλέον τις λειτουργίες Drift και Special για οδήγηση εστιασμένη στην πίστα.
Το ανανεωμένο προφίλ Race, παρεμβαίνει στην λειτουργία της τουρμπίνας, που την κρατά διαρκώς σε “φορτίο” και έτσι η απόκριση του γκαζιού είναι πιο άμεση, κάτι που σε αυτό το πρόγραμμα ισχύει τόσο για το κιβώτιο όσο και για το σύστημα διεύθυνσης.
Η λειτουργία Special είναι ειδικά σχεδιασμένη για τις μοναδικές προκλήσεις του Nürburgring, προσφέροντας μια πιο ελεύθερη ρύθμιση του ESP για περισσότερο παιχνίδι με το πίσω μέρος, ενώ η λειτουργία Drift επιτρέπει ελεγχόμενο drifting όταν και όπου οι συνθήκες και τα «χέρια» του καθενός το επιτρέπουν.
Ένα από τα κορυφαία χαρακτηριστικά του νέου Golf R είναι η ακουστική εμπειρία, με την εξάτμιση να παράγει έναν ακόμα πιο «αγωνιστικό» ήχο, κάτι που ενισχύεται ακόμα με τεχνητά μέσα στην καμπίνα και από τα ηχεία.
Για όσους αυτό δεν είναι αρκετό, διατίθεται επίσης ένα βελτιστοποιημένο σύστημα εξάτμισης τιτανίου R-Performance από την Akrapovic, το οποίο εκτοξεύει ακόμα περισσότερο την «μουσική πανδαισία» από το δίλιτρο μοτέρ.
Μάλιστα η VW δείχνει και αυτή να αφήνει για λίγο πίσω την σοβαροφάνειά της, καθώς υπάρχει μια έξτρα λειτουργία. Εάν ο οδηγός κρατήσει πατημένο το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα για τουλάχιστον 1,5 δευτερόλεπτο πριν πατήσει το φρένο, ο κινητήρας ανεβάζει για λίγο τις στροφές του στις 2.500 σ.α.λ., με το ηχητικό εφέ από την εξάτμιση να είναι εντυπωσιακό..
Σε όλο αυτό το πακέτο έρχεται να προστεθεί αυτό που πάντα χαρακτήριζε το κορυφαίο Golf, η τετρακίνηση. Στην περίπτωση αυτή η 4MOTION συνδυάζεται με το σύστημα R-Performance torque vectoring, μία προσομείωση ενός μπλοκέ διαφορικού, η οποία στην πράξη αποδεικνύεται κάτι από παραπάνω αποτελεσματική στο να μειώσει την υποστροφή στις κλειστές στροφές.
Το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με την βασική έκδοση. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα φρένων εφοδιάζεται με δίσκους 18 ιντσών και πιο ανθεκτικά υλικά τριβής.
Παράλληλα υπάρχει το σύστημα DCC3 το οποίο χάρη στα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, προσαρμόζεται διαρκώς στις συνθήκες του δρόμου και τις οδηγικές διαθέσεις του οδηγού, ενώ το ESC έχει δύο στάδια λειτουργίας, έτσι ώστε να επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέξουν το πόσο συμμετοχικό θα είναι το πίσω μέρος στην γρήγορη οδήγηση.
Golf GTI Clubsport
Το Volkswagen Golf GTI Clubsport, ακολουθεί και αυτό μια παράδοση της VW που θέλει κάποιες πιο ειδικές εκδόσεις του GTI με το όνομα Clubsport να είναι περισσότερο εστιασμένες στην σπορ οδήγηση, εκμεταλλευόμενα στο έπακρο την εξαιρετική βάση του GTI, η οποία απευθύνεται σε ένα πιο πολυσυλεκτικό κοινό.
Τοποθετημένο μεταξύ του βασικού GTI και του Golf R υψηλών επιδόσεων, το Clubsport απευθύνεται στους λάτρεις της οδήγησης που αναζητούν μια σπορ εμπειρία χωρίς να θυσιάζουν την καθημερινή πρακτικότητα.
Με την πρώτη ματιά, το GTI Clubsport ξεχωρίζει με την επιθετική αλλά ταυτόχρονα εκλεπτυσμένη σχεδίασή του. Το εμπρός μέρος διαθέτει μια πιο έντονη μάσκα και χαρακτηριστικούς προβολείς LED, ενώ οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα ενισχύουν τη σπορ εμφάνιση του αυτοκινήτου.
Το πλευρικό προφίλ έχει κάποιες λεπτομέρειες που τονίζουν ακόμα περισσότερο την σπορ διάσταση του Golf, και χαμηλότερο στήσιμο, προσδίδοντας στο Clubsport μια δυναμική εμφάνιση. Η μοναδική σήμανση Clubsport και οι αποκλειστικές επιλογές χρωμάτων διαφοροποιούν ακόμα αυτό το μοντέλο από το «απλό» GTI.
Το πίσω μέρος είναι εξίσου εντυπωσιακό, διαθέτοντας μια μεγάλη αεροτομή που όχι μόνο προσθέτει στην αισθητική αλλά και ενισχύει την κάθετη δύναμη σε υψηλότερες ταχύτητες.
Οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης και ένας σπορ διαχύτης ολοκληρώνουν την επιθετική εμφάνιση, με το ανάλογο ηχητικό background που είναι άκρως εθιστικό.
Στο εσωτερικό, το Golf GTI Clubsport συνδυάζει τη σπορτίφ διάθεση με την άνεση και την πρακτικότητα. Υλικά υψηλής ποιότητας χρησιμοποιούνται σε όλη την καμπίνα, με την χαρακτηριστική καρό ταπετσαρία που θυμίζει την κληρονομιά του GTI.
Τις εντυπώσεις κερδίζουν αμέσως τα μπάκετ καθίσματα που παρέχουν εξαιρετική πλευρική στήριξη κατά τη διάρκεια της σβέλτης οδήγησης.
Το ταμπλό είναι εξοπλισμένο με ένα σύγχρονο σύστημα infotainment, ενσωματώνοντας μια οθόνη αφής που φιλοξενεί επιλογές πλοήγησης, πολυμέσων και συνδεσιμότητας. Τα Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, επιτρέποντας την απρόσκοπτη ενσωμάτωση smartphone.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ίδιος δίλιτρος τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας που υπάρχει στο R, ο οποίος αποδίδει εδώ 300 ίππους (35 περισσότερους από το “απλό” GTI) και 400 Nm ροπής. Αυτή η ισχύς επιτρέπει στο Clubsport να επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.
Στο πακέτο Race ο κόφτης φεύγει από τη μέση και έτσι η τελική ταχύτητα εκτοξεύεται στα 267χλμ/ώρα.
Η ισχύς μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DSG) επτά σχέσεων, το οποίο παραμένει ένα αρκετά γρήγορο και δοκιμασμένο κιβώτιο για τέτοιου είδους αυτοκίνητα.
Για τους πιο παραδοσιακούς, η VW δεν τους χαλάει το χατίρι και το GTI Clubsport διατίθεται επίσης με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Το Clubsport όπως και στις προηγούμενες γενιές του έχει ένα πιο σπορ σετάρισμα στις αναρτήσεις και το πλαίσιο, χωρίς όμως να γίνεται σκληρό και δυσάρεστο, ή να χάνεται η ευκολία στη χρήση που χαρακτηρίζει κάθε Golf.
Με ρυθμίσεις όπως Comfort, Sport και Race, οι οδηγοί μπορούν να προσαρμόσουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στις προτιμήσεις τους. Η λειτουργία Race αυξάνει την απόκριση του γκαζιού και βελτιώνει την αίσθηση του τιμονιού, καθιστώντας την ιδανική για track days ή για πιο σπορ καταστάσεις σε δημόσιους δρόμους.
Εκτός από τις επιδόσεις, το Clubsport ενσωματώνει επίσης προηγμένη τεχνολογία που ενισχύει την ασφάλεια και την οδηγική απόλαυση. Το προσαρμοζόμενο cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και οι αισθητήρες παρκαρίσματος είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που συμβάλλουν σε μια ασφαλέστερη και πιο άνετη οδηγική εμπειρία.
Επιπλέον, το Clubsport είναι εξοπλισμένο με διάφορα χαρακτηριστικά που ενισχύουν την άνεση και την ευκολία στην καθημερινή οδήγηση. Ο διζωνικός κλιματισμός, τα θερμαινόμενα καθίσματα και μια ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού το καθιστούν μια ολοκληρωμένη επιλογή για όσους χρειάζονται ένα αυτοκίνητο που μπορεί να προσαρμοστεί σε διάφορα οδηγικά σενάρια.
Οδηγώντας στο Lausitzring
Για την πρώτη επαφή μας με τα νέα γρήγορα Golf πήγαμε στη Γερμανία, στo πεδίο δοκιμών της DEKRA και την συγκλονιστική πίστα Lausitzring, όπου είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε αρκετούς γύρους και διάφορες “αθλοπαιδιές” οδηγώντας το ένα μετά το άλλο τα Golf R και Clubsport.
Ξεκινήσαμε ανάποδα, από το πιο δυνατό, θέλοντας να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία που έδιναν οι μικτές συνθήκες της πίστας (αλλού βρεμένη, αλλού στεγνή) για να διαπιστώσουμε πόση διαφορά κάνει η τετρακίνηση. Μετά τους αναγνωριστικούς γύρους στο πρόγραμμα Comfort, όπου το R θα μπορούσε να ήταν το καθημερινό σας αυτοκίνητο για το “δουλειά-σπίτι-φροντιστήρια-μπαλέτο”, οι ρυθμοί ανέβηκαν και με τα σωστά προγράμματα, το μπλε Golf μεταμορφώθηκε σε ένα καθαρόαιμο εργαλείο πίστας.
Τα 333 άλογα δεν εντυπωσιάζουν πια μετά την έλευση των ηλεκτρικών, όμως είναι υπεραρκετά για να σε παρασύρουν στον δικό τους ρυθμό. Το ωραίο με το R είναι ότι μπορείς να εφαρμόσεις πάνω του όλες τις στάσεις του οδηγικού κάμα-σούτρα, να στρίψεις σωστά ή λάθος, και να βγεις “μάγκας” ακόμα και από την πιο δύσκολη κατάσταση.
Το βελτιωμένο μοτέρ διατηρείται μονίμως στο σωστό εύρος λειτουργίας χωρίς να σε κρεμάει εκεί που δεν το περιμένεις (βοηθά σ’ αυτό και το επαναπρογραμματισμένο κιβώτιο), ενώ το ακλόνητο πλαίσιο αλλά και το βαρύ και με επαρκή αίσθηση τιμόνι (αν και όχι στα επίπεδα του ασύλληπτου Type R) σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση.
Μία αυτοπεποίθηση που φθάνει σε ακραία όρια όταν βρίσκεσαι σε μία κλειστή αριστερή των 130-140 χιλιομέτρων, με την πρωινή βροχή να έχει στεγνώσει κατά τόπους, και την τετραίνηση να κάνει τα μαγικά της, ώστε να βγαίνεις χωρίς την παραμικρή υποψία ότι δεν έχεις τον έλεγχο ή ότι το πίσω μέρος θα γυρίσει να σε δαγκώσει.
Από εκεί και πέρα, το μέγεθος της εμπλοκής των ηλεκτρονικών που ελέγχουν την τετρακίνηση και το σύστημα ευστάθειας, αλλάζουν κατά περίπτωση τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Και, πάνω από όλα, σου επιτρέπουν να παίζεις μαζί του, να γλιστράς ελεγχόμενα με το πίσω μέρος, να μπαίνεις με τα τέσσερα ή αν το προτιμάς να στρίβεις με γραμμές. Τα κάνει όλα και με έναν τρόπο που σε παρασέρνει.
Απέναντί του το Clubsport είναι κάτι αρκετά διαφορετικό. Αν το R είναι πολυεργαλείο, το Clubsport είναι ένα κοφτερό νυστέρι. Δεν θα κάνει τα κολπάκια του R, όμως είναι η έκδοση που θα βάλει το κεφάλι κάτω, θα εκμεταλλευτεί κάθε εκατοστό της πίστας, θα πάρει τις ιδανικές γραμμές και θα γράψει τους καλύτερους χρόνους. Δεν έχει την brutal τεστοστερόνη ενός body builder όπως το R αλλά την καθαρή μυϊκή μάζα και την στοχοπροσήλωση ενός αθλητή του στίβου που παλεύει εκατοστό με εκατοστό να επιτύχει τον στόχο του.
Καθοριστικό ρόλο παίζει εδώ το αρκετά χαμηλότερο βάρος αλλά και το εκπληκτικό μπροστινό μέρος, με τη νέα γεωμετρία της ανάρτησης και το διαφορετικό σετάρισμα των ελατηρίων και των αμορτισέρ σε σχέση με το “απλό” GTI. Οι αλλαγές δεν είναι τεράστιες, όμως είναι τόσο λεπτολογημένες, που ουσιαστικά δημιουργούν ένα πιο pure fun μοντέλο.
Η διαφορά στην ισχύ των 33 ίππων με το R προφανώς δεν γίνεται αισθητή στην πίστα. Αυτό που κάνει την διαφορά είναι το ότι Clubsport έχει μια πιο ξεκάθαρη οδηγική φιλοσοφία, που εκτοξεύεται ακόμα περισσότερο χάρη στην λειτουργία του νέας γενιάς ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού.
Το τελευταίο είναι και αυτό που δημιουργεί έναν απίστευτο συνδυασμό όπου η κορυφαία κατευθυντικότητα από το σύστημα διεύθυνσης συνδυάζεται με το “βεντούζωμα” των εμπρός τροχών στην τροχιά τους, χωρίς να αφήνουν τα ελάχιστα περιθώρια για “μούτρα” (τουλάχιστον στην άσφαλτο της πίστας, για την ελληνική -ας την πούμε- άσφαλτο, θα χρειαστεί να περιμένουμε δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, αν και εφ’ όσον μας προκύψει).
Α, και να μην ξεχάσουμε. Όσο και να αισθανόταν σαν στο σπίτι του στην πίστα, άλλο τόσο έδειχνε ότι ακολουθεί τη μοναδική φιλοσοφία όλων των GTI από την γέννησή τους μέχρι σήμερα. Να είναι δηλαδή ένα αυτοκίνητο το ίδιο φιλικό και άνετο στην καθημερινή χρήση, σε αντίθεση με τα hot-hatches (όσα έχουν απομείνει στις μέρες μας…) που είναι συνήθως κουραστικά και αγχωτικά σε αυτή την συνθήκη..
Ποιο ήταν το καλύτερο; Αυτό που δεν περιμέναμε (και που προφανώς δεν έχει καμία τύχη στην Ελλάδα). Το Golf R στην έκδοση Variant έδειξε μέσα στην πίστα τον πιο ισορροπημένο χαρακτήρα, όντας πιο φιλικό και ρυθμίσιμο σε όλη την διαδρομή. Εντάξει, κατανοητό: δεν είναι το sexy αμάξωμα που θα προτιμήσουν όσοι ψάχνουν αδρεναλινικά overdose, όμως η αλήθεια να λέγεται.
Χάρη στο μεγαλύτερο κατά πέντε πόντους μεταξόνιο κα την διαφορετική κατανομή του βάρους, το υπεργρήγορο station wagon έβαζε κάτω πιο στρωτά την δύναμη, και “άπλωνε” πιο γλυκά τις γραμμές του, χωρίς να χάνει τίποτα από τον τσαμπουκά του hatchback (από το οποίο δεν έχει καμία διαφορά στα μηχανικά μέρη).
Αυτό το τελευταίο είναι που δίνει τον χαρακτήρα στο πεντάθυρο Golf R. Πέρα από τις τρομακτικές δυνατότητές του και βέβαια την έξτρα ασφάλεια που προσφέρει η τετρακίνηση, η δυνατότητα που δίνει στον οδηγό να παίζει με το πίσω μέρος είναι κάτι που σε ξεσηκώνει.
Αρκεί να αποδεχτείς ότι δεν είναι ένα κλασικό πισωκίνητο και να κατανοήσεις τον τρόπο που ξεκολλά το πίσω μέρος και το πως παίζεται το παιχνίδι με το γκάζι και το τιμόνι στο να διατηρήσεις την τροχιά στο ντριφτάρισμα. Και βέβαια να έχεις πολλά χρήματα για να ξοδεύεις σε πανάκριβα λάστιχα.
Αφήσαμε για το τέλος αυτό που θα χαρίζαμε αύριο το πρωί το πορτοφόλι μας. Στο Clubsport νιώθεις σαν να “φοράς” το αυτοκίνητο, να έχεις εσύ το πάνω χέρι, να στρίβει και να αλλάζει κατεύθυνση με σαφώς μεγαλύτερη χάρη και περισσότερο χαρακτήρα. Είναι ίσως η πιο χαρισματική έκδοση αυτής της γενιάς του Golf, και ένα σπορ hatchback που τιμά την ιστορία του μοντέλου όσο κανένα άλλο μέχρι τώρα.
Όσο για τον τιμοκατάλογο, το κόστος για το «βασικό» R hatchback ξεκινά στην Ελλάδα από τις 66.500 ευρώ, ενώ η έκδοση Black Edition ξεκινά από τις 69.900 ευρώ. Το Clubsport εισάγεται στην χώρα μας κατόπιν παραγγελίας, κάτι που -δυστυχώς- δεν συμβαίνει με το Variant.
Εν κατακλείδι, τα νέα γρήγορα Golf λοιπόν, αυτής της 8,5 γενιάς όπως μάθαμε να τα λέμε, είναι ξεκάθαρα ό,τι πιο ολοκληρωμένο και κατασταλαγμένο έχει παρουσιάσει η VW όλες αυτές τις δεκαετίες προσφοράς σπορ μοντέλων στο ευρύ κοινό.
Και είναι χωρίς αμφιβολία η καλύτερη παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές των σπορ μοντέλων που θα ακολουθήσουν, τα οποία, όσο και να θέλουμε να το αποφύγουμε, θα είναι μάλλον ηλεκτρικά.
Αν μένει κάτι λοιπόν από τους κάμποσους γύρους που κάναμε στην πίστα, τα φαγωμένα λάστιχα και τους ήχους από τις Akrapovic είναι ότι η VW μοιάζει να κλείνει ένα μεγάλο κεφάλαιο με τον τρόπο που αξίζει σε ένα icon της αυτοκινητοβιομηχανίας: Με δύο εκδόσεις που ολοκληρώνουν την ιστορία μιας ολόκληρης εποχής της αυτοκίνησης. Και -εν πολλοίς- την ιστορία της ίδιας μας της ζωής.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ