Σύμφωνα με το motorsport.com, η παγκόσμια ομοσπονδία θα λάβει έκτακτα μέτρα για το GP των ΗΠΑ, ώστε καμία ομάδα να μην μπορεί να παρέμβει σε μονοθέσιο της, χρησιμοποιώντας παράνομα τρικ.

Τα μονοθέσια μπαίνουν σε καθεστώς parc-ferme μετά την ολοκλήρωση των κατατακτήριων δοκιμών σε κάθε GP. Οι μηχανικοί δεν έχουν δικαίωμα να παρέμβουν σε αυτά παρά μόνο για να ρυθμίσουν την κλίση των εμπρός πτερυγίων. Δεν υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης ή αφαίρεσης στοιχείων από το μονοθέσιο.



Οι ομάδες λαμβάνουν ειδική άδεια για αντικατάσταση ορισμένων στοιχείων, μόνο εφόσον συντρέχουν λόγοι ασφαλείας. Πάντα εκείνα που τοποθετούνται πρέπει να είναι πανομοιότυπα με τα προηγούμενα και να μην μεταβάλλουν το σετάρισμα του μονοθέσιου.

Ωστόσο υπάρχουν υποψίες ότι μία εκ των δέκα ομάδων του grid έχει βρει ένα τρικ ώστε να παρεμβαίνει στο σετάρισμα των μονοθέσιων της ενώ εκείνο βρίσκεται σε καθεστώς parc-ferme. Για την ώρα το όνομα της ομάδας αυτής δεν είναι γνωστό.

Το τρικ

Οι υποψίες, όμως, αφορούν στην μεταβολή της απόστασης που έχει η ποδιά του κατώτερου μέρους του πατώματος από το έδαφος. Κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο για ένα μονοθέσιο το οποίο θα μετέβαινε από χαμηλό φορτίο καυσίμου (κατατακτήριες) σε υψηλό (αγώνας).



Η λειτουργία της ποδιάς αυτής είναι ιδιαίτερα κρίσιμη καθώς μιλάμε για το πρώτο τμήμα του πατώματος που έχει επαφή με τον αέρα. Είναι το τμήμα του πατώματος που εξέχει προς τα εμπρός ακριβώς κάτω από το κόκπιτ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του motorsport.com, υπάρχει η πιθανότητα της ρύθμισης του ύψους αυτού μέσω μηχανισμού μέσα στο κόκπιτ. Αυτό θα μπορούσε να γίνει εύκολα από κάποιον μηχανικό πριν το μονοθέσιο λάβει τη θέση του στο grid.

Έκτακτα μέτρα

Πλέον η FIA έχει ειδοποιήσει τις ομάδες ότι θα λάβει έκτακτα μέτρα πριν από το GP στο Όστιν. Μία πιθανότητα είναι οι ομάδες να καταθέτουν συγκεκριμένες λεπτομέρειες του σεταρίσματος των μονοθέσιων τους σε servers της FIA. Στα στοιχεία αυτά θα έχουν πρόσβαση και οι ανταγωνιστές.



Επιπλέον η παγκόσμια ομοσπονδία ενημέρωσε τις ομάδες ότι θα χρησιμοποιεί από το Όστιν και μετά τις ειδικές της σφραγίδες και στις ποδιές των πατωμάτων. Έτσι θα διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχουν ύποπτες μεταβολές, μεταξύ κατατακτήριων και αγώνα.

Εκπρόσωπος της ομοσπονδίας δήλωσε ότι η FIA δεν έχει προς το παρόν στοιχεία τα οποία να αποδεικνύουν τη χρήση ενός τέτοιου συστήματος από κάποια ομάδα. Ωστόσο -θα πούμε εμείς- όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει (συνήθως) και φωτιά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ