«Ας αφήσουμε επιτέλους τα αστεία. Scooter είναι μόνο ένα και αυτό ακούει στο όνομα Vespa. Οι Ιταλοί, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν δημιουργήσει έναν δικό τους κόσμο στον οποίο η μετακίνηση είναι κάτι περισσότερο από το να πας από το ένα σημείο στο άλλο.

Η Vespa είναι κάτι άλλο, κάτι που ξεπερνάει τα σύνορα του mobility και φτάνει να αγγίζει πολιτιστικά και κοινωνικά μετερίζια που καμία άλλη μάρκα δεν έχει καν πλησιάσει. Η Vespa είναι το ένα και μοναδικό scooter… τελεία και παύλα».



Οι παραπάνω λέξεις δεν είναι δικές μου, τις δανείστηκα από ένα τυχαίο blog (γαλλικό μάλιστα). Όταν το διάβασα πρώτη φορά σαν γνήσιος Έλληνας έκανα τη γνωστή γκριμάτσα του «μα τι λέει ο άνθρωπος;», ωστόσο όσο έφερνα τις φράσεις στο μυαλό μου, τόσο περισσότερο ταυτιζόμουν με τον συμπαθέστατο Γάλλο.

Την πιο πειστική ωστόσο απάντηση μου την έδωσε η ίδια η Vespa Primavera 125 S την οποία είχαν την ευκαιρία να απολαύσω για μια εβδομάδα στους δρόμους της Αθήνας.

Χάρμα ιδέσθαι

Δεν υπήρξε άνθρωπος, άνδρα, γυναίκα, παιδιά, σκυλιά, που να μην γύρισε να κοιτάξει την Vespa, να την περιεργαστεί και τελικά να χαμογελάσει με θαυμασμό για την τέχνη των μηχανικών της Ποντεντέρα, όσο βόλταρα μαζί της.



Πράγματι, αν υπάρχει ένα πράγμα που κανείς – αλήθεια κανείς – δεν μπορεί να πλησιάσει την Vespa Primavera είναι η κομψότητα της σχεδίασης. Αυτό το αυθεντικό, διαχρονικό στυλ με το παχουλό πίσω μέρος και την κυρτή ποδιά εμπρός απλά δεν αντιγράφεται και δεν μπορεί να την ανταγωνιστεί κανείς.



Εκτός από τα κλασικά σχεδιαστικά στοιχεία όπως τον στρογγυλό προβολέα, τις εκλεπτυσμένες γρίλιες στη μάσκα και τις σπορ ζάντες, ο συγκεκριμένος χρωματισμός της Primavera δοκιμής είναι αξεπέραστος. Το κίτρινο (Giallo Curioso) με τις γαλάζιες/μοβ/κόκκινες λεπτομέρειες στα πλευρικά καπάκια και τις ζάντες κάνουν τη διαφορά.



Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια σύγχρονη ψηφιακή οθόνη με σύστημα συνδεσιμότητας (Vespa MIA) και ένα αναλογικό ταχύμετρο. Οι διακόπτες είναι vintage style και το άνοιγμα της σέλας γίνεται από έναν διακόπτη στο εσωτερικό της ποδιάς. Η Primavera διαθέτει επίσης USB θύρα, LED φώτα, ντουλαπάκι στο εσωτερικό της ποδιάς και χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα για ένα jet κράνος.



Η ετυμηγορία είναι κατηγορηματική όσον αφορά εμένα. Miss Scooter 2024 είναι η Vespa Primavera 125 S στον κίτρινο χρωματισμό.

Σύγχρονος κινητήρας i-get

Η νέα Vespa Primavera 125 S χρησιμοποιεί έναν αναβαθμισμένο Euro5+ μονοκύλινδρο κινητήρα τριβάλβιδο τεχνολογίας i-get 124 κ.εκ. με απόδοση 11 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 10,7 Nm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό της Piaggio και η μετάδοση μέσω CVT αυτόματου κιβωτίου.



Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς σε αυτό το μοτέρ είναι η άμεση απόκριση που έχει στις επιταχύνσεις από στάση. Τόσο ο σπιρτόζικος ψεκασμός όσο και η «γρήγορη» λειτουργία του CVT φροντίζουν για πολύ καλές επιταχύνσεις και γραμμική απόδοση μέχρι και την τελική ταχύτητα (100+ χλμ./ώρα).



Εξαιρετική είναι η κατανάλωση καυσίμου η οποία στη διάρκεια της δοκιμής έμεινε στα 2,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Στις καλές επιδόσεις πάντως συμβάλει τα μέγιστα το χαμηλό βάρος της Primavera που είναι μόλις 126 κιλά.

Η χαρά του παιδιού στους δρόμους της πόλης

Η Vespa Primavera 125 S είναι ένα από τα πιο ευέλικτα δίκυκλα που μπορεί να οδηγήσει κανείς στην πόλη. Το ατσάλινο πλαίσιο είναι αναβαθμισμένο για περισσότερη στιβαρότητα και οι αναρτήσεις αποτελούνται από το κλασικό μονόμπρατσο αμορτισέρ εμπρός και ένα ρυθμιζόμενο αμορτισέρ πίσω.

Τα φρένα από την άλλη αποτελούνται από έναν δίσκο 200 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 140 χιλ. πίσω με σύστημα ABS, ενώ οι τροχοί είναι 12 ιντσών με ελαστικά της Michelin.



Η πανάλαφρη Vespa είναι πάντα πρόθυμη να αλλάξει κατεύθυνση με τη σκέψη. Η ευελιξία της είναι κορυφαία και το μικρό της μέγεθος σου επιτρέπει να περάσεις από παντού (με εξαίρεση τους μεγάλους καθρέπτες που εξέχουν αρκετά).

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και αυξάνει την αίσθηση ασφάλειας του αναβάτη στις επιτόπιες μανούβρες. Στις στροφές το ιταλικό scooter είναι αιχμηρό και στην είσοδο πάντα ξαφνιάζεσαι από την αμεσότητα στο κλείσιμο της γραμμής.



Από την άλλη, όταν είσαι στην καρδιά της στροφής η πρόσφυση είναι ικανοποιητική και η αίσθηση που έχει ο αναβάτης είναι τόση ώστε να στρίψει με αυτοπεποίθηση, χωρίς άγχος και αμφιβολίες.



Τα φρένα είναι ισχυρά και ακινητοποιούν ακαριαία το scooter δίνοντας ακόμα ένα πλεονέκτημα στον αναβάτη να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια. Συνολικά, η μικρή Vespa είναι φτιαγμένη για να κάνει τη ζωή σου εύκολη στην καθημερινότητα και να βάζει αλατοπίπερο σε κάθε διαδρομή.

Το αγκάθι

Θα λέγαμε ότι οι καθρέπτες μπορεί να είναι όμορφοι με vintage αισθητική, αλλά βρίσκονται στο χειρότερο σημείο για να περάσεις ανάμεσα από τα αυτοκίνητα – ιδιαίτερα τα SUV και τα φορτηγά.

Μια Ιταλίδα στην Κυψέλη

Η καινούρια Vespa Primavera 125 S εξακολουθεί να δίνει στον σύγχρονο αναβάτη μια από τις πιο αποτελεσματικές λύσεις mobility και lifestyle. Είναι ένα όχημα με τεράστια κουλτούρα, πολύ ισχυρή προσωπικότητα που δεν θα συναντήσεις πουθενά.



Δεν είναι μόνο η εμφάνιση, αλλά και η οδηγική της συμπεριφορά που την κάνουν να ξεφεύγει από την πεπατημένη και να δηλώνει παρών με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Αν είναι η Vespa το ένα και μοναδικό scooter; Η απάντηση θα μπορούσε να είναι «ναι» αν ήταν και λίγο πιο προσιτή η τιμή της. Ως γνωστόν όμως, ότι πληρώνεις, παίρνεις.

Όλα τα στοιχεία της Vespa Primavera 125 S ΕΔΩ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Vespa Primavera 125 S
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, τριβάλβιδος, i-get
Κυβισμός: 124 cc
Ισχύς: 11 PS / 7.750 rpm
Ροπή: 10,7 Nm / 6.250 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Κιβώτιο: CVT αυτόματο
Φρένα: Δίσκος 200 χιλ. εμπρός και 140 χιλ. πίσω με ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 2,7 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 8 L
Βάρος 126 κιλά (στεγνό)
Τροχοί: Χυτοί 12 ιντσών
Τιμή: 4.350 ευρώ



ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΑΒΑΤΗ – MOTO MARKET

Κράνος: Pilot Fly SV military (59,90 ευρώ)
Μπουφάν: Nordcode Fight Air Pro WP (129,90 ευρώ)
Παντελόνι: Nordcode Fight air (109,90 ευρώ)

Γάντια: Nordcode Scoot (23,90 ευρώ)

Μπότες: Forma Swift Flow (129,90 ευρώ)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ