Επτά και πλέον χρόνια λειτουργίας έκλεισε η Ολυμπία Οδός και σε αυτό το χρονικό διάστημα, άλλαξε ριζικά ο τρόπος με τον οποίο μετακινούνται οι οδηγοί στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα.
Έναν -μέχρι τότε- δρόμο-καρμανιόλα, που είχε στοιχίσει πολλές ανθρώπινες ζωές και που η διέλευσή του αποτελούσε αγχωτική υπόθεση για κάθε οδηγό.
Από το 2017 που ο νέος οδικός άξονας Κόρινθος-Πάτρα παραδόθηκε πλέον ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, όλα άλλαξαν. Τα θανατηφόρα δυστυχήματα μειώθηκαν σε ποσοστό άνω του 95%, η οδήγηση έγινε πιο ευχάριστη και οι περιοχές έγιναν προσβάσιμες σε λιγότερο χρόνο.
Η αλλαγή αυτή συντελέστηκε με την παρέλευση του χρόνου με άμεσες και έμμεσες επιδράσεις. Οι άμεσες επιδράσεις ήταν η εξοικονόμηση χρόνου, η βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας και μετακίνησης και οι επιδράσεις στο περιβάλλον.
Οι έμμεσες επιδράσεις έχουν να κάνουν με τον “περίγυρο” του αυτοκινητόδρομου καθώς έφερε συχνά αλλαγές στη χρήση γης ενώ υπήρξαν και κοινωνικές επιδράσεις. Αρκετές περιοχές μπόρεσαν να βελτιώσουν το αναπτυξιακό τους αποτύπωμα λόγω της Ολυμπίας Οδού.
Τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία είναι:
– η αύξηση 15-20% του τουριστικού ρεύματος στις περιοχές που εξυπηρετεί η ΟΟ μετά την ολοκλήρωση του έργου (καλύτερη προσβασιμότητα σε δημοφιλείς προορισμούς όπως οι παραλιακές περιοχές της Πελοποννήσου και τα Ιόνια νησιά).
– η κατά 30-40% βελτίωση της εμπορικής δραστηριότητας λόγω της Ολυμπίας Οδού λόγω μείωσης του χρόνου μεταφοράς προϊόντων.
– η κατά 0,5-1,5% αύξηση του τοπικού ΑΕΠ στις περιοχές διέλευσής της ΟΟ, κυρίως λόγω των επενδύσεων και της απασχόλησης, και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης. Σήμερα παρέχει πάνω από 1.600 θέσεις εργασίας (πολλές από αυτές αφορούν στελέχη υψηλής επιστημονικής εξειδίκευσης).
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ