Ένα αποκλειστικά station wagon μοντέλο, όπως είναι το Scala, δεν είναι μια απλή απόφαση στην υλοποίηση της. Αυτό που χρειάζεται είναι μια εταιρεία η οποία να έχει την κουλτούρα να το πράξει και στελέχη τα οποία να τολμούν. Η Skoda συνδυάζει και τα δύο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η τσεχική εταιρεία εντάσσει στην γκάμα της ένα μοντέλο το οποίο να έχει αποκλειστικά μία συγκεκριμένη μορφή και να καλείται να πληροί έναν ρόλο. Στην ιστορία της έχει και άλλα παραδείγματα, συνεπώς δεν ξενίζει η πρακτική της.



Άλλωστε, χάρη σε αυτή την κατασκευαστική φιλοσοφία της έχει καταφέρει να διακρίνεται και να αναπτύσσεται. Κατά συνέπεια, το Scala είναι γνήσιο δημιούργημα αυτής της ενέργειας: Ένα εξ ορισμού station wagon όχημα.

Η πρώτη εμφάνισή του έγινε πριν από περίπου έξι χρόνια και οι πωλήσεις του ξεκίνησαν στα μέσα του 2019. Το (τότε) νέο μοντέλο της Skoda εστίαζε στην πρακτικότητα και στην ευρυχωρία για τους επιβάτες του, όπως και σε κάτι σημαντικό για την εταιρεία: Στην καινούργια εικόνα των αυτοκίνητων της, ιδίως στο εσωτερικό.



Αναφορικά με το τελευταίο, ήταν αποτέλεσμα του συμπατριώτη μας σχεδιαστή Δημήτρη Δαρκούδη ο οποίος είχε αναλάβει να παρουσιάσει ένα καινούργιο ύφος και στυλ γι’ αυτό σε σχέση με ό,τι ίσχυε ως τότε στα αυτοκίνητά της.

Ανανέωση
Η επανασχεδίαση του Scala έγινε σε μια περίοδο όπου η Skoda είχε ήδη αποκτήσει αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, το Enyaq. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες αισθητικές επιρροές από το τελευταίο θα εφαρμόζονταν και στο station wagon, φυσικά χωρίς να χάσει την ταυτότητά του.

Αυτό που προείχε ήταν να δείχνει το μοντέλο πιο σύγχρονο και πιο ώριμο από πριν, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις.



Η μάσκα έχει γίνει πιο έντονη, με το πλαίσιο της γρίλιας να είναι μεγαλύτερο. Τα LED φώτα ημέρας (τεχνολογίας Top LED Matrix σε κάποιες εκδόσεις του), στην άκρη του καπό, είναι πιο λεπτά από πριν και έχουν διαχωριστεί από τους προβολείς.

Οι τελευταίοι είναι τοποθετημένοι κάτω από αυτά και στις άκρες του αμαξώματος, εντός πολυγωνικού σχήματος. Στην άκρη του εμπρός προφυλακτήρα υπάρχει διαμορφωμένο άνοιγμα για την καλύτερη διευθέτηση της ροής του αέρα σε εκείνο το τμήμα και κάτω από το πάτωμα του οχήματος.



Οι νέας σχεδίασης τροχοί (διάστασης από 16 ίντσες έως 18 ίντσες) συμβάλλουν επίσης στην ανανεωμένη εμφάνιση του οχήματος, ενώ στο πίσω μέρος τα εκεί LED φώτα μορφοποιήθηκαν πιο γωνιώδη. Ο προφυλακτήρας έχει πιο έντονες ακμές και δείχνει πιο ογκώδης σε σχέση με πριν.

Τέλος, η γραμματοσειρά του λογότυπου της Skoda είναι σύγχρονη και μεγαλύτερη σε μέγεθος, συγκριτικά. Στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του μοντέλου είναι τοποθετημένος στην προέκταση του μαύρου κρυστάλλου του πίσω τζαμιού που υπάρχει μεταξύ των εκεί φώτων, αντί στο μεταλλικό πλαίσιο.



Στο εσωτερικό του, επίσης έχουν γίνει περιορισμένης έκτασης και στοχευμένες αλλαγές με αποτέλεσμα να δείχνει και να είναι πιο ποιοτικό, σε σχέση με πριν. Έτσι, το σύστημα Digital Display περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, πλέον.

Αυτό σημαίνει ότι στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη 8,0 ιντσών η οποία συνδυάζεται με την έγχρωμη αφής στο κέντρο του ταμπλό η οποία είναι 8,5 ιντσών. Οι γραμμές αυτού (σημ.: ταμπλό) έχουν γίνει πιο έντονες και το κάνουν να δείχνει πιο ευρύ απ’ όσο είναι πραγματικά.



Επίσης, κάτω από την κεντρική οθόνη έχουν αλλάξει οι περιστροφικοί διακόπτες του συστήματος κλιματισμού με νέους πιο σύγχρονους. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιούνται τώρα στο Scala είναι ποιοτικότερα, πιο ευπαρουσίαστα και ανακυκλωμένα σε μεγάλο ποσοστό.

Αναβαθμισμένο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης. Στον βασικό, περιλαμβάνονται συστήματα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης, υποβοήθησης του οδηγού και αναγνώρισης πινακίδων οδοσήμανσης.



Πέραν αυτών, αναλόγως της έκδοσης, υπάρχουν τα συστήματα Adaptive Lane Assist με αισθητήρα αναγνώρισης ύπαρξης των χερών στο τιμόνι, Adaptive Cruise Control, Climatronic, keyless entry, Virtual Pedal (που έχει αισθητήρα κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα για να ανοίγει η ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών με την κίνηση του ποδιού), κ.λπ.

Τέλος, υπάρχουν και πρακτικά στοιχεία, όπως θύρες USB, πρίζα 12 Volt στο πορτμπαγκάζ και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone.

Οικογενειακός χαρακτήρας
Αυτή η φράση ορίζει το Scala. Δεν πρέπει να αναμένουμε κάτι περισσότερο από το αυτοκίνητο -άλλωστε δεν δημιουργήθηκε για κάτι άλλο από τον σκοπό για τον οποίο υπάρχει.

Εν προκειμένω, κάτω από το καπό του υπήρχε ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 TSI Evo 2 στην εκδοχή του με τους 116 ίππους, έξι περισσότερους από πριν (υπάρχει και αυτή με 95 ίππους). Η μέγιστη ροπή του είναι 200 Nm.



Θυμίζουμε ότι πρόκειται γι’ αυτόν με την κωδική ονομασία «EA211» οποίος έχει εξελιχθεί από τον Όμιλο Volkswagen. Είναι υποτετράγωνος, λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller και έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων του.

Το σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου είναι υψηλής πίεσης (φτάνει ως και 350 bar) και τα μπεκ έχουν δέκα μικροοπές έκαστο για ακριβέστερους μικροψεκασμούς ανά κύκλο καύσης, οικονομία καυσίμου και λιγότερη εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.



Για το τελευταίο φροντίζει και ο νέος καταλύτης ο οποίος διαθέτει και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. Επίσης, το κύκλωμα των επανακυκλοφορούντων καυσαερίων μπορεί να διαχειριστεί μεγαλύτερη θερμοκρασία αυτών, η οποία πλέον φτάνει τους 980 βαθμούς Κελσίου. Τέλος, το turbo είναι μεταβλητής γεωμετρίας.



Ο κινητήρας συνδυάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, το οποίο έχει «κοντή» κλιμάκωση, γενικά. Συγκεκριμένα, οι πρώτες πέντε σχέσεις του είναι σχετικά «κοντές» και μόνοι οι δύο τελευταίες είναι overdrive. «Κοντή» είναι επίσης και η τελική σχέση μετάδοσης.

Στον δρόμο, το Scala είναι αυτό που αναμένεις από το αυτοκίνητο. Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο ακόμα και για πέντε ενήλικες, καθώς στο πίσω κάθισμα υπάρχει διαθέσιμος καλός διαθέσιμος χώρος για τα πόδια και το ύψος πάνω από το κεφάλι.



Στο ταμπλό υπάρχει μαλακό υλικό στο επάνω μέρος του, ύφασμα στο κέντρο και σκληρό πλαστικό στο κάτω μέρος του, στην κονσόλα και στο εσωτερικό των θυρών. Η οθόνη αφής έχει καλή ευκρίνεια και το σύστημα πολυμέσων εύκολο στον χειρισμό του, καθώς το μενού του είναι σχετικά απλό και χρηστικό.



Τα καθίσματα είναι σχετικά μαλακά σε αίσθηση. Τα εμπρός έχουν μέτρια πλευρική στήριξη και είναι άνετα. Στο πίσω μέρος, το έδρανο είναι τοποθετημένο σχετικά χαμηλά, γεγονός που συμβάλλει θετικά στο ωφέλιμο ύψος.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η περιμετρική ορατότητα. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο και πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας. Θυμίζουμε ότι το Scala βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0.



Η ρύθμισή της (ανάρτηση) είναι σχετικά μαλακή και άνετη. Όταν ο οδηγός κινείται με χαμηλή ταχύτητα, απορροφά αρκετά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου κάτι που διευκολύνει την καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης.

Όταν η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη, π.χ. σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ή σε ταξίδι, η λειτουργία της αποδεικνύεται σχετικά σφιχτή, ώστε να μην επηρεάζεται η πορεία τού οχήματος από τις όποιες ταλαντώσεις και να παραμένει σταθερή.



Η είσοδος σε στροφή με αυξημένη ταχύτητα θα κάνει το Scala να γείρει σχετικά και έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του. Σε μια τέτοια περίπτωση τo σύστημα ESP θα αναλάβει δράση άμεσα και θα περιορίσει το φαινόμενο.

Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό. Αυτός από τον κινητήρα γίνεται αισθητός μόνο όταν ο οδηγός πατά έντονα το δεξί πεντάλ, ωστόσο δεν έχει τη χροιά του τρικύλινδρου. Γενικά, η ηχομόνωση είναι καλή.



Το κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί πολύ ομαλά και οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται πολύ ομαλά. Στο τιμόνι υπάρχουν μικροί μοχλοδιακόπτες μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να τις αλλάζει ίδιος όποτε θέλει.

Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε ότι κάποιες φορές το κιβώτιο δεν ανταποκρίνεται άμεσα, ιδίως όταν οι σ.α.λ. του κινητήρα είναι χαμηλές. Σε αυτή την περίπτωση είναι σαφής η υστέρηση μέχρι να επιταχύνει το όχημα.

Τέλος, η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή, πάντα για τα δεδομένα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 7,9 λίτρα/100 χλμ.



Αντί επιλόγου, το ανανεωμένο Skoda Scala έχει βελτιωθεί σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του και στην εικόνα του. Είναι ένα μοναδικό όχημα στην κατηγορία του καθώς δεν έχει άμεσο ανταγωνιστή. Η καλύτερη ποιότητά του, η πρακτικότητά του και η ευρυχωρία του είναι τα στοιχεία που το κάνουν περισσότερο ελκυστικό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS restyle DSG
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 999 cc
Μέγιστη ισχύς: 116 PS/5.200 rpm
Μέγιστη ροπή: 200 Nm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,3-5,9/7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 120-132 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.362/1.793/1.471 mm
Μεταξόνιο: 2.649 mm
Βάρος: 1.237 kg
Χώρος αποσκευών: 467-1.410 lt
Τιμή: Από 21.900 ευρώ (116 PS, χειροκίνητο, «Essence»)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ