Ο Όμιλος Stellantis πρόκειται να αναπροσαρμόσει το κατασκευαστικό πρόγραμμά του την επόμενη χρονιά για να μπορέσει να πληροί τα νέα αυστηρότερα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα οποία θα ισχύουν από το 2025.

Αυτό δήλωσε ο Ζαν-Φιλίπ Εμπαρατό, ο μέχρι πρότινος Διευθύνων Σύμβουλος και νυν Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού.



Ο Εμπαρατό (φωτογραφία) είπε ότι η ήδη από την Νοεμβρίου (τρέχοντος έτους) θα μπορεί να αυξηθεί η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της και να μειωθεί η αντίστοιχη οχημάτων με θερμικό κινητήρα, ώστε να αποφύγει η Stellantis το πρόστιμο που επιβάλλει η Ε.Ε. για την υπέρβαση του μέσου όρου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα (κατά WLTP).

Θυμίζουμε ότι από το 2025 έως και το 2029 το όριο που θα ισχύει για τα επιβατικά οχήματα είναι τα 93,2 γραμ./χλμ. (κατά WLTP) και από το 2030 έως και το 2034 τα 49,5 γραμ./χλμ. (κατά WLTP), πάντα για τον μέσο όρο στα ετησίως συνολικά κατασκευαζόμενα οχήματα κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας. Ως το τέλος του 2024 ο μέσος όρος είναι 106,6 γραμ./χλμ. (κατά WLTP) και ισχύει από το 2023.



Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δεν καταφέρει να πληροί το καθορισμένο όριο, τότε θα καλείται να πληρώνει πρόστιμο. Αυτό έχει οριστεί στα 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CΟ2, ανά όχημά της που ταξινομείται εντός μιας χρονιάς.

Φυσικά, με τα σημερινά δεδομένα, αυτό σημαίνει ότι εταιρείες του κλάδου θα κληθούν να πληρώνουν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ ως πρόστιμο. Η λύση είναι να αυξηθεί η παραγωγικότητα -αλλά και ο πωλήσεις- των αμιγώς ηλεκτροκίνητων επιβατικών οχημάτων (ή να αποσύρει/αναπροσδιορίσει η Ε.Ε. τη συγκεκριμένη απόφαση).



Ο Εμπαρατό δήλωσε σχετικά: «Η πρώτη μου δουλειά (σημ.: από τη νέα θέση μου) είναι η ευθυγράμμιση της παραγωγής για τα οχήματα που πρόκειται να πουληθούν εντός του πρώτο τριμήνου του 2025».

»Δεδομένου ότι κατασκευάζουμε μόνο οχήματα που είναι παραγγελία των πελατών μας θα παράγουμε τόσα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα όσα χρειάζονται για να διατηρήσουμε την αναλογία μεταξύ αυτών και των αμιγώς ηλεκτρικών».   

Όπως είπε, χρειάζονται περίπου 60 ημέρες από την παραγωγή ενός αυτοκινήτου μέχρι να ταξινομηθεί, είτε σε ιδιώτη, είτε ως εταιρικό, είτε ως όχημα που θα πάει σε κάποιον αντιπρόσωπο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ