Μπορεί η Ferrari να μην έφερε αναβαθμίσεις στο Όστιν. Έφερε, όμως, ένα μονοθέσιο ικανό για τη νίκη. Και χάρη στις εκπληκτικές επιδόσεις των Λεκλέρ-Σάινθ, το δυναμικό της SF-24 εκπληρώθηκε.

Εκπληκτική, όμως, ήταν και η τιτανομαχία των Φερστάπεν-Νόρις για την τρίτη θέση. Μία μονομαχία που κράτησε για πάνω από δέκα γύρους, με τους δύο οδηγούς να μάχονται σκληρά για κάθε χιλιοστό της πίστας. Δυστυχώς, η μάχη αυτή έληξε με την παρέμβαση των αγωνοδικών οι οποίοι τιμώρησαν τον Νόρις για παραβίαση των ορίων της πίστας. Έτσι, ο Φερστάπεν πήρε ένα κρίσιμο podium στο Τέξας.



Σύμφωνα με την Pirelli η ιδανική στρατηγική θα ήταν εκείνη των δύο στάσεων με συνδυασμούς μέσης και σκληρής γόμας. Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν την μέση γόμα για το πρώτο stint. Οι Στρολ, Κολαπίντο και Χάμιλτον προτίμησαν την σκληρή.



Τελευταίος ξεκίνησε από το grid ο Λώσον με τον Νεοζηλανδό να παίρνει ποινή… 60 θέσεων για υπέρβαση μέγιστου επιτρεπτού αριθμού μηχανικών στοιχείων. Ο Τζορτζ Ράσελ πήρε εκκίνηση από τα pits λόγω του ότι η Mercedes έπρεπε να σπάσει το parc-ferme για να επιδιορθώσει την W15 του. Και οι δύο αυτοί οδηγοί πήραν την σκληρή γόμα για την εκκίνηση.

Εκκίνηση

Η εκκίνηση ήταν δραματική με τον Φερστάπεν να παίρνει την εσωτερική από τον Νόρις για την στροφή 1. Ο Μαξ εξώθησε στον Λάντο στην εξωτερική και κέρδισε στιγμιαία την πρώτη θέση. Ακόμη καλύτερη εκκίνηση, όμως, είχε κάνει ο Λεκλέρ.



Ο Μονεγάσκος είχε προσπεράσει τον Σάινθ πριν την πρώτη στροφή. Στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε την μάχη των Φερστάπεν-Νόρις για να προσπεράσει και τους δύο! Ο Σαρλ ήταν πρώτος καθώς τα μονοθέσια προσέγγιζαν την πρώτη στροφή.

Πιο πίσω οι Οκόν-Άλμπον είχαν επαφή, ενώ στα Esses οι Πιάστρι-Γκασλί ήρθαν επικίνδυνα κοντά. Ο Νόρις είχε χάσει και την τρίτη θέση από τον Σάινθ στην εκκίνηση. Έτσι, παρά το ότι είχε τον καλύτερο χρόνο αντίδρασης, ο Λάντο ξεκινούσε τον δεύτερο γύρο έχοντας δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα.

Αυτοκίνητο ασφαλείας

Ο Σάινθ πίεζε τον Φερστάπεν για την δεύτερη θέση. Ωστόσο ο Ολλανδός αμυνόταν σκληρά. Εν τω μεταξύ ο Χάμιλτον είχε ήδη κερδίσει 5 θέσεις στους πρώτους δύο γύρου. Αλλά προσεγγίζοντας την στροφή 19 -εκεί όπου ο Ράσελ είχε το ατύχημά του εχθές- ο Λιούις μπήκε με περισσότερα χιλιόμετρα από όσα μπορούσε να αντέξει η W15 και τα σκληρά Pirelli.



Ο Χάμιλτον έχασε το μονοθέσιο, το οποίο κόλλησε στην αμμοπαγίδα. Η διεύθυνση αγώνα έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 3ο γύρο και η επανεκκίνηση δόθηκε τρεις γύρους μετά. Η σειρά ήταν Λεκλέρ, Φερστάπεν, Σάινθ, Νόρις και Πιάστρι.



Ο Λεκλέρ άνοιγε συνεχώς την διαφορά του από τον Φερστάπεν. Στον 15ο γύρο ο Ολλανδός ήταν 6 δευτερόλεπτα πίσω από την Ferrari με τον αριθμό 16. Ο Σάινθ απείχε 1,8 από τον Φερστάπεν με τον Νόρις ακόμη 3,5 πιο πίσω. Οι περισσότερες μάχες διεξάγοντας εκτός της πρώτης δεκάδας.

Η Red Bull δεν έδειχνε ικανή να ακολουθήσει τον ρυθμό της Ferrari. Στα χέρια του Λεκλέρ η SF-24 πετούσε και η διαφορά του Μονεγάσκου από τον Φερστάπεν αυξανόταν κατά μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο. Επιπλέον η RB20 αντιμετώπιζε -σύμφωνα με την ομάδα- κάποιο μικρό πρόβλημα το οποίο ευελπιστούσαν να λύσουν στο πρώτο pit-stop.

Στάσεις

Είχαμε φτάσει στον 20ο γύρο και κανείς από τους πρωτοπόρους δεν είχε μπει για αλλαγή ελαστικών. Ήταν ξεκάθαρο ότι με την μέση γόμα και υψηλό φορτίο καυσίμου η Ferrari ήταν σε δική της κλάση. Επίσης, χάρη στην πρόσφατη ασφαλτόστρωση του σιρκουί, η φθορά των Pirelli ήταν ιδιαιτέρως χαμηλή.



Στον 21ο γύρο ο Σάινθ θα έμπαινε για την σκληρή γόμα επιχειρώντας το undercut στον Φερστάπεν. Ωστόσο η Red Bull δεν απάντησε αμέσως. Έπειτα από δύο περάσματα ο Κάρλος κατέβασε το ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Όσο περνούσαν οι γύροι τόσο η μία και μοναδική στάση φάνταζε δυνατή για τους Λεκλέρ, Φερστάπεν και τις McLaren.



Τελικά ο Μαξ θα έμπαινε στον 26ο γύρο και θα έβγαινε 5ος, πίσω από τον Σάινθ. Έναν γύρο αργότερα θα έμπαινε και ο Λεκλέρ. Ο Σαρλ βγήκε τρίτος, ανάμεσα στους Πιάστρι και Σάινθ.

Διαφορετική στρατηγική

Το μέσο του αγώνα είχε παρέλθει και οι McLaren δεν είχαν κάνει ακόμη αλλαγή ελαστικών. Ο Νόρις ήταν πρώτος, με τον Πιάστρι 4,5 δευτερόλεπτα πίσω του. Οι Λεκλέρ, Σάινθ και Φερστάπεν συμπλήρωναν την πρώτη πεντάδα.



Οι της McLaren ήλπιζαν με πιο φρέσκια σκληρή γόμα να πίεζαν στο τέλος τους αντιπάλους τους. Αλλά στον 31ο γύρο ο Λεκλέρ προσπέρασε τον Πιάστρι για την δεύτερη θέση. Αμέσως η McLaren φώναξε τον Νόρις για αλλαγή. Ο Λάντο βγήκε 5ος, έξι δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν.

Ο Πιάστρι μπήκε στον 32ο γύρο για το δικό του pit-stop. Έτσι με τους πρωτοπόρους να έχουν κάνει τις υποχρεωτικές τους αλλαγές η σειρά ήταν Λεκλέρ, Σάινθ, Φερστάπεν, Νόρις και Πιάστρι. Ο Φερστάπεν απείχε 4 δευτερόλεπτα από τον Σάινθ και προσπαθούσε να κρατήσει την διαφορά του από τον, 4ο πλέον, Νόρις πάνω από τα 5 δευτερόλεπτα.

Η επίθεση του Λάντο

Αλλά ο ρυθμός της RB20 με την σκληρή γόμα δεν ήταν καλός. Και ο Νόρις μείωνε συνεχώς την διαφορά του από τον Φερστάπεν. Στον 40ο γύρο ο Λάντο απείχε 2,5 δευτερόλεπτα από τον Μαξ. Η μεταξύ τους διαφορά κατέβαινε συνεχώς.



Τέσσερις γύρους αργότερα ο Νόρις είχε μπει στο DRS του Φερστάπεν. Στον 47ο γύρο ο Λάντο θα εξαπέλυε την πρώτη του επίθεση. Αλλά ο Μαξ αμύνθηκε εκπληκτικά από την στροφή 12 έως και την 17. Η συγκλονιστική μάχη των δύο οδηγών συνεχίστηκε και στους επόμενους γύρους. Αλλά ο Φερστάπεν είχε πάντα εξαίρετη επιτάχυνση από την κρίσιμη στροφή 11 που προηγείται της πίσω ευθείας.

Στον 51ο ο Νόρις θα εξανάγκαζε και πάλι τον Φερστάπεν σε αμυντική οδήγηση στην πίσω ευθεία. Ο Μαξ θα κρατιόταν οριακά μπροστά. Στον 52ο γύρο, όμως, ο Μαξ δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον Νόρις και ο Λάντο πέρασε μπροστά στην στροφή 12.

Ποινή 5 δευτερολέπτων

Ο Νόρις ολοκλήρωσε το προσπέρασμα του στον Φερστάπεν εκτός πίστας. Η αλήθεια είναι ότι και ο Φερστάπεν ήταν εκτός των ορίων της πίστας στην φάση αυτή. Η McLaren και ο Νόρις θεώρησαν ότι δεν έπρεπε ο Λάντο να δώσει την θέση πίσω.

Ωστόσο οι αγωνοδίκες είχαν διαφορετική άποψη. Και στον τελευταίο γύρο επέβαλαν ποινή 5 δευτερολέπτων στον Νόρις. Έτσι ο Φερστάπεν πήρε πίσω την τρίτη θέση και αύξησε περαιτέρω τη διαφορά του από τον Βρετανό στο πρωτάθλημα.



Μπροστά, ο Λεκλέρ έπαιρνε άνετα πρώτος την καρό σημαία. Λίγο πιο πίσω ο Σάινθ εξασφάλιζε την δεύτερη θέση, ολοκληρώνοντας έναν ιστορικό θρίαμβο για την Ferrari.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ