Και μόνο στο άκουσμα της λέξης «Capri», που στα ελληνικά προφέρεται Καπρί και όχι Κάπρι, οι λάτρεις της παγκόσμιας αυτοκίνησης αυτομάτως φέρνουν στο μυαλό τους την εικόνα του κουπέ Ford που μεσουρανούσε την δεκαετία του ’70.

Ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε στα τέλη των sixties και πιο συγκεκριμένα το 1969, ως απάντηση της Ευρώπης στη Ford Mustang, με το αμερικάνικο pony car να σημειώνει ρεκόρ πωλήσεων. Κάτι ανάλογο πέτυχε και το Capri καθώς στους τέσσερις πρώτους μήνες είχε πουλήσει πάνω από 100.000 κομμάτια. 

Αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν. Τα στελέχη της Ford, αφουγκράζοντας τις τάσεις της σημερινής εποχής, επαναφέρουν το Capri, αυτή τη φορά όμως μετατρέποντάς το σε ένα ηλεκτρικό SUV.



Σχεδιαστικά, το νέο Capri δεν έχει καμία σχέση με το αρχέτυπο μοντέλο. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα κουπέ SUV, που μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική (MEB) με το Explorer και το VW ID.4, που όμως παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των σχεδιαστών, δυστυχώς δεν έχει καμία ουσιαστική πρωτοτυπία στο design του, ίσως σε μικρές λεπτομέρειες, όπως το σχήμα της οροφής και του πίσω πλαϊνού παραθύρου, την μαύρη επιφάνεια στη μάσκα και την 3D γραμματοσειρά του λογοτύπου.

Κοιτώντας το με την πρώτη ματιά σου θυμίζει λίγο από τα συγγενή μοντέλα της VW, ή το Polestar 4, κάτι που φέρει και τα ανάλογα σχόλια και κριτικές, που για αρκετούς είναι απόλυτα δικαιολογημένες. Για παράδειγμα, πως μπορεί ένα μοντέλο που δημιούργησε φανατικούς φίλους, έχοντας τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα, στη νέα του βερσιόν να περνά απαρατήρητο στο δρόμο;



Οι υπόλοιποι εκ των επικριτών του θα αναγνωρίσουν απλώς ένα Ford με λεπτεπίλεπτη, αεροδυναμική σιλουέτα που ασπάζεται πλήρως την εταιρική ταυτότητά του. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,26 ώστε να μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση άρα και η κατανάλωση ενέργειας στις υψηλές ταχύτητες, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το αμάξωμα του Ford Capri έχει απλές, κάθαρες γραμμές και μια προαιρετική γυάλινη οροφή χωρίς σκιάδιο που κάνει την καμπίνα φωτεινή και εντυπωσιακή, ειδικά για εκείνους που κάθονται πίσω.



Εμπρός, η οικεία εικόνα με την κλειστή μάσκα, γίνεται πιο ενδιαφέρουσα χάρη στα πρωτότυπης σχεδίασης LED matrix φώτα που «καλωσορίζουν» με το ξεκλείδωμα τον οδηγό, τονίζοντας ιδιαίτερα το τεχνολογικά προηγμένο προφίλ του αυτοκινήτου.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικός είναι ο εσωτερικός διάκοσμος, o οποίος εκφράζει άμεσα τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου, όντας όμοιος με τον αντίστοιχο του Explorer, με κυρίαρχο στοιχείο τις minimal, λιτές και όμορφες γραμμές. Και στο Capri κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η οθόνη αφής 14,6 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία έχει την απεικόνιση και την αμεσότητα ενός iPad, ενώ μπορεί να μεταβάλλει την κλίση της, δημιουργώντας ένα κρυφό χώρο μικροαντικειμένων.



Η έλλειψη φυσικών διακοπτών μπορεί να εντείνει τον αρχικό προβληματισμό, ωστόσο για έναν περίεργο λόγο, με στοιχειώδη εξοικείωση η όλη διαδικασία του infotainment που περιλαμβάνει το λειτουργικό SYNC Move αποδεικνύεται εύκολη.

Εξοικείωση χρειάζεται και η εργονομία, με βασικό πρωταγωνιστή την επιφάνεια αριστερά του οδηγού όπου αντί για τέσσερις διακόπτες παραθύρων υπάρχουν μόνο δύο και ένα πλήκτρο αφής πάνω από αυτούς που εναλλάσσει τον έλεγχο της εμπρός και της πίσω σειράς, όπως και την ρύθμιση των καθρεπτών. Όπως επίσης εξοικείωση χρειάζονται και οι απτικοί διακόπτες πάνω στο τιμόνι.



Πέραν τούτου, οδηγός και επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τις διαδρομές τους, ακούγοντας την αγαπημένη τους μουσική μέσω του προηγμένου ηχοσυστήματος της B&O. Παράλληλα, ο έξυπνος υπολογιστής ταξιδιού EV Trip Planner, μπορεί να εντοπίζει τα σημεία που βρίσκονται οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού παροτρύνοντας τους οδηγούς να φορτίσουν στα πιο βολικά για αυτούς.

Όσον αφορά τους χώρους, αυτοί συμβαδίζουν απόλυτα με την ευρυχωρία που πρέπει να προσφέρει ένα ηλεκτρικό SUV με μήκος σχεδόν 4,7 μέτρα. Το μεγάλο μεταξόνιο (2.767 χλστ.) ευνοεί τους επιβάτες, ιδίως αυτούς που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος για τα κεφάλια είναι επαρκέστατος ακόμα και για αυτούς με ύψος άνω του 1,80, δεν δείχνει να επηρεάζεται από την κλίση της οροφής, ενώ και ο χώρος για τα γόνατα ικανοποιεί στο μέγιστο βαθμό. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 572 λίτρα, χωρίς όμως να προσφέρει επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδο, όπως συμβαίνει στο VW ID.4.



Το νέο Ford Capri διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία πισωκίνητη και μία τετρακίνητη με την οποία διανύσαμε πάνω από 250 χλμ., στο περιθώριο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στα πέριξ της Μασσαλίας.

Η πρώτη (Extended Range RWD) εξοπλίζεται με έναν σύγχρονο, μόνιμου μαγνήτη ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα και η απόδοσή του φτάνει τους 286 ίππους και 545 Nm ροπή. Η μπαταρία ιόντων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου, οξειδίου του μαγγανίου (NMC) έχει ενεργειακή χωρητικότητα 82,0 kWh (net: 77,0 kWh), με την αυτονομία κατά WLTP να ανέρχεται στα 627 χλμ, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή.



Αυτή, χάρη στην τεχνολογία 400V, μπορεί να φορτίσει σε παροχή DC με ισχύ μέχρι 135 kW. Σε αυτή την περίπτωση από το 10%-80% χρειάζονται 28 λεπτά της ώρας όπως ανακοινώνει η Ford.

Αντίστοιχα, η τετρακίνητη έκδοση Extended Range AWD διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με έναν σύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) στον πίσω άξονα και έναν ασύγχρονο (ASM) στον εμπρός άξονα. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 340 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 679 Nm.

H συγκεκριμένη έκδοση του νέου Ford Capri διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου NMC 84 kWh, ωστόσο η πραγματική χωρητικότητά της φτάνει τις 79 kWh, ενώ μπορεί να φορτίσει σε 26 λεπτά από το 10%-80% σε πηγή DC 185 kW, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού. Η αυτονομία εδώ, βάση WLTP, φτάνει τα 592 χλμ, ενώ και για τις δύο, η εγγύησή τους είναι 8ετής ή για 160.000 χλμ.



Όλα όμως εξαρτώνται με το πως θα συμπεριφερθείς πίσω από το τιμόνι. Για παράδειγμα τα σχεδόν 500 χλμ. θα τα προσεγγίσεις μόνο όταν είσαι απόλυτα συνετός με το δεξί πεντάλ και ακολουθείς με υπομονή τη ροή της κυκλοφορίας και τα αυστηρά σε αρκετές περιπτώσεις όρια ταχύτητας του γαλλικού οδικού δικτύου, όπου και κινηθήκαμε, με τη μέση κατανάλωση να είναι κοντά στις 16,0 kWh/100 χλμ.

Στην πράξη, η τετρακίνητη έκδοση του ηλεκτρικού Capri, έχοντας ως αφετηρία το εξαιρετικό πλαίσιο MEB δεν θα απογοητεύσει ακόμα και αυτόν που δεν θα αρκεστεί στην υψηλή ποιότητα κύλισης και στην άνεση που προσφέρει το εσωτερικό, αλλά θα επιζητήσει το κάτι παραπάνω.

Η πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων, δίνει το απαραίτητο πλεονέκτημα στη διαχείριση των δυνάμεων όταν ο οδηγός πιέζει σε δρόμους με στροφές. Το αποτέλεσμα είναι να έχει στα χέρια του ένα πολύ σταθερό σύνολο, που εμπνέει σε κάθε περίπτωση ασφάλεια.

Περνάει από στροφές και καμπές με υψηλές ταχύτητες, ενώ παρά το βάρος των σχεδόν 2,2 τόνων επιταχύνει καταιγιστικά όποτε το γκάζι τερματίζει πάνω στην παχιά μοκέτα και μέχρι σχεδόν την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.



Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως και η ηχομόνωση της καμπίνας και σίγουρα ο οδηγός μπορεί να καλύψεις εκατοντάδες χιλιόμετρα ξεκούραστα και άνετα. Δεν λείπουν επίσης τα 5 προγράμματα οδήγησης και συγκεκριμένα τα Normal, ECO, Sport, Individual και Traction. Το καθένα διαφοροποιεί τα χαρακτηριστικά του γερμανικού SUV, είτε στην λειτουργία του κινητήρα, είτε στο σύστημα διεύθυνσης, είτε στην απόκρυψη του γκαζιού.

Το νέο Capri προσφέρει λοιπόν όλα όσα θα μπορούσε να ζητήσει ο υποψήφιος αγοραστής αυτής της κατηγορίας. Είναι ευρύχωρο για να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας, δυναμικό χωρίς να το παρακάνει και πλήρες από άποψη εξοπλισμού.

Το νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford θα είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα από τα τέλη Νοεμβρίου. Η τιμή πώλησής του να ξεκινά από τις 51.200 ευρώ, για την έκδοση των 286 ίππων, ενώ η AWD των 340 ίππων ξεκινά από τις 59.700 ευρώ (αμφότερες χωρίς το όφελος του προγράμματος Κινούμαι Hλεκτρικά III).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ