Οι αποστολές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα προς την Ευρώπη αυξήθηκαν λόγω της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλλει επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται εκεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνειακών αρχών της Ε.Ε. τον περασμένο Σεπτέμβριο έφτασαν στις 27 χώρες αυτής 60.517 ηλεκτρικά οχήματα, αριθμός που είναι κατά 61% αυξημένος σε σχέση με τον αντίστοιχο του ίδιου μήνα του 2023.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, οι Κινέζοι προσπάθησαν με αυτόν τον τρόπο να προλάβουν να έχουν απόθεμα αυτοκινήτων τους στη Γηραιά Ήπειρο πριν την εφαρμογή των νέων μέτρων τα οποία θα επηρεάσουν την τιμή πώλησής τους, άρα και τον αριθμό των ταξινομήσεών τους.
Θυμίζουμε ότι τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ψήφισαν στις 4 Οκτωβρίου την επιβολή νέων επιπρόσθετων δασμών έως και 35% για τα αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα. Η εφαρμογή τους θα αρχίσει στα τέλη Οκτωβρίου (τρέχοντος έτους).
Η αύξηση στις αποστολές κινεζικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων υποδηλώνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ασιατικής χώρας ελπίζουν να αποφύγουν τους επιπλέον δασμούς. Το νέο μέτρο αναμένεται να επιβραδύνει αλλά όχι να αποτρέψει τελικά τις κινεζικές εταιρείες που επιθυμούν να επεκταθούν εμπορικά στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τα κινεζικά αυτοκίνητα συχνά μπορούν να πωληθούν σε υψηλότερη τιμή στην Ευρώπη συγκριτικά με αυτή που διατίθενται στην εγχώρια αγορά τους, γεγονός που αυξάνει τα περιθώρια κέρδους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Παρόλα αυτά, η τιμή πώλησής τους στη Γηραιά Ήπειρο παραμένει μικρότερη από αυτή ενός αντίστοιχου ηλεκτρικού μοντέλου μιας ευρωπαϊκής εταιρείας..
Τέλος, η προηγούμενη φορά που οι Κινέζοι εξήγαγαν μαζικά αυτοκίνητά τους στην Ευρώπη ήταν τον Οκτώβριο το 2023, όταν η Κομισιόν είχε ανακοινώσει ότι θα διεξάγει ερευνά για την επιδότηση του κινεζικού καθεστώτος στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τότε, είχαν φτάσει σε ευρωπαϊκό έδαφος 67.455 αυτοκίνητα σε έναν μήνα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ